AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Noen som har opplevd å måtte føde alene, siden mannen har vært syk eller i karantene? Anonymkode: fb9df...7fc
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Nei. Det var jordmødre med meg i rommet, og jeg kunne ha med meg annet følge enn mannen men var ingen jeg ville ha med meg og følte meg mer enn nok ivaretatt av helsepersonellet som gjør dette daglig. Anonymkode: 7fe69...69b 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Det var jordmødre med meg i rommet, og jeg kunne ha med meg annet følge enn mannen men var ingen jeg ville ha med meg og følte meg mer enn nok ivaretatt av helsepersonellet som gjør dette daglig. Anonymkode: 7fe69...69b Så godt å høre at du fikk en god opplevelse. Var dette første barnet? Anonymkode: fb9df...7fc
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Jeg hadde prøvd å ha en plan B. Jeg har født med mannen til stede og jeg ble forlatt av personalet i så lange perioder av gangen at jeg var sjeleglad for at han var der. Anonymkode: ac44d...c1d 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei. Det var jordmødre med meg i rommet, og jeg kunne ha med meg annet følge enn mannen men var ingen jeg ville ha med meg og følte meg mer enn nok ivaretatt av helsepersonellet som gjør dette daglig. Anonymkode: 7fe69...69b Godt at de hadde tid til å være der hele tiden. Det er det ikke alltid de har. Anonymkode: 5e299...a6f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde prøvd å ha en plan B. Jeg har født med mannen til stede og jeg ble forlatt av personalet i så lange perioder av gangen at jeg var sjeleglad for at han var der. Anonymkode: ac44d...c1d Ja, plan B som i å ha med seg noen andre? Kan ikke tenke meg noen andre jeg vil ha med meg enn mannen min egentlig.. Anonymkode: fb9df...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, plan B som i å ha med seg noen andre? Kan ikke tenke meg noen andre jeg vil ha med meg enn mannen min egentlig.. Anonymkode: fb9df...7fc Søke etter andre muligheter. Om en privat jordmor kan komme hjem til dere. Eller om det fins et annet, privat sted. Nå er det nok! Vi trenger ikke finne oss i alt! Anonymkode: 2534a...b2c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt at de hadde tid til å være der hele tiden. Det er det ikke alltid de har. Anonymkode: 5e299...a6f Man føder jo ikke alene selv om de ikke er i rommet til en hver tid, ærlig talt. Anonymkode: 7fe69...69b 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man føder jo ikke alene selv om de ikke er i rommet til en hver tid, ærlig talt. Anonymkode: 7fe69...69b Nei, men det kan være ganske belastende for en fødekvinne å være «alene» uten en trygg og kjent person rundt seg. Ikke alle som føler seg like. Anonymkode: fb9df...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 Har født ett av barna med kun helsepersonell tilstede, det var helt greit. Savnet litt å dele tiden rett etter fødsel med han. Ønsket ikke andre (søster, venninne e.l.) tilstede. Har født to ganger med mannen tilstede, men han kan jo ikke gjøre så mye fra eller til, så forskjellen er minimal. Anonymkode: f96f8...62c 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har født ett av barna med kun helsepersonell tilstede, det var helt greit. Savnet litt å dele tiden rett etter fødsel med han. Ønsket ikke andre (søster, venninne e.l.) tilstede. Har født to ganger med mannen tilstede, men han kan jo ikke gjøre så mye fra eller til, så forskjellen er minimal. Anonymkode: f96f8...62c Ja, det er nettopp det jeg tenker på ift at man ikke får delt det øyeblikket. Vet heller ikke om man kan mase på at jordmor skal drive og ta bilder under fødsel heller. vurderer å isolere meg, men det er ikke lett. Plutselig kommer ungen tre uker før termin Anonymkode: fb9df...7fc
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man føder jo ikke alene selv om de ikke er i rommet til en hver tid, ærlig talt. Anonymkode: 7fe69...69b Det kommer helt an på hvor travelt det er og hvor underbemannet de er. Anonymkode: 5e299...a6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå