PurpleRain Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Hvilke symptomer hadde du på korona? Vaksinestatus da du ble smittet? Hvis du vet det, hvilken type hadde du? Hvor gammel er du?
goodgirl777 Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Alder: 33 år, 2 doser med Pfizer, ingen underliggende sykdommer, Koronaviruset har vært mye verre enn bare en forkjølelse i mitt tilfelle. Det er mange år siden (ca. 8 år) jeg ble så syk. 1.-2. dag: veldig irritert (ikke sår!) hals + litt sliten. Jeg så syk ut. 3. dag: veldig sliten, og jeg følte meg syk i kroppen. Da jeg våknet tredje dagen var jeg sikker på at jeg hadde korona fordi jeg følte såpass sliten. Denne dagen var jeg mest syk. Sår hals. Tørrhoste begynner og det er litt vanskelig å puste. Hurtigtesten var negativ. 4. dag: ble litt mindre sliten. Litt hoste, heshet, sår hals, litt vanskelig å puste. Den dagen testet jeg positivt på både hurtigtest og PCR. 5.-7. dag: samme symptomer som før + litt rennende nese og nysing. Tørrhoste går over til slimhoste. Litt soveproblemer pga. hoste. 8.-10. dag: De fleste symptomer begynner å bli borte, bortsett fra tretthet, slimhoste og soveproblemer. Man hadde tenkt slimhoste ikke er så stort problem, men det er f.eks. vanskelig å sovne fordi man ikke får puste. I dag er det ti dager siden jeg fikk korona, så jeg vet ikke hva som skal skje videre. Jeg håper at slimhoste skal forsvinne snart.
Pterinochilus Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 (endret) PurpleRain skrev (1 time siden): Hvilke symptomer hadde du på korona? Det var en merkelig sykdom og jeg fikk mange ulike symptomer som etterfulgte hverandre. Dag 1: Tørrhoste og hodepine. Dag 2: Tørrhoste, hodepine og feber. Dag 3: Litt mindre tørrhoste, høyere feber og muskelsmerter/verking i kroppen. Jeg sov mesteparten av dagen. Dag 4: Mye mindre tørrhoste, fortsatt høy feber, muskelsmerter og en generell følelse av å være utmattet. Jeg sov mesteparten av dagen. Dag 5: Feberen begynte å gi seg, tørrhosten og muskelsmertene forsvant, men jeg ble tett i nesen. Var litt tungpustet. Dag 6: Fikk rennende nese, mistet smaks- og luktesansen fullstendig. Litt tungpustet. Dag 7: Nesesymptomene forsvant like plutselig som de kom, men smak og lukt var borte. Var mindre tungpustet og begynte å føle meg bedre. Dag 8: Følte meg veldig mye bedre og gikk ut av isolasjon. Dag 12 og videre: Smak og lukt kom sakte og gradvis tilbake. Etter rundt tre uker var sansene rundt 90% tilbake. Merket kanskje at jeg ble litt fortere sliten enn før, men har ellers ikke hatt noen ettervirkninger. PurpleRain skrev (1 time siden): Vaksinestatus da du ble smittet? To doser Pfizer. Rundt 5 måneder siden siste dose. PurpleRain skrev (1 time siden): Hvis du vet det, hvilken type hadde du? Sannsynligvis delta. Dette var rett før omikron dukket opp i Sør-Afrika og deltavarianten dominerte fullstendig på denne tiden. PurpleRain skrev (1 time siden): Hvor gammel er du? Slutten av 30-årene. Endret 21. januar 2022 av Pterinochilus
K@tt Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 PurpleRain skrev (1 time siden): Hvilke symptomer hadde du på korona? Vaksinestatus da du ble smittet? Hvis du vet det, hvilken type hadde du? Hvor gammel er du? Hadde forkjølelsessymptomer: tett nese, litt slapp og mulig litt (lav)feber. Var mildere enn en influensa, lignet veldig på forkjølelse og trodde ikke det var covid før jeg fikk positiv test. Ingen vaksiner, hadde ikke fått tilbud om vaksine på det tidspunktet. Vet ikke hvilken type jeg hadde, men den britiske varianten var mest vanlig på det tidspunktet jeg hadde covid. Jeg er i slutten av 30-årene.
Blondiemamma Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 Jeg er i slutten av 30 årene, har ikke tatt vaksinen. Ingen underliggende sykdommer. Symptomer: hoste, snørrete, vond korsrygg, lett hodepine, sliten, tap av lukt/smak. Som en skikkelig forkjølelse.
Silva Pluvialis Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
Mercury1 Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 (endret) To doser med pfizer. I begynnelsen av 30-årene. Antagelig omikron. Feber, vondt i hodet, veldig vond verking i kroppen, vondt i halsen, ekstremt trøtt/utmattet, tett nese, tørrhoste, diaré. Varte ca 5 dager før det begynte å bli bedre. Samboer har 3 doser med pfizer og i slutten av 30-årene, han hadde litt vondt i halsen og følte seg i dårlig form et par dager, så ble han bedre. Endret 22. januar 2022 av Mercury1
Gjest Pianobar Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 2 vaksinedoser. Opplevdes som en hard influensa.
Klump Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Tre doser, to moderna, én Pfizer. Omikron. Merket ingenting bortsett fra ørlite halsvondt og litt støl i kroppen
Heartbeats Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 2 doser pfizer. I fin form dagen før jeg testet, og det samme da jeg fikk positiv test. Dagen etter hadde jeg skikkelig muskelverk. Kjentes ut som det brant i musklene, fryktelig vondt å bare ligge i sengen. Feber og hodepine. Ikke noe hoste eller vond hals, enn så lenge. På dag to nå, ganske slapp og fremdeles vondt. Håper det går raskt over. Aner ikke type, men tipper omikron 37 år
Gjest Shawtyella Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Jeg er 22, samboer er 24. Vi tror vi hadde delta-varianten, for det var den som herja mest her i oktober 2021, men ikke helt sikker. Vi var og er begge uvaksinert, samboer er derimot i veldig god form fysisk. Dag 1-3: Feber, hodepine, vondt bak begge øynene, hetetokter og frysninger om hverandre, snørrete og tett nese. Slimhoste! Dag 4-11: De andre symptomene forsvant dag for dag, men vi begge fikk muskelsvakhet og uro/rastløse bein og armer. Føltes ut som vi hadde hatt en 3 timers treningsøkt, hjalp å tøye ut litt og å gå tur. Følte en type noia/uro hvor vi begge hadde litt angst uten åpenbar grunn. Virket som viruset gikk litt utover hjernen/psyken også. Dag 11-17: Fortsatt litt slimhoste, men vi var begge mye bedre. Litt trykk i brystet pga slimet som var i lungene, men utover dette hadde vi få symptomer. Dag 17++ var vi tilbake til normalen så og si. Det var for oss som en vanlig influensa, men den varte lengre og hadde et merkelig sykdomsforløp. Istedenfor å få alt på en gang, så kom det noe, forsvant, før det kom noe annet.. og så forsvant igjen. Vi hadde heldigvis ikke pusteproblemer, og vi drakk mye te med honning og ingefær, kan nok ha hjulpet litt på formen. Vi kunne teknisk sett vært på jobb/skole fra dag 7, men pga karantene kunnr vi ikke det. Tok ca 3 uker å føle seg helt bra igjen, men tror det er mye annet som er verre. MEN det er jo så individuelt med koronasymptomene.
Gjest Shawtyella Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 Shawtyella skrev (12 minutter siden): Jeg er 22, samboer er 24. Vi tror vi hadde delta-varianten, for det var den som herja mest her i oktober 2021, men ikke helt sikker. Vi var og er begge uvaksinert, samboer er derimot i veldig god form fysisk. Dag 1-3: Feber, hodepine, vondt bak begge øynene, hetetokter og frysninger om hverandre, snørrete og tett nese. Slimhoste! Dag 4-11: De andre symptomene forsvant dag for dag, men vi begge fikk muskelsvakhet og uro/rastløse bein og armer. Føltes ut som vi hadde hatt en 3 timers treningsøkt, hjalp å tøye ut litt og å gå tur. Følte en type noia/uro hvor vi begge hadde litt angst uten åpenbar grunn. Virket som viruset gikk litt utover hjernen/psyken også. Dag 11-17: Fortsatt litt slimhoste, men vi var begge mye bedre. Litt trykk i brystet pga slimet som var i lungene, men utover dette hadde vi få symptomer. Dag 17++ var vi tilbake til normalen så og si. Det var for oss som en vanlig influensa, men den varte lengre og hadde et merkelig sykdomsforløp. Istedenfor å få alt på en gang, så kom det noe, forsvant, før det kom noe annet.. og så forsvant igjen. Vi hadde heldigvis ikke pusteproblemer, og vi drakk mye te med honning og ingefær, kan nok ha hjulpet litt på formen. Vi kunne teknisk sett vært på jobb/skole fra dag 7, men pga karantene kunnr vi ikke det. Tok ca 3 uker å føle seg helt bra igjen, men tror det er mye annet som er verre. MEN det er jo så individuelt med koronasymptomene. I tillegg til tap av luktesans fra dag 5-10 ca. Vi hadde smakssans, men luktesansen gjorde at vi ikke smakte noenting, kun essensen av ting.
Kjempeliten Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 Jeg er 30. Tatt vaksine to ganger. Fikk symptomer før positiv test. Testet meg hver dag en periode. Hadde vondt i kroppen, følte meg stiv og støl. Så våknet jeg dagen etter med snørrete nese, følte meg litt daff og hostet litt. Den dagen testa jeg meg to ganger, jeg tenkte at det må være korona... Fikk negativt på første test og positivt på nr to. De neste dagene hadde jeg feber, vondt i hodet, frøs litt, snørr, hoste og nysing. Ble fort sliten, litt surrete. Tungpustet, men gikk greit sålenge jeg tok det med ro. Etter ei uke var jeg frisk og fin igjen har vært sykere før. Syns ikke dette var så ille.
velociraptor Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Er i aldersgruppen 35-45 år. Hadde to doser mrna vaksine, ikke gått lang nok tid siden dose to til å få dose tre enda (ville nok ventet med den uansett). Dag 1: litt hes stemme, muligens litt sår hals. Ble uforståelig anpusten av å gå tur med hunden. Dag 2: litt snue, sår hals men ikke i nærheten av en ordentlig forkjølelse, hadde ingen problemer med å svelge for eksempel. Litt slapp. Tok en hurtigtest, som var positiv. Frøs og svettet om hverandre, men ingen feber. Dag 3: Veldig trøtt, bare sov hele dagen. Eneste dagen jeg tror jeg ville tatt en sykedag pre-corona, mtp formen. Måtte sitte for å få sove, tett nese og følte meg ganske miserabel. Frostrier og svettetokter om hverandre, var sikker på jeg måtte ha høy feber, men nei, ingenting. Dag 4: litt snørrete, men fin form. Sov godt om natten. Dag 5: trente en god styrkeøkt hjemme, følte meg helt fin Dag 6: merker ingen forskjell fra før corona Dag 7: ut av isolat, rett på trening, har trent harde treningsøkter hver dag siden, merker ingenting. Har ikke hatt noen av de andre symptomene jeg leser om. Vil si at det var mye mildere enn en gjennomsnittlig forkjølelse, og kan absolutt ikke sammenlignes med influensa, som er helt jævlig og der man er gjerne sengeliggende i to uker og føles som man skal dø. Tipper det må ha vært omikron mtp hvor mange som ble smittet samtidig og at det var nå nettopp. 1
Blekkulfina Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 Hvilke symptomer hadde du på korona? Tett nese, nysing, sår hals og lett hodepine, pluss vondt i korsryggen. Dårlig i 4 dager, omtrent som en kraftig forkjølelse. Omikron. Vaksinestatus da du ble smittet? To doser Pfizer Hvor gammel er du? 38 år
Anbefalte innlegg