AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Det sies at en er som ingen og to er som ti. Nå har jeg to, men de føles langt fra som ti. Hvor gammel var den yngste da dere følte det uttrykket stemte? Anonymkode: a1141...e0e
tangent Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Føler ikke at det stemmer eller noen gang har stemt. Mine er sju og fire. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Når det står på som verst, med babyskrik fra nyfødt, dårlig søvn, brystbetennelse, baby blues, rot, vitaminmangel og en treåring som trasser og er sjalu og vil ha kos eller saft NÅ mens det lukter bæsj og rømmer fra bleieskift... Ja da kunne jeg like gjerne hatt ti unger.. For enkelte ganger er det like før resignering. Og én unge har ikke vært en spesiell omstilling av hverdagen, det har bare vært kos og fint. Nå kjenner jeg meg gammel og trøtt og mye virker håpløst. Håper det går over og at ordtaket ikke stemmer lenger. Anonymkode: cbdfe...e0d 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det står på som verst, med babyskrik fra nyfødt, dårlig søvn, brystbetennelse, baby blues, rot, vitaminmangel og en treåring som trasser og er sjalu og vil ha kos eller saft NÅ mens det lukter bæsj og rømmer fra bleieskift... Ja da kunne jeg like gjerne hatt ti unger.. For enkelte ganger er det like før resignering. Og én unge har ikke vært en spesiell omstilling av hverdagen, det har bare vært kos og fint. Nå kjenner jeg meg gammel og trøtt og mye virker håpløst. Håper det går over og at ordtaket ikke stemmer lenger. Anonymkode: cbdfe...e0d Jeg har også en nyfødt og en treåring, men overgangen fra null til en har vært tusen ganger tyngre her enn overgangen til nr to. Regner egentlig med at det blir tøffere når nr to begynner å bevege seg rundt og treåringen får konkurranse om leker og plass.. en så lenge er to nesten enklere enn en fordi eldste skjønner (mesteparten av tiden) hvorfor ting tar litt tid. Det skjønte han ikke når mamma var tjukk og gravid 😅 Anonymkode: c48a8...0fa 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 Er så enig med over her. Med første var jeg konstant utslitt og utladet. Det hadde ingenting om at jeg var uerfaren mor eller bare 1. Ungen skreik fra han kom ut. Det var protestering, hyling og 8 bæsjebleier om dagen. Kolikk og gå på besøk til noen gjorde meg og oss totalt utslitt. 3 timer søvn og sår på bryst vortene. Og herlighet for en tid. Tiden gikk og da kom nr 2. Da var det som om vi ikke hadde flere. Han var så stille atvi nesten glemte han. Vi var så grundig herdet etter første at vi visste ikke om annet. Anonymkode: aafdf...86c 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 For min del har det ikke skjedd, mellomste er 5. For ja, det ble enda en. Minste er under året, og det føles fortsatt ikke ut som mer enn tre. Anonymkode: 7a6e1...5b4 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det sies at en er som ingen og to er som ti. Nå har jeg to, men de føles langt fra som ti. Hvor gammel var den yngste da dere følte det uttrykket stemte? Anonymkode: a1141...e0e Her er babyen bare 3 måneder gammel, men opplever det som mye mindre slitsomt å ha to enn en! Anonymkode: 85d19...e64
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Jeg kjenner flere som hadde det veldig slitsomt frem til den yngste var rundt 2. For oss har det ikke vært det. Yngstebarnet er snart to, og det har ikke kjentes som de er flere enn to hittil. Våre krangler nesten ikke, og har lekt en del sammen de siste månedene. Men jeg har hørt rykter om at søskenkranglingen starter rundt der vi er nå, så det er mulig vi plutselig har følelsen av ti unger i hus om noen uker. Men barn er jo ulike, og relasjonen de får seg imellom er også ulik. Anonymkode: 951a4...bcd
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har vært alene (100%) med tre gutter siden yngste var 2. De er nå tenåringer alle tre. Det har føltes som 3 hele tida, aldri som mer. Nå er det tre år mellom hver, så har hatt bare en baby om gangen. Kan ha litt å si kanskje? Anonymkode: 102f6...410 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 Når de begge er store nok til å krangle 😂 Anonymkode: b07fe...1e7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 Aldri. Jeg har 6 og det føles som 6. 2 hadde vært som å leve på spa😂 Anonymkode: a0986...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 Tja, det har føltes som ti i bittesmå øyeblikk innimellom bare. Feks den gangen hun eldste falt og slo ut en tann samtidig som baby hadde kraftig kveldsuro og jeg var alene med dem. Eller i tilfeller med sykdom (feks omgangssyke) og man er alene. Ellers er det mer som 1,5 syns jeg. Man smører liksom den ekstra matpakken når man uansett holder på, hiver litt ekstra klær i maskinen, følger de til bhg/skolen samtidig osv. Anonymkode: 99641...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 Fra minste var 8-9 måneder, og ennå frem til nå, de er nå 5 og 7 år gamle. 😅 Anonymkode: 9b121...43a
Arkana Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har aldri følt at det stemmer. Jeg vil tvert i mot si at én er som én og to er som 1,5 fordi man får visse fordeler av å ha flere barn. Man har mer erfaring som forelder og søsken underholder hverandre. 1
saltvann Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 I begynnelsen da vi hadde 3 hadde jeg den følelsen. Med ingen hjelp og man var veldig sliten så var det hektisk..
Mango Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 Kommer nok veldig ann på barna. Første min sov dårlig, brukte lang tid på å få til amming, mye skriking og livet ble totalt forandret. Nummer to er en rolig kar. Hadde det vært flere utfordringer med han hadde det nok føltes som 10
Cer3s Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 Har ikke følt noe på det enda, mine er 1 år og 3 år. Tror det kommer veldig ann på barna
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 Har aldri passet hos oss (de er 5 og 2 år nå). Førstemann var veldig krevende. Føler mer at våre 2 barn føltes som 1,5 barn. Anonymkode: 66818...536
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Når begge to gikk i barnehage og yngste ikke kunne gå, da jeg slepte to dresser, sko og ekstraskudd med den ene hånden og en 1,5 åring i den andre fra parkeringsplassen og inn. Anonymkode: acacc...63a 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 De enesta gangene to har føltes som ti er ved sykdom (feks da både jeg og mannen var skikkelig syke med korona, mens barna var smittet, men helt friske -og vi naturlig nok ikke kunne få hjelp av noen). Eller da de var små og jeg var alene på tur med dem - og de brått begge stakk av og løp hver sin vei. 😂 Men i hverdagen har det alltid føltes mer som 1.5 enn de 3 jeg har. Og det har definitivt ikke føltes som mer enn de 3 jeg har. Nå er eldste 11, og det kan jo være at det vil føles som flere enn tre når alle er i puberteten.., men vi har overlevd fint så langt. Det var hektisk da jeg var gravid og dårlig med tredjemann, mens minste hadde kolikk og eldste var i trassalderen. Men det gikk jo fint. Jeg trøstet baby på én arm, og roet rasende treåring med den andre. Anonymkode: 14d61...781 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå