taran Skrevet 21. januar 2022 #1 Del Skrevet 21. januar 2022 5 dager siden jeg testet positivt. Har vært som en kraftig influensa så langt, men i dag er det enda hissigere, og føler meg ekstra dårlig i kveld. Når kan man forvente at symptomene letter? Forstår at det er veldig individuelt, men vil likevel høre om noen har erfaringer? Har to vaksinedoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 21. januar 2022 #2 Del Skrevet 21. januar 2022 Aner ikke, men håper du ikke nøler med å kontakte lege hvis du opplever at det bare blir verre. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondiemamma Skrevet 21. januar 2022 #3 Del Skrevet 21. januar 2022 Tror dessverre det er veldig individuelt- at alle reagerer forskjellig på viruset. Jeg var kraftig forkjølet i litt over 1uke (har ingen doser). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taran Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 22. januar 2022 Takk for svar. Ikke behov for legekontakt foreløpig, men må si jeg er spent på hvordan det vil utvikle seg... Merker ingen tegn på at det er i ferd med å snu, heller tvert imot. Virker som forløpet varierer veldig fra person til person, ja... Nesten uavhengig av vaksinestatus, får jeg inntrykk av... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 22. januar 2022 #5 Del Skrevet 22. januar 2022 taran skrev (På 21.1.2022 den 20.21): 5 dager siden jeg testet positivt. Har vært som en kraftig influensa så langt, men i dag er det enda hissigere, og føler meg ekstra dårlig i kveld. Når kan man forvente at symptomene letter? Forstår at det er veldig individuelt, men vil likevel høre om noen har erfaringer? Har to vaksinedoser. Hvordan klarer du å skrive på internett om det er verre enn en kraftig influensa? Ved influensa kan man jo knapt åpne øynene på grunn av hodepine og lysskyhet… Hva legger du i «kraftig influensa»? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 22. januar 2022 #6 Del Skrevet 22. januar 2022 taran skrev (10 timer siden): Takk for svar. Ikke behov for legekontakt foreløpig, men må si jeg er spent på hvordan det vil utvikle seg... Merker ingen tegn på at det er i ferd med å snu, heller tvert imot. Virker som forløpet varierer veldig fra person til person, ja... Nesten uavhengig av vaksinestatus, får jeg inntrykk av... Hei . Jeg hadde det i jula . Ble egentlig verre etter at jeg skulle vært «ferdig « . Vil si det er ganske likt m influensa / virus . Varer ca tre uker . M mest trykk den andre uka .( i mitt tilfelle vertfall ) . Var tungpustet og hostet mye fjerde & femte uka og . Men nå begynner det å slippe taket .🙏Utenom smaks & luktesans . De er stadig fraværende 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 23. januar 2022 #7 Del Skrevet 23. januar 2022 velociraptor skrev (10 timer siden): Hvordan klarer du å skrive på internett om det er verre enn en kraftig influensa? Ved influensa kan man jo knapt åpne øynene på grunn av hodepine og lysskyhet… Hva legger du i «kraftig influensa»? Det er mange som blander forkjølelse og influensa, kanskje her også? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 23. januar 2022 #8 Del Skrevet 23. januar 2022 Ab_naturals skrev (30 minutter siden): Det er mange som blander forkjølelse og influensa, kanskje her også? tipper det ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DanielDuppsko Skrevet 23. januar 2022 #9 Del Skrevet 23. januar 2022 velociraptor skrev (14 timer siden): Hvordan klarer du å skrive på internett om det er verre enn en kraftig influensa? Ved influensa kan man jo knapt åpne øynene på grunn av hodepine og lysskyhet… Hva legger du i «kraftig influensa»? Hvor kommer denne kranglete "det er ikke influensa om du ikke er døden nær"-holdningen fra? Greit å ville opprettholde en distinksjon i dagligspråket mellom forkjølelse og influensa, men det her blir bare en meningsløs hetsing eller mistenkeliggjøring av trådstarteren. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 23. januar 2022 #10 Del Skrevet 23. januar 2022 velociraptor skrev (14 timer siden): Hvordan klarer du å skrive på internett om det er verre enn en kraftig influensa? Ved influensa kan man jo knapt åpne øynene på grunn av hodepine og lysskyhet… Hva legger du i «kraftig influensa»? Aldri hatt lyskyhet ved influensa, kun høy feber, smerter i kroppen, trøtthet osv. Dette er jo indivuelt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 23. januar 2022 #11 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Korona har vel for mange en tydelig sving ca på dag 5 (husker ikke hvor jeg leste/hørte dette dessverre), hvor man enten blir verre eller bedre. Jeg ønsker deg riktig god bedring og tror du er VELDIG smart som allerede har 2 vaksinedoser innabords. Ellers kunne du sannsynligvis ha blitt enda dårligere. Har du tatt pcr test? Der kan man vel etter hvert se via Fürst om man har fått delta eller omikron? Du har vel fått delta, siden du er såpass dårlig med 2 doser innabords. Jeg er trippelvaksinert og er på dag 5 med corona i dag, jeg har bare veldig lette forkjølelsessymptomer. Vet foreløpig ikke om jeg har omikron eller delta, men regner med at det er omikron. Endret 23. januar 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taran Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 23. januar 2022 velociraptor skrev (22 timer siden): Hvordan klarer du å skrive på internett om det er verre enn en kraftig influensa? Ved influensa kan man jo knapt åpne øynene på grunn av hodepine og lysskyhet… Hva legger du i «kraftig influensa»? Beklager hvis jeg har brukt begrepet feil, jeg har ikke vært plaget med lysskyhet. Jeg har hatt høy feber, smerter i muskler og ledd, helt vanvittig hodepine, følt meg utmattet og vært veldig sensitiv ift lyder, ligget i senga, helt skjermet fra familien pga støy. Jeg har hatt influensa en gang tidligere, da hadde jeg lignende symptomer, men toppen var verre i denne runden. Derfor jeg syntes det lignet en kraftig influensa, men mulig andre får influensaen enda kraftigere enn sånn jeg husker den. Isåfall tar jeg feil begrepsbruk på min kappe. Var ikke meningen at det skulle bli et poeng, ville bare få frem at jeg følte meg veldig dårlig og søkte etter erfaringer dersom andre hadde vært gjennom liknende forløp. Ellers er jeg på bedringens vei nå, og det er usannsynlig deilig. Dag 7 i dag. Men for en runde det har vært. Føler med alle andre som også må gjennom dette nå... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taran Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 23. januar 2022 SnowBells skrev (8 timer siden): Korona har vel for mange en tydelig sving ca på dag 5 (husker ikke hvor jeg leste/hørte dette dessverre), hvor man enten blir verre eller bedre. Jeg ønsker deg riktig god bedring og tror du er VELDIG smart som allerede har 2 vaksinedoser innabords. Ellers kunne du sannsynligvis ha blitt enda dårligere. Har du tatt pcr test? Der kan man vel etter hvert se via Fürst om man har fått delta eller omikron? Du har vel fått delta, siden du er såpass dårlig med 2 doser innabords. Jeg er trippelvaksinert og er på dag 5 med corona i dag, jeg har bare veldig lette forkjølelsessymptomer. Vet foreløpig ikke om jeg har omikron eller delta, men regner med at det er omikron. Tusen takk! Jeg er også veldig glad jeg har 2 vaksinedoser... Har tatt pcr, men har ikke vært klar over at det er en mulighet/ at de fortsatt sender videre til sekvensering. Da skal jeg sjekke opp det! God bedring til deg også! Bra at du er trippelvaksinert og kun har lette forkjølelsessymptomer:-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 23. januar 2022 #14 Del Skrevet 23. januar 2022 SnowBells skrev (8 timer siden): Korona har vel for mange en tydelig sving ca på dag 5 (husker ikke hvor jeg leste/hørte dette dessverre), hvor man enten blir verre eller bedre. Jeg ønsker deg riktig god bedring og tror du er VELDIG smart som allerede har 2 vaksinedoser innabords. Ellers kunne du sannsynligvis ha blitt enda dårligere. Har du tatt pcr test? Der kan man vel etter hvert se via Fürst om man har fått delta eller omikron? Du har vel fått delta, siden du er såpass dårlig med 2 doser innabords. Jeg er trippelvaksinert og er på dag 5 med corona i dag, jeg har bare veldig lette forkjølelsessymptomer. Vet foreløpig ikke om jeg har omikron eller delta, men regner med at det er omikron. Fürst?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 23. januar 2022 #15 Del Skrevet 23. januar 2022 Forundret.. skrev (29 minutter siden): Fürst?? https://www.furstpasient.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 24. januar 2022 #16 Del Skrevet 24. januar 2022 SnowBells skrev (9 timer siden): https://www.furstpasient.no/ Når ble dette tatt i bruk? Hverken mine eller ungene sine svar lå der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 24. januar 2022 #17 Del Skrevet 24. januar 2022 Forundret.. skrev (58 minutter siden): Når ble dette tatt i bruk? Hverken mine eller ungene sine svar lå der inne. Jeg finner svarene for alle mine barn der 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 24. januar 2022 #18 Del Skrevet 24. januar 2022 Forundret.. skrev (1 time siden): Når ble dette tatt i bruk? Hverken mine eller ungene sine svar lå der inne. Det er mange forskjellige laboratorier som tester, ikke bare Furst. Noen kommuner har avtale med Furst, andre har kapasitet på offentlige sykehuslaboratorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 24. januar 2022 #19 Del Skrevet 24. januar 2022 Ab_naturals skrev (1 minutt siden): Det er mange forskjellige laboratorier som tester, ikke bare Furst. Noen kommuner har avtale med Furst, andre har kapasitet på offentlige sykehuslaboratorier. Ok. Da bruker nok ikke kommunen her dem. Inne på helsenorge står det heller ingenting annet enn at testene vi tok var positive. Vi hadde positive pcr-tester mellom den 5 desember og den 14. Egentlig litt rart om de ikke ble testet for omikron selv om vi ikke bor på Østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg