AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Jeg vet at man ikke bør fremme mange personlige meninger i en slik oppgave. Jeg lurer likevel på om jeg kan skrive i oppgaven at måten noe har blitt gjort på ikke burde blitt gjort? Et eksempel: Parten i saken valgte å gjøre slik, men dette synes jeg ikke burde blitt gjort på denne måten etc..? Anonymkode: b30fd...1fb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Ville jeg ikke gjort. Formuler det heller som «parten valgte å gjøre det slik, men ser vi på **** så er *** en annen mulig løsning» etc Anonymkode: 6596b...936 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Altså, er du uenig så må du kunne komme med noe annet enn «jeg syns» Anonymkode: 6596b...936 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Du burde skrive det mer upersonlig, og heller argumentere hele veien for hvorfor det kunne vært løst på en annen måte. Anonymkode: 58e98...c2f 1
Gjest Blondie65 Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 Sitat Parten i saken valgte å gjøre slik, men dette synes jeg ikke burde blitt gjort på denne måten etc Tenk heller Parten i saken valgte å gjøre slik, en annen ville kanskje valgt denne måten. Eller Parten i saken valgte å gjøre slik, en annen ville vurdert denne metoden i stedet. Eller Parten i saken valgte å gjøre slik, men man kan også vurdere denne metoden eller denne måten.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 (Mange år siden jeg skrev bachelor, så noen vil mulig korrigere meg.) Ville styrt unna begreper i sjangeren «jeg synes», «jeg tenker» osv. Vis til litteratur og begrunn. Partene i saken valgte ….. Sett i lys av teori A vil man kunne tenke en mer hensiktsmessig løsning ville være å …… I teori B sies derimot …. Det støtter parten i den konkrete saken/ styrker teori A/ gir et annet blikk på tolkningen osv. Lykke til med skriving! Anonymkode: 71741...965 5
Ullvott Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): (Mange år siden jeg skrev bachelor, så noen vil mulig korrigere meg.) Ville styrt unna begreper i sjangeren «jeg synes», «jeg tenker» osv. Vis til litteratur og begrunn. Partene i saken valgte ….. Sett i lys av teori A vil man kunne tenke en mer hensiktsmessig løsning ville være å …… I teori B sies derimot …. Det støtter parten i den konkrete saken/ styrker teori A/ gir et annet blikk på tolkningen osv. Lykke til med skriving! Anonymkode: 71741...965 Dette! ⬆️ "Jeg synes" er ikke et faglig holdbart argument. Jeg regner med at etter to og et halvt års studier av faget er det en grunn (eller flere) til at du synes eller mener det du gjør. Det er hva du skal argumentere med. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Ts her Tusen takk for gode forslag 😍 Jeg gruer meg en del til å skrive bachelor. Forhåpentligvis kommer det til å gå greit, men skjønner at det blir mye arbeid 👩🎓 Anonymkode: b30fd...1fb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet at man ikke bør fremme mange personlige meninger i en slik oppgave. Jeg lurer likevel på om jeg kan skrive i oppgaven at måten noe har blitt gjort på ikke burde blitt gjort? Et eksempel: Parten i saken valgte å gjøre slik, men dette synes jeg ikke burde blitt gjort på denne måten etc..? Anonymkode: b30fd...1fb Så lenge du kan begrunne det faglig ved hjelp av annen relevant (!) litteratur, ja. Anonymkode: 2f28d...6af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå