AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har en nabo som ikke er helt god. Hun bor ved siden av og og ofte står hun i innkjørselen sin når jeg kommer ut. Da ser hun rett på meg. Jeg kan ikke gå ut uten at hun stirrer på meg og sier noe. Det hender også at jeg ser ut av vinduet eller er ute på verandaen og da skjer det samme. Hvis hun er ute får jeg igjen dette blikket og en kommentar. Rett som det er patruljerer hun liksom utenfor hos meg med hunden sin, en liten bikkje som gjør mye, og de går sakte forbi. Hun kan finne på å bry seg med mine søppelkasser når det har vært søppelhenting, men jeg passer på at det ikke er noe personlig der. Og selvsagt addet hun meg på Facebook like etter at hun flyttet inn. Jeg snakket med en venninne som har en mann i politiet, men hun trodde ikke de kunne gjøre noe. Men hva gjør jeg da, når ingenting nytter? Anonymkode: 25fd9...72d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Og du aksepterte hennes «adding» på Facebook fordi...? Anonymkode: 96396...b9e 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Dette var da en veldig vag beskrivelse. Jeg sliter med å bestemme meg for om dette høres ut som stalking eller bare en nabo som bruker sin egen eiendom og lufter hunden på normalt vis og hilser på naboen av normal høflighet. Anonymkode: e8473...4bf 15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis hun er ute får jeg igjen dette blikket og en kommentar Hva sier hun da? Ut fra det du skriver så høres hun mer ut som en person som er litt annerledes, som ikke helt vet hvordan man skal kommunisere og tilnærme seg folk. Synes du skal ta deg en prat med henne først. Du kan jo selv tenke deg hvor ubehagelig det må være å plutselig gå politiet på døra uren å vite hvorfor eller hva du har gjort galt. Vil det føles lettere for deg å se denne kvinnen etter du har sendt politiet på henne? Nei, snakk med henne. Hvis du ikke ønsker eller tør det så få noen andre du kjenner til å ta en prat med henne Anonymkode: 3745c...5b5 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en nabo som ikke er helt god. Hun bor ved siden av og og ofte står hun i innkjørselen sin når jeg kommer ut. Da ser hun rett på meg. Jeg kan ikke gå ut uten at hun stirrer på meg og sier noe. Det hender også at jeg ser ut av vinduet eller er ute på verandaen og da skjer det samme. Hvis hun er ute får jeg igjen dette blikket og en kommentar. Rett som det er patruljerer hun liksom utenfor hos meg med hunden sin, en liten bikkje som gjør mye, og de går sakte forbi. Hun kan finne på å bry seg med mine søppelkasser når det har vært søppelhenting, men jeg passer på at det ikke er noe personlig der. Og selvsagt addet hun meg på Facebook like etter at hun flyttet inn. Jeg snakket med en venninne som har en mann i politiet, men hun trodde ikke de kunne gjøre noe. Men hva gjør jeg da, når ingenting nytter? Anonymkode: 25fd9...72d Stakkers, Stakkers deg. Sånne klegger er det verste jeg vet om. Anonymkode: 5132f...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Trodde du i fullt alvor at politiet kunne gjøre noe med dette? Jeg forstår at naboen kan oppfattes som plagsom, men hun gjør jo strengt tatt ikke noe galt. Nysgjerrighet er ikke lovstridig. Hva sier hun når hun ser deg, da? Og aksepterte du venneforespørselen? Anonymkode: bd72d...d86 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var da en veldig vag beskrivelse. Jeg sliter med å bestemme meg for om dette høres ut som stalking eller bare en nabo som bruker sin egen eiendom og lufter hunden på normalt vis og hilser på naboen av normal høflighet. Anonymkode: e8473...4bf Enig, det kan da like gjerne være ts som er sær. Anonymkode: bd72d...d86 8
Mezzosoprena Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var da en veldig vag beskrivelse. Jeg sliter med å bestemme meg for om dette høres ut som stalking eller bare en nabo som bruker sin egen eiendom og lufter hunden på normalt vis og hilser på naboen av normal høflighet. Anonymkode: e8473...4bf Helt enig, akkurat dette tenkte jeg også - enten er det en stalker eller så er det en paranoid 🙂 3
lillevill Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 Hun er jo skummel. Lusker rundt og står og stirrer? hadde vært redd jeg. Det er ikke normalt å stirre og mumle. Det vanlige er et hei, et smil og så gå vekk. 1
ryzorwarlock Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Jeg tenker at om hun ikke direkte går til vinduet ditt, eller står på døra di så skjønner jeg ikke problemet. Gå ut, ikke se på henne, problem solved. 1
Baktus2024 Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Plagsom og hensynsløs atferd. Hadde du gjort det samme mot henne så hadde politiet stått der prompto. Finnes mangen slike eksempler. Du skal ikke finne deg i å bli kalt paranoid fordi du ikke aksepterer overgrepene. 1
Sola de Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 14.21): Jeg har en nabo som ikke er helt god. Hun bor ved siden av og og ofte står hun i innkjørselen sin når jeg kommer ut. Da ser hun rett på meg. Jeg kan ikke gå ut uten at hun stirrer på meg og sier noe. Det hender også at jeg ser ut av vinduet eller er ute på verandaen og da skjer det samme. Hvis hun er ute får jeg igjen dette blikket og en kommentar. Rett som det er patruljerer hun liksom utenfor hos meg med hunden sin, en liten bikkje som gjør mye, og de går sakte forbi. Hun kan finne på å bry seg med mine søppelkasser når det har vært søppelhenting, men jeg passer på at det ikke er noe personlig der. Og selvsagt addet hun meg på Facebook like etter at hun flyttet inn. Jeg snakket med en venninne som har en mann i politiet, men hun trodde ikke de kunne gjøre noe. Men hva gjør jeg da, når ingenting nytter? Anonymkode: 25fd9...72d Hun står i sin oppkjørsel når du kommer ut. Det må hun da få lov til. Er vel normalt at blikket går mot folk, om det skulle komme noen. Ofte sier man gjerne hei, hvordan står det til osv. Hun lufter hunden sin i hunden sitt tempo. Det kan være veldig sakte. Den vil jo lukte og snuse overalt. Høres ut som en helt normal nabo Endret 23. januar 2022 av Sola de Korrigering av autokorrekt 5
MizzVic Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 Hvis hun allerede står ute når du kommer ut, er det jo du som gikk ut etter hun... Lufter hun den lille bikkja 8 ganger om dagen, og du tilfeldigvis kommer ut to av de gangene, og ser hun i sin egen oppkjørsel, så er ikke det mye stalking. Skjønner egentlig ikke problemet. Stalking hadde vært om hun plutselig sto i DIN hage og kikket inn..
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 14.22): Og du aksepterte hennes «adding» på Facebook fordi...? Anonymkode: 96396...b9e Sannsynligvis fordi det skjedde like etter at TS flyttet inn (før TS oppdaget den rare atferden)? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 74298...8a1
Hr. Aktiv Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 14.21): Jeg har en nabo som ikke er helt god. Hun bor ved siden av og og ofte står hun i innkjørselen sin når jeg kommer ut. Da ser hun rett på meg. Jeg kan ikke gå ut uten at hun stirrer på meg og sier noe. Det hender også at jeg ser ut av vinduet eller er ute på verandaen og da skjer det samme. Hvis hun er ute får jeg igjen dette blikket og en kommentar. Rett som det er patruljerer hun liksom utenfor hos meg med hunden sin, en liten bikkje som gjør mye, og de går sakte forbi. Hun kan finne på å bry seg med mine søppelkasser når det har vært søppelhenting, men jeg passer på at det ikke er noe personlig der. Og selvsagt addet hun meg på Facebook like etter at hun flyttet inn. Jeg snakket med en venninne som har en mann i politiet, men hun trodde ikke de kunne gjøre noe. Men hva gjør jeg da, når ingenting nytter? Anonymkode: 25fd9...72d Gi henne en klem og forsøk å kysse henne. Du ser ikke henne noe mere.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 Svinet skrev (På 22.1.2022 den 20.46): Plagsom og hensynsløs atferd. Hadde du gjort det samme mot henne så hadde politiet stått der prompto. Finnes mangen slike eksempler. Du skal ikke finne deg i å bli kalt paranoid fordi du ikke aksepterer overgrepene. Heh, jaa. Det er litt som folk som tar på deg og du skal synes at det er kjempekoselig, men hvis du gjør det på dem tilbake synes de det er skikkelig ekkelt. Da begynner man jo å lure på motivasjonen bak å plukke på en. Opplevd dette altfor ofte. "jeg er så koselig og digg så jeg kan ta på deg, men når noen tar på meg, nei! du må oppføre deg! har du hørt om sosiale normer og regler?!" Anonymkode: 5132f...c2d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 Sier hun noe til deg? Eller bare står hun der? Hadde blitt livredd om hun bare stod å stirra konstant uten å si et ord.🤷♀️ Anonymkode: 6416d...dd9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Gi henne en klem og forsøk å kysse henne. Du ser ikke henne noe mere. Haha! Det er faktisk en sannhet i dette. Ved å oppføre seg som en gærning skygger den andre gærningen ofte banen. Anonymkode: 85b7e...810 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå