AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Del Skrevet 21. januar 2022 Er det de samme matvarene man må unngå om man har ibs med luftsmerter, forstoppelse eller diaré? Eller er det ulike typer fodmap som trigger ulike symptomer? Anonymkode: d3fcd...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 21. januar 2022 #2 Del Skrevet 21. januar 2022 jeg tror det er litt individuellt, men jeg har intrykk av at de som sliter med løs mage oftere reagerer på melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg har IBS og reagerer ikke på mat som skal inneholde mye fodmap. F.eks tåler jeg godt meieriprodukter som inneholder laktose, det meste av frukt (utenom epler) og søtningsstoffer. Det jeg reagerer på er mat som inneholder store mengder fiber som bønner, kikerter og linser samt mange grønnsaker. Tåler heller ikke å spise både grovt brød og havregrynsgrøt samme dag for eksempel. Anonymkode: f565c...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Del Skrevet 21. januar 2022 Hva som trigger er forskjellig fra person til person, noen reagerer på alle, andre på noen. Dette er uavhengig av hvilke symptomer du har. Det som erviktig, er at du, når du begynner, eliminerer alle i kosten din. Dette gjør du en tid, og helt til du er bra. Deretter kan du reinføre en og en ting og se hvordan du reagerer. Men bare husk på, at psykisk stress, trigger ibs hos mange og at trøbbel i forhold til det kan oppstå selve du gjør alt riktig. Så sørg for at du har det greit når du skal begynne å reinføre. Anonymkode: 20ce4...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå