Gå til innhold

Har du venner / bekjente som lekker som ein sil ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bygdas kafe er forlengst blitt eit sosialt samlingspunkt, og ein treffstad /telegrafjungelen  for mange venner, bekjente,  pensjonister, trygdede,m / fl. Ditt kan dei fleste gå dersom de ønsker å holde seg oppdatert på hva som skjer i bygda, og løse verdensproblemer.  Noen av stamgjestene kan ein stille klokka etter når de kommer /går er  liksom blitt eindel av innventaret  på kafeen.

Bygda er vel og merke ikkje større en at  bekjentskapshorisonten er oversiktleg, og noen kjenner noen m.v.  Mange av de som møter til sosialt samvær på kafeen  hver dag elsker tilsynelatende å  sitte å skravle om  naboen. bekjente, venner, og de"lekker som ein sil" ,og eit vanleg utrykk som går igjenn"har du høyrt det ". Ja, har ofte undret meg over hva som ligg til grunn for at noen elsker å sladre / baktale andre, og de lekker som en sil.

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Gjest Raptuza
Skrevet

Lausmunna folk finn ein over alt, men nokon verre enn andre

Skrevet

Jeg tenker på min mor som "familiens se og hør". Hun får aldri vite noe om meg som jeg ikke er komfortabel med at hele vennekretsen hennes vet. 

Anonymkode: 8eb37...acf

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg tenker på min mor som "familiens se og hør". Hun får aldri vite noe om meg som jeg ikke er komfortabel med at hele vennekretsen hennes vet. 

Det å føle seg komfortabel saman med venner, og bekjente ein har rundt seg er eindel av livutfoldelsen, og livsgleden, og handler også om en tilltsærklering.

Skrevet

Ikke som jeg vet om.

Anonymkode: e2413...3cc

Skrevet

"Loose lips sink ships" er et klokt utrykk fra krigens dager.. 

Kjente to slike personligheter. Det var mye gøy med hun ene av de og hun var faktisk en rasende festlig kvinne for alt i verden. Men den egenskapen med hun at hun hadde så enormt skvaldre og sladre lyst gav meg skikkelig avsmak på hele kjærringa. Lojalitet og tillit er langt bedre verdier og fører en så mye lengre enn dette "tisk tisk har du hørt..." så det droppet jeg fort som pokker.

Det er rart med de som har såpass lite selvinnsikt i tillegg, at de ikke skjønner hvorfor andre tar avstand, hvorfor folk ikke betror seg til de, hvorfor de ikke har nære vennskapelige relasjoner..

Skrevet
Skybe skrev (15 timer siden):

Det å føle seg komfortabel saman med venner, og bekjente ein har rundt seg er eindel av livutfoldelsen, og livsgleden, og handler også om en tilltsærklering.

Nå tror jeg kanskje at jeg ikke skjønner hva du mener? Eller synes du jeg skal ta det som en tillitserklæring når min mor forteller private ting jeg har betrodd henne til hennes venner og bekjente? Jeg opplever det som et tillitsbrudd, og har derfor sluttet å betro meg til henne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå tror jeg kanskje at jeg ikke skjønner hva du mener? Eller synes du jeg skal ta det som en tillitserklæring når min mor forteller private ting jeg har betrodd henne til hennes venner og bekjente? Jeg opplever det som et tillitsbrudd, og har derfor sluttet å betro meg til henne. 

En Mor burde  vel vera blandt  mest betrodde personen  ein har, den nermeste  ein kan lene sin skulder mot når ein har problem, og underlagt taushetsplikten. 

Det er selvsagt misstillistærklering når ein mor eller nær venn deler opplysninger med andre som ein forventet skulle vera mellom dere.  Eit ordtak heter at " ein person er  bedre en sitt rykte" og det kan ta reises spørsmål hvordan rykte har oppstått.

Eg har ein såkalt "giftig nabo" som har eg vet har spredd usanne rykter iden hensikt å renvaske seg selv.   

Skrevet

Mens jeg var gift bodde jeg på et sånt sladrested. Jeg jobbet på en kafe hvor de samme folkene kom hver dag. De satt og hvisket og tisket, skulet på folk som gikk forbi og snakket dritt om de etterpå. 

Jeg fikk nok når jeg ble sykemeldt grunnet noe høyst privat. Når jeg kom tilbake fikk jeg spm fra "slarvegjengen" om hvordan det gikk med meg og det viste seg da at SJEFEN MIN hadde fortalt de hva som feilet meg og plaget meg. Fy faen 

Anonymkode: da0f2...8ac

• Liker 1
Skrevet
Skybe skrev (20 timer siden):

Bygdas kafe er forlengst blitt eit sosialt samlingspunkt, og ein treffstad /telegrafjungelen  for mange venner, bekjente,  pensjonister, trygdede,m / fl. Ditt kan dei fleste gå dersom de ønsker å holde seg oppdatert på hva som skjer i bygda, og løse verdensproblemer.  Noen av stamgjestene kan ein stille klokka etter når de kommer /går er  liksom blitt eindel av innventaret  på kafeen.

Bygda er vel og merke ikkje større en at  bekjentskapshorisonten er oversiktleg, og noen kjenner noen m.v.  Mange av de som møter til sosialt samvær på kafeen  hver dag elsker tilsynelatende å  sitte å skravle om  naboen. bekjente, venner, og de"lekker som ein sil" ,og eit vanleg utrykk som går igjenn"har du høyrt det ". Ja, har ofte undret meg over hva som ligg til grunn for at noen elsker å sladre / baktale andre, og de lekker som en sil.

Men dette stedet er da noe du kan unngå, kan du ikke det da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...