Gå til innhold

Bilde av test-positiv?

Becky2015

Anbefalte innlegg

Hei,

Her har vi fått korona i hus. Storebror testet positivt for en uke siden. Jeg og far fikk positiv test på mandag. Lillebror i huset har ingen symptomer, og har hatt negativ test hele uken. Han er bare 2 år, og det er vanskelig å få tatt testen ordentlig. Får den så vidt inn i munn/nese noen få sekunder. Vi andre fikk umiddelbart positive tester med sterk rød strek, men vi har da utført testingen riktig. PCR test var negativ for 2 dager siden på han, men også den var nok noe uriktig utført fordi han vrei seg unna. DCD0959D-98E2-4D12-8254-5235E61CDBE2.thumb.jpeg.3e81414c5b9d7ee495598588f5898501.jpeg

Bildet her er testen hans etter 20 minutter i dag. Vil dere si den er positiv eller negativ? (Testet kun i munn 2-3 sekunder, fikk den så vidt borti mandlene). Synes jeg liksom kan skimte noe, men vet ikke helt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positiv

Her er bilder av første positive test. Den ble sterkere dagen etter og bekreftet med pcr.

IMG_20220120_081227_7.jpg

Endret av Plutselig_gravid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er positiv. Strek er strek. Hurtigtest på minste her var nøyaktig lik, PCRsvar som bekreftet positiv dagen etter

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at den er svakt positiv. Med tanke på hvordan testen er tatt, så ville jeg bestilt en pcr test

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv. Ser en svak strek. Lettere å se om du zoomer in og beveger bildet litt fram og tilbake. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strek er strek sier de på gravidforumet iallfall. Jeg ville nok uannsett oppført meg som om han også var smittet når resten av familien er det og han er så vanskelig å få testet på. God bedring!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky2015 skrev (5 timer siden):

Hei,

Her har vi fått korona i hus. Storebror testet positivt for en uke siden. Jeg og far fikk positiv test på mandag. Lillebror i huset har ingen symptomer, og har hatt negativ test hele uken. Han er bare 2 år, og det er vanskelig å få tatt testen ordentlig. Får den så vidt inn i munn/nese noen få sekunder. Vi andre fikk umiddelbart positive tester med sterk rød strek, men vi har da utført testingen riktig. PCR test var negativ for 2 dager siden på han, men også den var nok noe uriktig utført fordi han vrei seg unna. DCD0959D-98E2-4D12-8254-5235E61CDBE2.thumb.jpeg.3e81414c5b9d7ee495598588f5898501.jpeg

Bildet her er testen hans etter 20 minutter i dag. Vil dere si den er positiv eller negativ? (Testet kun i munn 2-3 sekunder, fikk den så vidt borti mandlene). Synes jeg liksom kan skimte noe, men vet ikke helt... 

Positiv, uten tvil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å oppdatere om noen skulle være i lik situasjon. I dag fikk vi tatt testen korrekt i forhold til bruksanvisningen, 10 sekunder i hvert nesebor og det var ingen tvil. Kom umiddelbart. Lurer på hvor lenge han har vært smittet siden denne testen var så sterk.. og hvordan isolasjon skal beregnes? Vi andre er «fri» i morgen.. 

C465D8C8-B43A-46BD-8991-A355E8E4261B.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky2015 skrev (28 minutter siden):

Bare for å oppdatere om noen skulle være i lik situasjon. I dag fikk vi tatt testen korrekt i forhold til bruksanvisningen, 10 sekunder i hvert nesebor og det var ingen tvil. Kom umiddelbart. Lurer på hvor lenge han har vært smittet siden denne testen var så sterk.. og hvordan isolasjon skal beregnes? Vi andre er «fri» i morgen.. 

Ville regnet første positive test i går. Postet bildet med en av våre svake tester tidligere i tråden. Dagen etter var den sterk. Er sikker på at hvis du hadde testet han "halvveis", som i går, så hadde testen likevel blitt sterk i dag. Så vil tro han akkurat er smittet👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår test var like svak. Men er det antydning til skygge er den positiv. Vi tok ny fra halsen; da fikk vi mye tydeligere strek.

Becky2015 skrev (8 timer siden):

Se der ja. Ville ringt smittevernstelefonen, da får du nye datoer og hvem karantene gjelder for. Lykke til ✌🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...