Gå til innhold

Hva er greia med navnet Matheo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig, har også store problemer med navnet Emilian.

Anonymkode: c4d0b...19e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med enkle navn slik som Mari, Stian, Bjørg og Linda. Om man vil ha sjeldne navn i dag så er det jo noe sånt å velge. 

Matheo er helt forferdelig navn. Samme med andre navn som nevnes her i tråden. Lyser lang vei at det er foreldre som trenger bekreftelse gjennom et hyperspesielt navn. 

Anonymkode: 96cb7...6cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Består ikke akkurat direktørtesten, nei. Direktør Matheo Nilsen? Nope!

Anonymkode: bd924...657

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 12.05):

Hva er det som gjør deg så misfornøyd med livet, eller du har så liten kontroll over at dette er noe å henge seg opp i?

Jeg tror det er stedet du bør begynne. For en er langt nede i hverdagen om navnet matheo irriterer en, altså. Da er det absolutt innafor å gå til fastlegen og si en har feilet og trenger hjelp.

Anonymkode: c3847...c72

Jeg har det bedre enn jeg noen gang har hatt i livet😂 er i permisjon med mitt første etterlengtede barn og er bare utrolig lykkelig! Takk som bekymrer deg. Tenk at min største irritasjon her i livet er at alle kaller barnet sitt samme navn. Jeg tror og håper fastlegen har verre pasienter å bruke tiden sin på enn meg.

TS

Anonymkode: 59dd0...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laget denne tråden fordi jeg genuint lurte på hva greia med dette navnet er, og hvorfor mange liker det så godt. Har fått utrolig mange morsomme svar og ledd godt av andre navneforslag, direktør test og mange matheoer i fengsel i fremtiden😂 heldigvis trenger ikke alt på KG være blodig alvor. Takk for morsomme innspill og engasjement. Må ha noe å gjøre på når jeg ammer.
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 10.29):

Hei! Jeg lurer på hva som egentlig er greia med navnet Matheo. Jeg irriterer meg grenseløst over at annenhver person som får barn her jeg bor velger å kalle sønnen sin for det. Helt i orden hvis du kommer fra sørligere strøk og dette er et tradisjonelt navn der du kommer fra, men utrolig merkelig at alle nordmenn plutselig har begynt å kalle barnet sitt for det. Hvis du absolutt vil kalle opp barnet ditt etter evangelisten kan du gjerne velge Matteus. Jeg er ikke kristen selv, bare irriterer meg grønn over dette navnevalget. Er også lærer, og er utrolig lei av alle Matheo A, B og C i klassene.

Mateo er finere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 17.59):

Enig, har også store problemer med navnet Emilian.

Anonymkode: c4d0b...19e

enig. Kall nå ungen emil for faen. Hvorfor gjøre det mest mulig snålt og spesielt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen som kaller sønnen sin for Matteus istedenfor Matheo? Er Matteus helt ut? Det er jo fra bibelen. 

Anonymkode: 95584...8d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matheo er et navn man gir ungen om man har glemt at han skal bli voksen.

Anonymkode: eb2f8...579

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skjønner fremdeles ikke hvor den h-en kommer fra? 

Matteo. Ja. 

Mateo. Ja. 

Matheo. Bare rart. 

Anonymkode: 8f318...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...