Gå til innhold

Dårlig opplevelse på Finn - har jeg rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nylig brukt barnevogn på Finn til 2k. Måtte kjøre et stykke for å hente vognen.

Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det manglet et bærehåndtak (svært viktig for meg, bor i blokk uten heis og har planer om å ha understellet stående nede i oppgangen og bære liggedelen opp og ned). 

Sa ifra til selgeren, vedkommende har beklaget seg veldig og sa at h*n glemte å si ifra at h*n ikke fant denne delen allikevel (delen var med på bildene). 

Det kom ingen forsøk på å kompensere fra selgers side, så jeg spurte om avslag i pris (delen koster ca 600kr ny, vanskelig å få kjøpt brukt), fikk et nei. Så fant selgeren plutselig delen allikevel.

Jeg mener det er selgers ansvar å fikse oppi dette, har jeg rett? Selgeren sa at h*n skulle innom byen jeg bor i så kan jeg få håndtaket. Men så ble det stille. Spurte for en uke siden, fikk beskjed at selgeren har vært syk. Det har nå har gått enda en uke. Skal jeg mase videre? Er så irritert nå, fødsel er rett rundt hjørnet, får bare lyst til å heve hele kjøpet nå (får lett tilsvarende komplett vogn til samme pris på Finn uansett).

Må si at dette ikke bare handler om penger, mer at jeg føler meg pissa på av selgeren. 

Anonymkode: bea93...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hn burde bare sende det i posten, jeez.

Anonymkode: 441fc...c3d

• Liker 9
Skrevet

Du får ikke hevet salg på Finn, men selger er en dust. 

Anonymkode: 8be57...3d8

• Liker 7
Skrevet

Hvis du tok med deg vogna har du jo akseptert kjøpet uten den delen, og har ingen rett til å heve kjøpet. Men at dette er rotete fra selger: helt klart!

Anonymkode: 05b6c...892

• Liker 11
Skrevet

Be henne sende det i posten (med helthjem får du melding når pakken er plukket opp, og får det levert på døra), eller hev kjøpet. Greit nok at det er en "liten" del, men den skal jo følge med når det er en del av produktet. Her hadde jeg blitt irritert selv! 

• Liker 1
Skrevet
TheTeen skrev (5 minutter siden):

Be henne sende det i posten (med helthjem får du melding når pakken er plukket opp, og får det levert på døra), eller hev kjøpet. Greit nok at det er en "liten" del, men den skal jo følge med når det er en del av produktet. Her hadde jeg blitt irritert selv! 

Man kan ikke heve kjøp på Finn. 

Anonymkode: a6c42...ed4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man kan ikke heve kjøp på Finn. 

Anonymkode: a6c42...ed4

Jo, det kan man. Det er basic kontraktsrett. En avtale kan heves når det foreligger et vesentlig kontraktsbrudd. 

Anonymkode: a9c98...c31

• Liker 3
Skrevet

Selgeren sa at jeg kan returnere vognen om jeg ikke er fornøyd (men dette var før h*n fant delen). Vet at det blir vanskelig å kreve det nå. 

godt å høre at det ikke jeg som er vanskelig her. Selgeren har forresten gitt meg halvveis dårlig rating på Finn, sannsynligvis fordi jeg våget å be om prisavslag eller noe…. Hvorfor er folk så kjipe?  

ts 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jo, det kan man. Det er basic kontraktsrett. En avtale kan heves når det foreligger et vesentlig kontraktsbrudd. 

Hvordan skal TS kunne vise til vesentlig kontraktsbrudd når hun selv har inspisert vogna før kjøp, og tatt den med seg? 🤔 

Det hjelper ikke TS nå, men til neste gang så bør hun kontrollere gjenstanden nøye før hun tar den med seg dersom hun henter. Dersom gjenstanden hadde blitt sendt til henne og manglet en del som det var avertert at fulgte med så hadde hun hatt en sak. Be selger sende delen som mangler i posten. Det burde være en smal sak. 

Anonymkode: cb23f...4f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hn burde bare sende det i posten, jeez.

Anonymkode: 441fc...c3d

Jeg synes at det mest irriterende er manglende initiativ fra selgers side, jeg kunne vært åpen for mange løsninger.  Jeg har også tilbudt meg å møte vedkommende i byen den dagen h*n er her, hvor som helst og når som helst. 

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes at det mest irriterende er manglende initiativ fra selgers side, jeg kunne vært åpen for mange løsninger.  Jeg har også tilbudt meg å møte vedkommende i byen den dagen h*n er her, hvor som helst og når som helst. 

ts

Be vedkommende om å sende den med helthjem. Når folk er så tullinger så hadde jeg trua dem med å heve kjøpet om hn ikke sender den i posten innen 2 dager. 

Anonymkode: 1d888...68e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan skal TS kunne vise til vesentlig kontraktsbrudd når hun selv har inspisert vogna før kjøp, og tatt den med seg? 🤔 

Det hjelper ikke TS nå, men til neste gang så bør hun kontrollere gjenstanden nøye før hun tar den med seg dersom hun henter. Dersom gjenstanden hadde blitt sendt til henne og manglet en del som det var avertert at fulgte med så hadde hun hatt en sak. Be selger sende delen som mangler i posten. Det burde være en smal sak. 

Anonymkode: cb23f...4f2

Jeg har på ingen måte sagt at TS kunne heve. Jeg svarte en bruker som kom med en helt generell påstand om at kjøp på FINN.no ikke kunne heves. Det stemmer ikke, og det var det jeg uttalte meg om - ikke TS sin konkrete sak. 

• Liker 2
Skrevet

Be selger igjen om å sende delen til deg. 

Skrevet

Dårlig oppførsel fra selgers side. Kan du kanskje kontakte Finn så noen høyere opp kan pushe på selger? Muligheten for at vedkommende lyver og ikke har funnet delen, er jo absolutt til stede. Ellers kunne selger sendt delen i posten. 

Anonymkode: 7bded...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...