Klump Skrevet 22. januar 2022 #21 Del Skrevet 22. januar 2022 Lady T skrev (Akkurat nå): Vi fikk beskjed om isolasjon og så karantene for den syke.. Rart de gir så forskjellige beskjeder? Slik har det aldri vært så dere må ha misforstått. Den som har vært smittet er immun for resmitte x-antall uker/mnd og kan leve som vanlig ute blant folk selv om det fortsatt er smitte i husstanden. Dere andre et i karantene. Dere kan teste dere ut på dag 7 dersom dere har isolert, hvis ikke gjelder 14 dager om jeg ikke tar feil. For booster er det daglig testing for å unngå karantene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 22. januar 2022 #22 Del Skrevet 22. januar 2022 ATLAS6 skrev (2 minutter siden): Når man er ferdig isolert så er man fritatt fra karantene i 3 måneder. Jaha.. tror vi forholder oss til smittevernstelefonen i vår kommune. Er mange som er smittet her og flere har sagt de er i karantene rundt de samme datoene som oss. Mulig det er ulikt fra kommune til kommune? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 22. januar 2022 #23 Del Skrevet 22. januar 2022 Lady T skrev (Akkurat nå): Jaha.. tror vi forholder oss til smittevernstelefonen i vår kommune. Er mange som er smittet her og flere har sagt de er i karantene rundt de samme datoene som oss. Mulig det er ulikt fra kommune til kommune? Det har absolutt ingen hensikt å holde en som har vært smittet i karantene etter isolasjon er ferdig så jeg håper hun/han får komme ut etter dag 6. slitsomt å være hjemme så lenge 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 22. januar 2022 #24 Del Skrevet 22. januar 2022 Klump skrev (1 minutt siden): Slik har det aldri vært så dere må ha misforstått. Den som har vært smittet er immun for resmitte x-antall uker/mnd og kan leve som vanlig ute blant folk selv om det fortsatt er smitte i husstanden. Dere andre et i karantene. Dere kan teste dere ut på dag 7 dersom dere har isolert, hvis ikke gjelder 14 dager om jeg ikke tar feil. For booster er det daglig testing for å unngå karantene Jeg fikk oppgitt først dagoer for den syke og så for resten av husstanden… jeg gjentok datoene flere ganger så jeg var sikker på det ikke var feil.. kan ikke skjønne jeg skal ha misforstått så grundig.. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 22. januar 2022 #25 Del Skrevet 22. januar 2022 Klump skrev (Akkurat nå): Det har absolutt ingen hensikt å holde en som har vært smittet i karantene etter isolasjon er ferdig så jeg håper hun/han får komme ut etter dag 6. slitsomt å være hjemme så lenge Må de ha negativ test først da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 22. januar 2022 #26 Del Skrevet 22. januar 2022 De ulike smittevernstelefonene/koronatelefonen er bemannet av personell med ganske variert kompetanse. Det er ikke helt uvanlig at man rett og slett får feil svar, og vi har flere ganger måttet spørre dem hvorfor de sier noe annet enn det som står på helsenorge - for så å få kontrabeskjed fra dem når de har dobbeltsjekket. Forhold dere til helsenorge.no og ta høyde for at hver kommune kan ha spesifikke forskrifter. Be om begrunnelse dersom det som opplyses fra smittesporing ikke stemmer med det som står på helsenorge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 22. januar 2022 #27 Del Skrevet 22. januar 2022 Lady T skrev (Akkurat nå): Jeg fikk oppgitt først dagoer for den syke og så for resten av husstanden… jeg gjentok datoene flere ganger så jeg var sikker på det ikke var feil.. kan ikke skjønne jeg skal ha misforstått så grundig.. 🤔 Kan det være datoer dere andre kan teste dere ut av karantene avhengig om dere isolerer/ikke isolerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 22. januar 2022 #28 Del Skrevet 22. januar 2022 Klump skrev (4 minutter siden): Kan det være datoer dere andre kan teste dere ut av karantene avhengig om dere isolerer/ikke isolerer? Først snakket hun om den syke: isolasjon til 26/1 og karantene til 3/2. Så dere andre: karantene til 3/2, men dere kan teste dere ut 31/1. Jeg noterte og gjentok det hun sa. Hun gjentok det også flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 22. januar 2022 #29 Del Skrevet 22. januar 2022 Mye å sette seg inn i. Jeg måtte ringe, for fortsatt ikke i form når de 6 dagene hadde gått. Så skulle holde meg inne til formen er bedre. Å på dag 10 er formen heller ikke helt bra, men ikke fått feber. Vil det bety at jeg kan gå ut nå? blir ikke klok men om du kan holde avstand fra den smittede, kan du teste deg ut etter 7 dager. Om ikke er det 4 +7 dager. Altså 11 dager som gjelder men føler de leser det som vi selv kan lese. Lite hjelp å få hvordan veit en hvilke type corona en har fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 22. januar 2022 #30 Del Skrevet 22. januar 2022 Lady T skrev (1 time siden): Først snakket hun om den syke: isolasjon til 26/1 og karantene til 3/2. Så dere andre: karantene til 3/2, men dere kan teste dere ut 31/1. Jeg noterte og gjentok det hun sa. Hun gjentok det også flere ganger. Da har hun ikke peiling. Det har aldri vært sånn at de som har vært i isolasjon skal i karantene etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 22. januar 2022 #31 Del Skrevet 22. januar 2022 Jolanda skrev (1 minutt siden): Da har hun ikke peiling. Det har aldri vært sånn at de som har vært i isolasjon skal i karantene etterpå. Hm, interessant. Jeg bare tok imot informasjonen jeg fikk (man stoler jo på smittevernstelefonen, liksom..) men ser jo nå at det kanskje er feil. Så den syke er kortere borte fra jobb/skole enn oss friske? Litt merkelig synes jeg da, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 23. januar 2022 #32 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og siteringer av slettede innlegg i tillegg til brudd på opphavsrett. - Rhodiola, mod. Endret 23. januar 2022 av Rhodiola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg