Gå til innhold

Hva er en fin gave til en 18-åringen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo litt inspirert av den nydelige prinsessen Ingrid sin 18-års dag. 

Nå blir sønnen (eldstemann) 18 i april og vi har begynt å tenke på gave. 

Er helt i tåka på dette. Hvor annerledes er denne gaven enn andre gaver lizzm? 

Hva ville du ønsket deg? 

Anonymkode: 3355c...853

Skrevet

Penger til lappen? Hvis han har tenkt å ta den.

Anonymkode: d94c8...22b

• Liker 5
Skrevet

Ordentlig klokke

• Liker 4
Skrevet

Fikk 250kr og beskjed om og flytte ut når jeg ble 18. Blei ikke fornøyd...

Anonymkode: 2787b...9ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Penger til lappen? Hvis han har tenkt å ta den.

Anonymkode: d94c8...22b

Den har vi betalt på litt underveis. 

Skrevet

Hva med å plante ett nydelig tre i hagen, slik at han alltid han bostaveligtalt har røtter som kunne han til hjemplassen. Mulig litt for klisjé aktig for en gutt. 

Hva med en utenlandstur alene med en av foreldrene om gangen? Ta masse bilder og lag  fotoalbum fra turene. Eventuelt til plasser og aktiviteter som er på bucket listen hans? 

Gjennomfør en JA-dag på selve bursdagen, dere må da si ja til alt han foreslår. 

• Liker 1
Skrevet

Når broren min ble 18 år så fikk han pappas elskede gullkjede. Det betydde ekstra mye for han siden pappa elsket det kjedet.

Anonymkode: d5315...1dd

• Liker 3
Skrevet

Nei til JA-dag. En slik maktubalanse kan gjøre skade. 

Ja til tur med en av foreldrene, det er et minne for livet. 

Anonymkode: ca50c...d46

• Liker 1
Skrevet

Hva med en liten slump inn på BSU? :)

Anonymkode: d5315...1dd

• Liker 2
Skrevet

Når jeg ble 18 fikk jeg spinning sykkel som jeg hadde ønsket meg og ringen til moren min (var morgengaven til henne fra faren min) 😊 

Er det ikke lettere å spørre 18 åringen hva han ønsker seg, også ta det derfra? 

Anonymkode: cd3ae...7d4

Skrevet

Klokke eller kunst. Noe som varer

Anonymkode: 985d0...1a7

• Liker 2
Skrevet

Min 18-åring får sponset lappen. Det tenker jeg er en helt innafor gave! Selv måtte jeg slite og betale for den selv som ung, så føles fint å kunne gi henne det nå. 

• Liker 2
Skrevet

Fikk bilen til pappa, en opel record. Han kjøpte seg ny. 

Anonymkode: d9b67...f21

Skrevet

Jeg betalte lappen selv, men fikk betalt oppkjøringen i 18 års gave av mine foreldre + litt penger som jeg kunne bruke på noe annet jeg hadde lyst på. Synes det var MER enn nok, selv om jeg hadde venner som fikk bil da de ble 18. 

Anonymkode: 19c7f...4c7

Skrevet

Om dere har lyst å investere en del kan dere jo kjøpe en dugende bruktbil til han? Men det blir jo fort 30-50k. 

Anonymkode: bec73...731

Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en liten bruktbil til min eldste da han fylte 18. Da yngste ble 18 fikk han Mac. 

Anonymkode: 241b8...1f7

Skrevet

Vi betaler lappen for 18-åringen og lurer litt på å kjøpe en rimelig el-bil.

Men klokke syns jeg også er en god ide. Men vet ikke om 18-åringen bryr seg enda om klokke. Noe jeg kanskje spanderer når en kanskje er ferdig med utdannelsen og skal begynne å jobbe.

Jeg reiste med barna alene på utenlands ferie da de var yngre (både fotball turer og sydenturer). Men har lyst å gjøre stas på 18-åringen 

Anonymkode: 5c713...03d

Skrevet

Begge mine yngste blir 18 år i år. Planen var å sponse hver sin første alene ut i verden tur, som begge to planla i sommer. Med corona henger de planer i tynn tråd, men de får nok likevel en sum til første ut i verden alene- tur. (Jeg er ikke så veldig lei meg for at de blir 19 før det skjer egentlig. )

Skrevet

Så utrolig mange fine og gode tips. 

Han har reist veldig mye pga. våre jobber og en enorm utferdstrang, så jeg tenker nok mer mot noe med "røtter". 

Klokke og kunst skal jeg særlig tenke mer på. 

Kunsten han fikk til konfirmasjonen har han riktig ikke enda helt forstått poenget med. 🙂

Ts.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk kunst. Var litt skuffa da jeg var 18, men er utrolig glad for det nå! 

Anonymkode: b0229...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...