AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 På nav sin side søker man kun om utsettelse av permisjonen, de spør ikke hva jeg skal. Hvis jeg da tar imot ferie og si 17. Mai faller inni ferien, hva skjer/hvordan utbetaling får jeg da? Anonymkode: 3df42...59a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Søndag, andre lovbestemte helligdager og offentlige høytidsdager regnes ikke som virkedag i ferieloven. Det betyr at de ikke skal regnes med i arbeidstakers ferie. Det gjelder også når slike dager inngår som arbeidsdager i skift- eller turnusordninger. Anonymkode: 1c933...59e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Søndag, andre lovbestemte helligdager og offentlige høytidsdager regnes ikke som virkedag i ferieloven. Det betyr at de ikke skal regnes med i arbeidstakers ferie. Det gjelder også når slike dager inngår som arbeidsdager i skift- eller turnusordninger. Anonymkode: 1c933...59e Ja jeg vet det, spørsmålet er hva går de dagene som, får jeg noe utbetaling eller blir det som ulønnet permisjon? Anonymkode: 3df42...59a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Du får det samme for 17.mai som hvis du hadde vært i jobb og hatt fri på 17.mai. Anonymkode: 37ebf...87a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får det samme for 17.mai som hvis du hadde vært i jobb og hatt fri på 17.mai. Anonymkode: 37ebf...87a Så da lønner degsegå ta ut ferien når det er helligdager? Når jeg prøver veilederen på nav står det at jeg ikke kan legge ferie på helligdager så de vil gå som permisjonsdager, men når jeg fyller inn søknaden hos Nav står det kun utsatt permisjon og ikke grunnen. Anonymkode: 3df42...59a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Du får ikke utbetaling så lenge du utsetter permisjonen. Nav har sluttet å spørre pga lovendring om fri utsettelse, de bryr seg ikke om det er ferie, ulønnet, avspasering eller arbeid. Anonymkode: 0f331...906
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får ikke utbetaling så lenge du utsetter permisjonen. Nav har sluttet å spørre pga lovendring om fri utsettelse, de bryr seg ikke om det er ferie, ulønnet, avspasering eller arbeid. Anonymkode: 0f331...906 Så da får jeg arbeidsinntekt siden det er inni ferien,eller får jeg null kroner for den helligdagen? Anonymkode: 3df42...59a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Slik jeg har skjønt det med de nye reglene (selv om NAV-planleggeren sier noe annet) så vil du da få igjen de feriedagene senere. Så om du tar ferie 17-mai-uka så tar du 5 dager utsettelse fra permisjon og søker jobben om ferie den uka, men bruker da bare 4 feriedager siden det bare er 4 arbeidsdager, og sparer da 1 feriedag til senere. 100% sikker er jeg absolutt ikke. Anonymkode: 2bc55...15d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slik jeg har skjønt det med de nye reglene (selv om NAV-planleggeren sier noe annet) så vil du da få igjen de feriedagene senere. Så om du tar ferie 17-mai-uka så tar du 5 dager utsettelse fra permisjon og søker jobben om ferie den uka, men bruker da bare 4 feriedager siden det bare er 4 arbeidsdager, og sparer da 1 feriedag til senere. 100% sikker er jeg absolutt ikke. Anonymkode: 2bc55...15d Men får jeg vanlig lønn for feriedagen eller II ngen inntekt for den? Det er spørsmålet:) Anonymkode: 3df42...59a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 Du får vanlig lønn for de dagene. For at den kalkulatoren skal fungere lønner det seg heller å ta pause i permisjonen og velge opphold med ferie i stedet for å f eks legge ferien på slutten. Var det jeg endte med å gjøre for at det skulle bli riktig og jeg ikke fikk opp feil fordi det var helligdager i perioden jeg valgte. Gikk ut I perm juli 2021, tok 4 uker og 1 dag ferie fra november og tatt 4 uker og 1 dag fra og med midten av januar 2022. Da pauser jeg permisjon og starter den igjen etter ferieuttaket. Min arbeidsplass lønner meg og får tilbakebetalt fra nav. Jeg får det samme utbetalt hver mnd. Anonymkode: 128df...df8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du får vanlig lønn for de dagene. For at den kalkulatoren skal fungere lønner det seg heller å ta pause i permisjonen og velge opphold med ferie i stedet for å f eks legge ferien på slutten. Var det jeg endte med å gjøre for at det skulle bli riktig og jeg ikke fikk opp feil fordi det var helligdager i perioden jeg valgte. Gikk ut I perm juli 2021, tok 4 uker og 1 dag ferie fra november og tatt 4 uker og 1 dag fra og med midten av januar 2022. Da pauser jeg permisjon og starter den igjen etter ferieuttaket. Min arbeidsplass lønner meg og får tilbakebetalt fra nav. Jeg får det samme utbetalt hver mnd. Anonymkode: 128df...df8 Litt uklart hva du menerz der er vel ingen helligdager der du tok ut ferien? Anonymkode: 3df42...59a
nilie Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 Får du utbetalt av NAV eller arbeidsgiver? Ikke helt det du spør om, men om jeg husker riktig - hvis man får utbetalt av arb.giver lønner det seg å legge ferien i perioder med flere helligdager,for da får man strukket permisjonen med antall helligdager. Hvis man har permisjon telles det som en helt vanlig dag.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 nilie skrev (1 time siden): Får du utbetalt av NAV eller arbeidsgiver? Ikke helt det du spør om, men om jeg husker riktig - hvis man får utbetalt av arb.giver lønner det seg å legge ferien i perioder med flere helligdager,for da får man strukket permisjonen med antall helligdager. Hvis man har permisjon telles det som en helt vanlig dag. Arbeidsgiver, Anonymkode: 3df42...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå