Gå til innhold

Hvordan kan man lage en god prosjektskisse (beskrivelse)? 🙂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Tips? 

Anonymkode: e0392...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Til hva? En masteroppgave? 

Skrevet
bebisss skrev (2 minutter siden):

Til hva? En masteroppgave? 

Nei, prosjekt på årsstudium 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, prosjekt på årsstudium 

Okay, da vet jeg ikke. Har kun erfaring fra masteroppgave 🙂 Men lykke til. 

• Liker 1
Skrevet
bebisss skrev (1 time siden):

Okay, da vet jeg ikke. Har kun erfaring fra masteroppgave 🙂 Men lykke til. 

Er det så stor forskjell, tror du? 

Takk 😊

Skrevet

Google 'prosjektbeskrivelse mal forskningsrådet'. Husk å beskrive hypoteser. Samt mål, delmål og de aktivitetene som skal gjøres for å oppnå målet/målene. Husk at en aktivitet ikke er et mål i seg selv, dvs. Hvis målet er å bli kvitt koronasykdom i befolkningen kan en aktivitet være å utføre vaksinering av befolkningen. Men 'å utføre vaksinering av befolkningen' er ikke et mål, det er en aktivitet. Derimot kan et delmål være at 95% av befolkningen skal være vaksinert innen 2023.

Anonymkode: 613a2...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Google 'prosjektbeskrivelse mal forskningsrådet'. Husk å beskrive hypoteser. Samt mål, delmål og de aktivitetene som skal gjøres for å oppnå målet/målene. Husk at en aktivitet ikke er et mål i seg selv, dvs. Hvis målet er å bli kvitt koronasykdom i befolkningen kan en aktivitet være å utføre vaksinering av befolkningen. Men 'å utføre vaksinering av befolkningen' er ikke et mål, det er en aktivitet. Derimot kan et delmål være at 95% av befolkningen skal være vaksinert innen 2023.

Anonymkode: 613a2...5af

I see. Så jeg må finne et mål og beskrive aktiviteter jeg skal gjøre for å nå målet? 

Skrevet

Ha en klart definert problemstilling. Det er det første du må ha klart. 
Deretter må du ha med:

1) Kort om litteratur/hva som allerede er kjent (bakgrunnen for problemstillingen)

2) Metode. Hvordan skal du finne svaret på problemstillingen din. Så detaljert som mulig. Husk at det skal være gjennomførbart innen rammene du har tilgjengelig. Trengs det etiske godkjenninger (NSD, evt andre?) må det inn her. 
3) Vil det være utgifter involvert? Da må du ha et budsjett og en finansieringsplan 

4) Tidsplan for arbeidet (hør med veileder om du trenger det) 

Anonymkode: 36b90...bea

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ha en klart definert problemstilling. Det er det første du må ha klart. 
Deretter må du ha med:

1) Kort om litteratur/hva som allerede er kjent (bakgrunnen for problemstillingen)

2) Metode. Hvordan skal du finne svaret på problemstillingen din. Så detaljert som mulig. Husk at det skal være gjennomførbart innen rammene du har tilgjengelig. Trengs det etiske godkjenninger (NSD, evt andre?) må det inn her. 
3) Vil det være utgifter involvert? Da må du ha et budsjett og en finansieringsplan 

4) Tidsplan for arbeidet (hør med veileder om du trenger det) 

Anonymkode: 36b90...bea

Tusen takk! 

Jeg har spørsmål om punkt 2. 

Hvordan kan man vite eller være sikker på at det er gjennomførbart? Kanskje jeg mener at det er mulig, men læreren sier nei...

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvor lang skal denne beskrivelsen være? 

Skrevet

Flere? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...