Gå til innhold

Telenor T-we boks vs app.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble nettopp (starten av desember) kunde hos telenor tv/internett. Trodde det skulle bli et enkelt og ukomplisert opplegg. De sendte modem og jeg fikk tilbud om å leie ruter (wifi), har heldigvis ruter fra før så slipper den ekstra månedsutgiften på den.

Så var det tv, her vil de helst at alle kunder leier en T-we boks til 100 kr/mnd slik at de tjener ekstra penger på å ha deg som kunde. Syntes det holdt i massevis å betale den summen de hadde reklamert at abonemanget kostet i måneden. Her var det heller ikke mulig å kjøpe t-we boksen for et engangsbeløp, kun leie. Okey fant så ut at de har en T-we app hvor du kan se på kanalene i abonemanget ditt. Lastet ned appen men nei den lar seg bruke. Ringte kundeservise, her viser det seg at du må ha en T-we boks knyttet opp mot abonemanget for å kunne bruke appen... var tydeligvis mulig å bruke appen viss du hadde en av de gamle dekoderne til telenor hvor du kunne registrere boksen opp mot abonemanget ditt. Virkelig vanskelig opplegg de har ordnet til.

- Syns telenor enten får legge inn t-we boksen i abonemanget ditt og heller oppjustere prisen på abonemang de selger så folk ser hva de faktisk må betale.

- Gjøre det slik at du kan bruke T-we appen uten at du må leie en T-we boks.

- Eller i det minste la folk få muligheten til å kjøpe boksen for et engangsbeløp, jeg virkelig hater å leie ting.

Forstår greia fra et bedrifts perspektiv, jo mer penger vi kan tyne fra kundene jo bedre. Men syns telenor er noen sleipe blodigler...

Anonymkode: ad607...adb

Skrevet

Du trenger jo ikke leie T-we boks. Funker fint på f eks apple tv

Skrevet

T-we er søppel. Kun Internett og Apple TV er en million ganger bedre.

Anonymkode: a896c...a93

• Liker 1
Skrevet
trøndermann38 skrev (39 minutter siden):

Du trenger jo ikke leie T-we boks. Funker fint på f eks apple tv

Har en apple tv boks, men t-we appen funker ikke får beskjed ingen abonemang. Og ifølge telenor trenger jeg en dekoder fra dem med et regnr + kort enten t-we boks eller en gamlere knyttet opp mot kontoen min for at abonemanget mitt skal starte å fungere.

Er ikke så enkelt som du skal ha det til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en apple tv boks, men t-we appen funker ikke får beskjed ingen abonemang. Og ifølge telenor trenger jeg en dekoder fra dem med et regnr + kort enten t-we boks eller en gamlere knyttet opp mot kontoen min for at abonemanget mitt skal starte å fungere.

Er ikke så enkelt som du skal ha det til.

Jo, om det er 4 gen eller nyere. 

Skrevet

Telenor leverer på ingen måte et godt nok tilbud til de blodprisene de tar. Jeg har virkelig aldri vært fornøyd med Telenor.

Anonymkode: 05724...8f6

Skrevet
trøndermann38 skrev (16 minutter siden):

Jo, om det er 4 gen eller nyere. 

Og hvor får man kjøpt 4 gen? Kjøpte apple tv boks på elkjøp for 1 uke siden for 2000. Ser ut som det er kun applehuset som selger 4gen og de er tydeligvis utsolgt atpåtil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvor får man kjøpt 4 gen? Kjøpte apple tv boks på elkjøp for 1 uke siden for 2000. Ser ut som det er kun applehuset som selger 4gen og de er tydeligvis utsolgt atpåtil.

Du får ikke kjøpt de eldre ny lenger så er nok 5 gen eller 6 gen du har kjøpt

Skrevet
trøndermann38 skrev (9 minutter siden):

Du får ikke kjøpt de eldre ny lenger så er nok 5 gen eller 6 gen du har kjøpt

Mulig, men er fremdeles slik at T-we appen ikke vil la seg registrere på apple boksen av den grunnen telenor oppga til meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig, men er fremdeles slik at T-we appen ikke vil la seg registrere på apple boksen av den grunnen telenor oppga til meg.

Hadde ingen problemer her bare fulgte instruksene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...