Morten1 Skrevet 21. januar 2022 #21 Del Skrevet 21. januar 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det heter Matao. Anonymkode: 16576...8db Maxbo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #22 Del Skrevet 21. januar 2022 Et av de styggeste navnene jeg vet om, men det er godt vi har forskjellig smak. Hadde vært kjedelig om alle skulle hete det samme. Synes Theo er mye bedre i så fall, men ingen favoritt det heller. Anonymkode: 41445...b03 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #23 Del Skrevet 21. januar 2022 Bacteria skrev (2 minutter siden): Rotnorske Thor også. Jo, men det kommer av Þor. Hvor kommer h i Matheo inn? Anonymkode: 35a83...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #24 Del Skrevet 21. januar 2022 Synes både Matheo og Thea er fine navn, men om "alle" barna heter det er det vel litt lite originalt, ja. Men at det er rart å bruke det i Norge fordi det ikke er norsk er jeg ikke med på. Isåfall må vi ekskludere 70% av navnealternativene. Verden er mindre, og det er tilnærmet fri flyt av matretter, navn, musikk osv. Heldigvis! Anonymkode: 20e39...3e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #25 Del Skrevet 21. januar 2022 tirben skrev (17 minutter siden): Jeg er vant til at både Thea, Theo, Theodor, Thorvald skrives med th. Ja når du sier det så stemmer det vel. Jeg har bare aldri koblet det, kjenner ingen som har th i navnet. Når noen har sagt Torvald så har jeg tenkt at det skrives Torvald og når jeg har lest Thorvald så har jeg i hodet mitt tenkt at det uttales Thorvald. Anonymkode: 0e127...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #26 Del Skrevet 21. januar 2022 https://www.vinmonopolet.no/Land/Portugal/Mateus-Rosé-Original/p/85701 Den er ganske frisk og god på en sommerdag 🥂 Anonymkode: c8b96...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #27 Del Skrevet 21. januar 2022 Matheo plager meg ikke med SANDER OG LEANDER ER STYGT!!!!!! Anonymkode: f7e6e...f73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #28 Del Skrevet 21. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Å, jeg har alltid tenkt at Mathias uttales med engelsk th, i motsetning til Mattias. Så rart at man velger en skrivemåte som ikke stemmer med uttalen! Anonymkode: 0e127...f32 Mathias uttales som matias. Mattias blir noe annet igjen. Anonymkode: b6628...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 22. januar 2022 #29 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å, jeg har alltid tenkt at Mathias uttales med engelsk th, i motsetning til Mattias. Så rart at man velger en skrivemåte som ikke stemmer med uttalen! Anonymkode: 0e127...f32 Mener du at det er rart å velge en skrivemåte på norsk som ikke stemmer med engelsk uttale? Hvis man heter Thomas eller Therese f. Eks er jo norsk uttale stum h, ikke engelse th-uttale? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 22. januar 2022 #30 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja når du sier det så stemmer det vel. Jeg har bare aldri koblet det, kjenner ingen som har th i navnet. Når noen har sagt Torvald så har jeg tenkt at det skrives Torvald og når jeg har lest Thorvald så har jeg i hodet mitt tenkt at det uttales Thorvald. Anonymkode: 0e127...f32 Og hvordan uttaler du Thomas da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #31 Del Skrevet 22. januar 2022 Kjenner bare drittunger som heter Matheo. Anonymkode: e31f4...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #32 Del Skrevet 22. januar 2022 minister-mio skrev (2 timer siden): Mener du at det er rart å velge en skrivemåte på norsk som ikke stemmer med engelsk uttale? Hvis man heter Thomas eller Therese f. Eks er jo norsk uttale stum h, ikke engelse th-uttale? Thomas er jo engelsk skrivemåte. Vi har ikke th-lyden på norsk lengre, så da synes jeg det er rart å bruke den skriftlig. Er så rart å velge en utenlandsk skrivemåte og så insistere på at det ikke uttales sånn som det skrives, men det er norsk altså! Kaller ikke ungen min Elżebet for så å insistere på at det egentlig er norsk skrivemåte og på norsk uttales 'że' egentlig 'isa'. Anonymkode: 0e127...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. januar 2022 #33 Del Skrevet 22. januar 2022 Det passer vel inn i trenden med bibelske navn med masse vokaler. Jeg synes ikke det er særlig fint. Synes heller ikke det er fint å skrive det Matheo, det riktige er vel Matteo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #34 Del Skrevet 22. januar 2022 Enig i at Matheo er dritstygt, harry og alt som er negativt. Tror det blir endel Matheoer i fengslene om enn ca 20 år.. Men likevel - å irritere seg grenseløst over det høres slitsomt ut! Trøst deg med at det ikke har noe med ditt liv å gjøre 😊 Anonymkode: eb7b5...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #35 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 10.29): Hei! Jeg lurer på hva som egentlig er greia med navnet Matheo. Jeg irriterer meg grenseløst over at annenhver person som får barn her jeg bor velger å kalle sønnen sin for det. Helt i orden hvis du kommer fra sørligere strøk og dette er et tradisjonelt navn der du kommer fra, men utrolig merkelig at alle nordmenn plutselig har begynt å kalle barnet sitt for det. Hvis du absolutt vil kalle opp barnet ditt etter evangelisten kan du gjerne velge Matteus. Jeg er ikke kristen selv, bare irriterer meg grønn over dette navnevalget. Er også lærer, og er utrolig lei av alle Matheo A, B og C i klassene. Anonymkode: 59dd0...250 Hva er det som gjør deg så misfornøyd med livet, eller du har så liten kontroll over at dette er noe å henge seg opp i? Jeg tror det er stedet du bør begynne. For en er langt nede i hverdagen om navnet matheo irriterer en, altså. Da er det absolutt innafor å gå til fastlegen og si en har feilet og trenger hjelp. Anonymkode: c3847...c72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 22. januar 2022 #36 Del Skrevet 22. januar 2022 Matheo er ett veldig fint navn❤️🥰 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #37 Del Skrevet 22. januar 2022 Anonymus Notarius skrev (12 minutter siden): Det passer vel inn i trenden med bibelske navn med masse vokaler. Jeg synes ikke det er særlig fint. Synes heller ikke det er fint å skrive det Matheo, det riktige er vel Matteo? I Italia er det Matteo. Spania: Mateo. Men i Norge er det visstnok veldig "fancy" å slenge på noen h-er både her og der. Da blir navnet mer "spesielt".... tror mange. Anonymkode: 8f318...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 22. januar 2022 #38 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Thomas er jo engelsk skrivemåte. Vi har ikke th-lyden på norsk lengre, så da synes jeg det er rart å bruke den skriftlig. Er så rart å velge en utenlandsk skrivemåte og så insistere på at det ikke uttales sånn som det skrives, men det er norsk altså! Kaller ikke ungen min Elżebet for så å insistere på at det egentlig er norsk skrivemåte og på norsk uttales 'że' egentlig 'isa'. Anonymkode: 0e127...f32 Og hvordan tror du Thomas uttales på engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #39 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 20.42): Matheo plager meg ikke med SANDER OG LEANDER ER STYGT!!!!!! Anonymkode: f7e6e...f73 Sander er kjempe fint synes jeg. Matheo er også fint,selvom jeg liker Mathias mye bedre. Leander er jeg enig er stygt Anonymkode: da353...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #40 Del Skrevet 24. januar 2022 Får disse Matheo'ene et nytt navn når de blir voksne? Anonymkode: adfad...d90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå