Gå til innhold

Hvorfor liker eldre menn yngre damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg søkte etter elsker så fikk jeg veldig mange mld i fra menn på 60+ og yngre menn rundt 20 årene. Det var veldig lite meldinger på min egen alder, 

Hvorfor er det slik? 

Anonymkode: ebe6e...f14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke tenke deg det selv? 

Anonymkode: 01b32...b37

• Liker 1
Skrevet

Og du er 30-40?

Anonymkode: c5ba3...c0d

Skrevet

Fordi kvinnens funksjon er å føde barn, så våre instinkter heller mot kvinner som er unge, friske og fruktbare.

Når det gjelder din respons, så er det vel at menn på din egen alder heller vil ha yngre kvinner. Mennene i 60årene vil heller ha deg enn kvinner på sin egen alder, og grunnen til at de går for deg istedet for yngre er at aldersforskjellen blir så stor at de tenker de ikke har sjangs.

Ungguttene som kontakter deg er nok lavt på rangsstigen og klarer ikke å få en skjønnhet på sin egen alder, så de regner at det er lettere å få sex med en kvinne på din alder da de vil ha mindre konkurranse om deg enn det er om de yngre kvinnene.

Det er en hard virkelighet, men det er sånn det er. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du er 30-40?

Blir 34

Hvordan det? 

ts

Skrevet

Du kan ikke tenke deg det selv? 

Anonymkode: 01b32...b37

Har hatt en på 37

Hvordan det ? 

Skrevet
Kipling skrev (1 time siden):

Fordi kvinnens funksjon er å føde barn, så våre instinkter heller mot kvinner som er unge, friske og fruktbare.

Når det gjelder din respons, så er det vel at menn på din egen alder heller vil ha yngre kvinner. Mennene i 60årene vil heller ha deg enn kvinner på sin egen alder, og grunnen til at de går for deg istedet for yngre er at aldersforskjellen blir så stor at de tenker de ikke har sjangs.

Ungguttene som kontakter deg er nok lavt på rangsstigen og klarer ikke å få en skjønnhet på sin egen alder, så de regner at det er lettere å få sex med en kvinne på din alder da de vil ha mindre konkurranse om deg enn det er om de yngre kvinnene.

Det er en hard virkelighet, men det er sånn det er. 

Om du som mann ikke har planer om å gjøre dama gravid så blir det tåpelig å skylde på dette innstinktet. Eldre menn har ofte ikke sjans på yngre damer uansett, kanskje de som ikke er attraktive eller som er fattige og ressurssvake, men yngre, oppegående damer vil automatisk søke etter menn som er maks 10 år eldre enn seg selv. 

Anonymkode: ec8cc...e00

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du som mann ikke har planer om å gjøre dama gravid så blir det tåpelig å skylde på dette innstinktet. Eldre menn har ofte ikke sjans på yngre damer uansett, kanskje de som ikke er attraktive eller som er fattige og ressurssvake, men yngre, oppegående damer vil automatisk søke etter menn som er maks 10 år eldre enn seg selv. 

Skjønner du hvordan instinkt funker?

Grunnen til at mennesker har sex og liker sex er fordi sex er måten vi lager barn på, det er derfor vi er programmert til å synes det er deilig. Hadde dette instinktet vært avhengig av at bevisst ønske om å lage barn, så ville vi aldri hatt behov for å finne opp prevensjon. Vi kunne bare bestemt oss for å ikke få barn og så ville sexlysten forsvunnet helt til vi ville ha barn og så ville den kicket inn.

Men desverre er det ikke sånn menneskehjernen eller instinkter fungerer.

Instinkter er forhåndsprogrammerte preferanser vi er født med fordi evolusjonen har skapt oss til å ha en dragning mot ting som gjør at vi lykkes i å overleve og formere oss. Om ikke forplantningsinstinktet var aktivt og ledet oss mot yngre kvinner, hvorfor skulle vi vært interessert i kvinner i det hele tatt?

Og “skylde på dette innstinktet”? Du omtaler det som om det å være tiltrukket av unge kvinner er noe man trenger en unnskyldning for, som om det er noe galt med det. Jeg liker unge kvinner fordi de er vakrere, livligere, mer sexy og generelt sett bedre på alle måter. Hvorfor skulle jeg skamme meg eller trenge noe å skylde på for det? Men hvis man er interessert i å vite hvorfor ting er som det er, så er det instinktene som forårsaker det.

Nei eldre menn har ofte ikke sjangs, men det hender det går i hop, og sex med en ung kvinne er såpass mye bedre enn sex med en eldre kvinne at menn vil heller prøve en long-shot med mer tilfredsstillende seier enn et safe-bet hvor belønningen ikke er noe å skrive hjem om.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor liker eldre menn yngre damer?

Fordi de er deiligst. Det er ikke noe vanskeligere enn som så. Det samme synes sikkert kvinner om menn også.

Anonymkode: 45d8e...79a

• Liker 3
Skrevet

Jenter fra 16-25 er;

Morsommere, penere, spontane, sprudlende, ukompliserte, ofte bedre trent, i 99/100 tilfeller bedre kropp enn tilsvarende eldre damer. De har livsgnist, utstråling og er eventyrlystne. 

Eldre damer som er bitre på disse jentene kaller de umodne, og mener menn som liker dem selv er umodne, men de er bare sur fordi de selv ikke blir valgt. Og forstår ikke de åpenbare grunnene til at yngre jenter er å foretrekke. 

Anonymkode: 8bd42...b12

• Liker 3
Skrevet

Blir 34

Hvordan det? 

ts

Du finner ikke mange menn i den alderen som vil bli elskere. De beste er opptatt i forhold. Du må gå etter de i 20-, 40- og 50-årene. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da like "tåpelig" at kvinner vil ha høye menn? Eventuelt like lite tåpelig. Det er ikke akkurat sånn at det bare er attraktive unge damer som prøver seg på høye menn heller

Anonymkode: 77344...21c

• Liker 1
Skrevet
Kipling skrev (1 time siden):

Grunnen til at mennesker har sex og liker sex er fordi sex er måten vi lager barn på, det er derfor vi er programmert til å synes det er deilig. Hadde dette instinktet vært avhengig av at bevisst ønske om å lage barn, så ville vi aldri hatt behov for å finne opp prevensjon. Vi kunne bare bestemt oss for å ikke få barn og så ville sexlysten forsvunnet helt til vi ville ha barn og så ville den kicket inn.

Instinkter er forhåndsprogrammerte preferanser vi er født med fordi evolusjonen har skapt oss til å ha en dragning mot ting som gjør at vi lykkes i å overleve og formere oss. Om ikke forplantningsinstinktet var aktivt og ledet oss mot yngre kvinner, hvorfor skulle vi vært interessert i kvinner i det hele tatt?

Og “skylde på dette innstinktet”? Du omtaler det som om det å være tiltrukket av unge kvinner er noe man trenger en unnskyldning for, som om det er noe galt med det. Jeg liker unge kvinner fordi de er vakrere, livligere, mer sexy og generelt sett bedre på alle måter. Hvorfor skulle jeg skamme meg eller trenge noe å skylde på for det? Men hvis man er interessert i å vite hvorfor ting er som det er, så er det instinktene som forårsaker det.

Nei eldre menn har ofte ikke sjangs, men det hender det går i hop, og sex med en ung kvinne er såpass mye bedre enn sex med en eldre kvinne at menn vil heller prøve en long-shot med mer tilfredsstillende seier enn et safe-bet hvor belønningen ikke er noe å skrive hjem om.

Sa ingenting om å skamme seg. Men bedre å være ærlig. Du liker yngre kvinner fordi du finner de mer tiltrekkende. Ikke fordi du vil gjøre de gravide. Du snakker som om det er en regel og noe alle menn mener. Da hadde det vært slik at menn gang på gang byttet ut dama når hun bikka 30. Og det gjør de ikke. Er ung kvinne selv for øvrig, og attraktivitet handler om mer enn alder, meeen jeg personlig liker ikke eldre menn, når de bikker 40 ser de gamle ut og blir uattraktive etter hvert som årene går. Absolutt ikke en gullgruve slik mange av dere eldre menn påstår.. 

• Liker 2
Skrevet

Jenter fra 16-25 er;

Morsommere, penere, spontane, sprudlende, ukompliserte, ofte bedre trent, i 99/100 tilfeller bedre kropp enn tilsvarende eldre damer. De har livsgnist, utstråling og er eventyrlystne. 

Eldre damer som er bitre på disse jentene kaller de umodne, og mener menn som liker dem selv er umodne, men de er bare sur fordi de selv ikke blir valgt. Og forstår ikke de åpenbare grunnene til at yngre jenter er å foretrekke. 

Ikke alle unge jenter er slik. Ofte er de usikre, mange sliter i dagens samfunn. Ikke alle er godt trent. Viser hvor generaliserende dette er. Og de unge, attraktive jentene har mange menn på egen alder og i 30 årene å mengde seg med. Med andre ord er de færreste interessert i menn i 40 åra og oppover. Ofte kommer interessen av daddy issues, dårlig mental helse og lignende som menn drar nytte av. Er 25 selv og kjenner kvinner på min egen alder og yngre. Eldre menn vet dette selv, men hardt å svelge sikkert. 

• Liker 5
Skrevet

Du finner ikke mange menn i den alderen som vil bli elskere. De beste er opptatt i forhold. Du må gå etter de i 20-, 40- og 50-årene. 

ts

Skrevet

Jenter fra 16-25 er;

Eventuelt mindre erfarne og derfor lettere å styre og manipulere. 

Anonymkode: 55333...2e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eventuelt mindre erfarne og derfor lettere å styre og manipulere. 

Det gjelder for øvrig bare de jentene som kanskje sliter psykisk, har dårlig selvtillit og søker bekreftelse og lignende. De kan se attraktive ut men ikke ha et så veldig attraktivt indre. Siden menn bryr seg mest om det ytre, så vil de så klart dra nyttet av sårbarheten deres. 

Der er selvsagt noen få yngre kvinner som liker eldre menn, og som likevel har selvrespekt og god selvtillit, uten mentale problemer, daddy issues osv, men de kvinnene er så svimlende få at det det er mer unntaket fra regelen. Helt greit at eldre menn finner yngre jenter attraktive, men veldig viktig å huske at de fleste yngre jenter vil ikke ha disse mennene. Dermed spiller det faktisk ingen rolle. 

Husker godt når eldre menn la an på meg og mine venninner på byen når vi var 20. Spanderte drinker og hele pakka, de trodde de skulle få ta oss med hjem.. Vi fikk gratis drinker og dro hjem med mennene vi var interesserte i, som var langt ifra like gamle som fedrene våre. Har hatt et par venninner som har hatt veldig dårlige relasjoner til eldre menn som følge av egne problemer, de søkte bekreftelse og slet med daddy issues. Ble brukt for sex osv, men mennene la det frem som om de betydde aaalt for dem. Når sannheten var at de bare ville ha sex. De angrer veldig på det i dag og er veldig lei seg for det som skjedde. Så til dere damer i 40 åra som blir bitre eller bekymret fordi menn på deres alder, går etter oss som er i 20-åra.. Tro meg, flesteparten av oss vil ikke ha disse mennene heller. Vi har plenty av attraktive menn i 20 og 30 åra som vi kan kose oss med. Er mannen ressurssterk kan noen av kvinnene selvsagt dra nytte av akkurat dette. Dette med markedsverdi går på begge kjønn, og menn er ikke noe mer ettertraktet i 40 åra slik mange av de later til å tro. Attraktiviteten deres daler også.. ;) 

• Liker 4
Skrevet

Her argumenteres det - igjen - på vegne av alle menn / menn generelt om hva de foretrekker, tiltrekkes mest av, og hvorfor - og at alt kommer angivelig av instinkter, biologi osv. Dette skal "forklare alt". 

Som om alle menn er like, tenker likt, tenner seksuelt på det samme, og er genetisk programmert fra urtiden av,  til å tiltrekkes av de samme trekkene ved kvinner, uansett egen alder og livsfase. Som viljeløse vesener, styrt av krefter de selv ikke har herredømme over som individer. 

"Tenker bare med det lille hodet...????"

Slik oppleves det imidlertid ikke for alle, heldigvis.

Videre, som om ikke mange menn faktisk undergår en viss utvikling med alderen, hvor de med tiden opplever tiltrekning til modnere kvinner mer på sin egen alder - forøvrig en forutsetning for å leve i et varig forhold med samme jevnaldrende partner og opprettholde og utvikle et oppegående sexliv.

Like opplagt er dette umulig for enkelte menn, ifølge dem selv.

Dette er det kanskje de selv som burde forklare, da for sin helt personlige del. Ikke "fordi jeg er mann, menn er bare sånn", det holder faktisk ikke:

Hvis "instinktene" skulle være så helt bestemmende som det her hevdes, skulle det hverken være mulig eller sannsynlig å kunne ønske og evne å videreføre seksuelle forhold etter at kvinnen hadde nådd en viss alder. Evt. uten en veldig motvilje, eller av ren pliktfølelse.

Dette er opplagt heller ikke riktig for "alle menns" vedkommende. I beste fall er det da enkelte som er mer overstyrt av "instinktene" enn andre!

Mange opplever tvert imot at sex blir bedre med alderen etter lang tid med samme jevnaldrende partner. Eller at mer modne partnere generelt har mer å fare med seksuelt.  Kvinnens "ungdommelighet" er i så tilfelle opplagt noe langt mer underordnet for en hel del menn. Noen menn tenner sågar mer på en mer moden kvinnekropp, preget av levd liv som den kanskje er.

Altså er det betydelig forskjell på menn, noe enkelte later til å ha problemer med å innse. 

Må si det slår meg hvordan enkelte har behov for å argumentere så sterkt på vegne av "menn" bare for å forklare sin personlige preferanse.

Holder det virkelig ikke å snakke for seg selv personlig? Er ikke menn individer, de også?

Jeg anser personlig ikke at jeg har hverken skader på mitt DNA eller  mangler identitet som mann, til forklaring på at jeg har evnen til å tiltrekkes seksuelt av kvinner i min egen aldersgruppe.

Seksualiteten er faktisk påvirkelig og kan utvikles og modnes i løpet av et liv. Heldigvis.

Men ellers skal jeg underforstått utdefineres som mann fordi jeg IKKE trekkes mot kvinner jeg aldersmessig kunne vært far til, kun i kraft av å være hankjønn av en viss alder? Hvordan er dette liksom rimelig?

For øvrig er det stor enighet blant sexologer osv. om at kvinner er "på topp seksuelt" i 40-årene, noe som burde gitt dem et spesielt fortrinn som aktuelle elskere eller partnere for enhver mann. Hvis en bestemt aldersgruppe av kvinner likevel skulle være å foretrekke seksuelt...

I stedet argumenteres det friskt for at lav alder er så og si alt en mann kan ønske seg av en kvinne, uansett egen alder.

De som hevder dette burde i rettferdighetens navn ikke snakke på vegne av andre enn seg selv. 

Og, "sånn er det bare" gjelder faktisk dem personlig, og ikke menn generelt.

M49

Anonymkode: 0d734...627

• Liker 6
Skrevet
Kipling skrev (3 timer siden):

Hvorfor er ikke mammakropp like tiltrekkende? Den er jo beviselig fruktbar. Den har klart å bære frem et barn og hun har selv overlevd.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er ikke mammakropp like tiltrekkende? Den er jo beviselig fruktbar. Den har klart å bære frem et barn og hun har selv overlevd.

Fordi poenget som sagt ikke er at dama er fruktbar, men at hun er ung og attraktiv. Det har ingenting med å sette liv til verden å gjøre. @Kipling liker unge jenter fordi de er vakre, ikke fordi han vil gjøre de gravide, og han skylder på "fruktbar instinktet" som han gnåler om. Kvinner i 30 åra er også fruktbare og sunne, men de ser litt eldre ut, ikke like digge da selvsagt. Han definerer vakkert som feilfritt, det vil si uten strekkmerker, arr, linjer, rynker og hele den pakka der, det har ikke 16-20 åringer. Oftest.

Som sagt, greit at man liker unge jenter, men si det nå rett ut da...... Å støtte seg på instinkt og sånt tull er bare tåpelig, man sier jo indirekte at homofile menn ikke er vel bevart da, som ikke tiltrekkes av unge jenter. Samt menn som faktisk liker kvinner på egen alder, heller ikke er noe riktig med. Alle kvinner vet der finnes en god del menn som sikler på og går etter tenåringer og unge damer. Vi har alle vært jentene i den alderen... Men det er jaggu ikke alle menn som holder på slik og som er interessert i sex med en veldig ung jente. Da hadde "alle" menn gått etter oss, og det gjorde faktisk ikke alle menn. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...