Gå til innhold

Dama er gravid og uten inntekt. Jeg vurderer å gå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama har en stund nå hatt dagpenger og noe vikarjobb ved siden av. Fra før av har hun to store barn. Vi har nå flyttet sammen og vi ønsket barn sammen, da jeg ikke har barn. Vi har brukt prøverør og det satt jammen meg på første forsøk. Problemet nå er at dagpengene hennes går ut i februar og hun er ikke lengre vikar. Hun søker jobber, men får ingenting. Og hun bekymrer meg når hun sier at hun kanskje ikke får noen jobb før hun ikke kan skjule magen lengre.

Jeg har en helt grei inntekt og lite lån, men greia er at jeg kan ikke forsørge oss alle fem. Det føler jeg blir mye penger. Jeg vurderer derfor nå å gå fra dama, og vi krangler mye om dette fordi jeg krever en inntekt av hun. Hva hadde dere gjort her i denne situasjonen? Jeg vil ikke være kjip, men hvorfor skal hele min økonomiske situasjon bli snudd rundt pga dem, og nå har hun blitt deprimert fordi hun sier hun ikke føler seg trygg. 

Anonymkode: 6190e...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerp deg og VOKS OPP!!

Anonymkode: 05c6d...c16

• Liker 28
Skrevet

Hvorfor ventet dere ikke med prøverør. Dere viste vel at inntekten var slik den var. Og prøverør er veldig planlagt graviditet

Anonymkode: 38a87...1f4

• Liker 35
Skrevet

Du fremstår som ekstremt korttenkt hvis du først kom på at det ville bli vanskelig etter at hun ble gravid. Utfra hva du skriver ønsket du selv at dere skulle ha et tredje barn. Hun hadde allerede to barn, det var du som hadde behov for at hun fikk ett til. Først nå i etterkant går det altså opp for deg at tre barn er dyrt. Det er nesten vanskelig å tro.

• Liker 27
Skrevet

Jeg skjønner det, men jeg trodde det kanskje ville ordne seg. Jeg har ikke tenkt fremover på den måten jeg burde. Jeg skal såklart være der for ungen, og jeg skjønner at hun blir veldig lei seg fordi når vi startet på prøverør så var hun litt skeptisk fordi hun var redd for å bli alene. Men jeg skjønte faktisk ikke at ikke det ville ordne seg, og den tar jeg på min kappe såklart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dama har en stund nå hatt dagpenger og noe vikarjobb ved siden av. Fra før av har hun to store barn. Vi har nå flyttet sammen og vi ønsket barn sammen, da jeg ikke har barn. Vi har brukt prøverør og det satt jammen meg på første forsøk. Problemet nå er at dagpengene hennes går ut i februar og hun er ikke lengre vikar. Hun søker jobber, men får ingenting. Og hun bekymrer meg når hun sier at hun kanskje ikke får noen jobb før hun ikke kan skjule magen lengre.

Jeg har en helt grei inntekt og lite lån, men greia er at jeg kan ikke forsørge oss alle fem. Det føler jeg blir mye penger. Jeg vurderer derfor nå å gå fra dama, og vi krangler mye om dette fordi jeg krever en inntekt av hun. Hva hadde dere gjort her i denne situasjonen? Jeg vil ikke være kjip, men hvorfor skal hele min økonomiske situasjon bli snudd rundt pga dem, og nå har hun blitt deprimert fordi hun sier hun ikke føler seg trygg. 

Er dette seriøst? Hun har valgt feil man å gjøre henne gravid. 

Du spør hva vi ville gjort? Jo, vi ville tatt ansvar. Noe du også bør gjøre. 

Det er ditt barn også. Svikter du henne, svikter du ditt eget barn også. 

Hvorfor lager du barn du ikke har tenkt å oppdra? Din økonomiske situasjon er deres økonomiske situasjon. 

Du kan ikke kreve inntekt fra henne, men du kan støtte henne og bygge henne opp for at hun kan stå i dette. 

• Liker 23
Gjest AnomynBruker
Skrevet

Om dere ikke er gift kan hun søke sosialstønad og bostøtte. Hun vil få litt for ungene også. Diverse kan også trekkes av på skatten. 

Bruk den summen du hadde måtte betale i bidrag på familien din. 

Og for en ekkel fyr du er. Sorry. 

Skrevet

Hun får engangsstønad fra Nav noen uker etter fødsel. 90.000 var satsen i 2019 ihvertfall. Ikke dra, det økonomiske ordner seg. Dama mi ble gravid samtidig som jeg begynte på universitetet, hun var akkurat ferdig med lærligetiden og sto uten jobb. Hadde i utg.punktet 10.000 å leve på i mnd alle vi tre, men med engangsstønad og litt biinntekt er det fullt mulig. Ikke levde vi på ris og ketchup det året heller. 

Anonymkode: 8f2b1...62d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner det, men jeg trodde det kanskje ville ordne seg. Jeg har ikke tenkt fremover på den måten jeg burde. Jeg skal såklart være der for ungen, og jeg skjønner at hun blir veldig lei seg fordi når vi startet på prøverør så var hun litt skeptisk fordi hun var redd for å bli alene. Men jeg skjønte faktisk ikke at ikke det ville ordne seg, og den tar jeg på min kappe såklart. 

Når du tar det på din kappe, så forblir du med henne og gjør din plikt. Som en mann. Og så fortsetter du å tro som før at det kanskje vil ordne seg en dag. I mellomtiden står du i røret du har laget og ikke feiger ut. 

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, Varmepumping said:

Til Ts

Ikke hør på kommentarene her. Dette er en voksen dame som har satt to barn til verden som hun ikke kan forsørge.

Damer har da for faen ansvar for å ikke bli gravid og ta abort hvis de blir gravide.

Er det du som er TS og som fortsetter å trolle som AB?

Anonymkode: 7c79e...366

• Liker 11
Skrevet

Hun har vel noe inntekt? Bidrag,barnetrygd og noe fra nav? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg håper dette er troll og at mennesker som deg ikke finnes.

Du aner ikke hva slags mennesker som finnes der ute. Menn som stikker av fra sine barn finnes det mange av. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner at du ikke vil forsørge hennes særkullsbarn. Men hvorfor krevde du ikke at hun fikk seg jobb FØR du gjorde henne gravid?

Anonymkode: d31b9...3d6

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det du som er TS og som fortsetter å trolle som AB?

Don't feed trolls

Anonymkode: af6d5...ff3

• Liker 5
Skrevet

Dere tok prøverør selv om dere visste at dama di ikke hadde jobb og en ganske usikker vikarjobb ved siden av og nå vurderer du å stikke fra ansvaret fordi du plutselig innser at dere ikke kan leve på bare din inntekt?

Du vil jo bli nødt til å betale barnebidrag da, om du stikker, for det første.

For det andre, gjorde dere noen langsiktige utgreininger her mtp økonomi og hennes arbeidssituasjon? Satte dere ned og diskuterte det eller ble dette helt glemt? Et barn blir minimum 18 år med forsørgeransvar og dette tenkte ingen av dere på?

Stå i det og ta ansvaret ditt.

• Liker 10
Skrevet

Husk at å stikke av vil ikke gjøre ting lettere. Det vil skape konflikter og drama som vil følge deg livet ut og påvirke livet til alle barna, og de kommer til å minne deg på det igjen og igjen. Det er ikke som om du kan stikke av og så få vekten av skuldrene, tvert imot.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...