solmåneogstjerner Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/y4yGAE/taliban-kommer-til-norge-for-aa-forhandle Hva synes dere om dette?
Populært innlegg Outlander Skrevet 21. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 21. januar 2022 Typisk norske brødhuer som invitere en gjeng av kvinnefiendtlige terrorister til Norge. 59
Zooey Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Det er vel å prøve å gjøre det beste ut av en jævlig dårlig situasjon. Etter en 20 år lang krig har ikke NATO klart å kvitte seg med Taliban, så da skjønner jeg de vil prøve å ha en slags dialog for å gjøre ting litt bedre for lokalbefolkningen. Det er fare for hungersnød i landet, så noe må gjøres. 17
Nikitaspin Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Man må jo for sivilbefolkningens skyld prøve å få i gang en dialog. Hvor møtet finner sted er underordnet. 10
mr. Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 (endret) De vil ha penger så hvor ellers skal de komme en til (en av de) rikeste land i verden. Lurer på hvilken skatt kommer staten til å øke nå for å kompensere ? Endret 21. januar 2022 av mr. 31
Callisto83 Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Helt SYKT! Men dette er vel typisk AP politikk. Israel, som er det eneste demokratiet i midtøsten, vil de boycotte, så inviterer de like godt en av verdens verste islamistiske organisasjoner til Norge. At ikke de skjems? 49
Druid Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 Sitat Dette skal drøftes VG er kjent med at dette skal stå på agendaen under det tre dager lange besøket til Norge: Møter med representanter for menneskerettighetsorganisasjoner, kvinnerettsforkjempere og representanter for afghanske medier. Møter med spesialrepresentanter for Afghanistan fra Norge, Tyskland, Storbritannia, Frankrike, Italia, EU og USA. Bi-laterale møter med norske diplomater, der rettigheter og utdannelse for jenter og kvinner, og minoritetsrettigheter, står på programmet. Jeg ser ikke store grunnlaget for noe resultat her. Det er et tiggemøte men Taliban har klart å miste mye av sitt handlingsrom i de siste par månedene, så det eneste vi regner med å få ut av dette, er å befeste vår vertskapsposisjon som nøytral grunn, og gi litt inntekter til service bransjen. 2
Druid Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Callisto83 skrev (7 minutter siden): Helt SYKT! Men dette er vel typisk AP politikk. Israel, som er det eneste demokratiet i midtøsten, vil de boycotte, så inviterer de like godt en av verdens verste islamistiske organisasjoner til Norge. At ikke de skjems? Vi HAR spilt pent med Israel tidligere, Flere ganger. Men de fucka oss, så det er ikke mye å få til her. Vi stiller sikkert opp neste gang de ønsker hjelp også. 10
Ørneredet Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 (endret) Norge kommer nok til å gi noen milliarder kroner som taliban lederene kan nyte godt av... Akkurat som med alle de andre bidrags milliardene som vi sender i lommene til korrupte ledere og diktatorer rundt om i verden. Og nå som staten har tjent en god slump ekstra penger fra å flå norske strømkunder så har de jo mye penger som de kan sende til dette formålet slik at de tar seg godt ut når de skal søke om den jobben i FN eller EU... Endret 21. januar 2022 av Ørneredet 22
Drizzt Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 De har ingenting i Norge å gjøre. Norge står diametralt fra deres verdier og levemåte. Det er typisk norsk å være naiv og pengene vil rene mot taliban i enda større skala nå. 28
Gjest Villfisker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 Outlander skrev (3 timer siden): Typisk norske brødhuer som invitere en gjeng av kvinnefiendtlige terrorister til Norge. Helt enig, og med menneskefiendtlig menneskesyn. Denne terrorsekten har ingenting i Norge å gjøre. Man kan ikke forhandle med terrorisker.
Stina234 Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 Verdens største narko organisasjon er invitert til Norge. Nei, dette er bare meningsløst. Så skal vel Norge bistå med masse millioner til et eller annet tåkete forslag. 15
Thaila Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 Jeg synes det er skremmende, men mest fordi jeg veit at vi også har høyreekstreme her i landet. Jeg tror at det kan gå rolig for seg hvis vi lar dem være i fred, men jeg tror også det kan bli en forferdelig situasjon dersom folk skal begynne å demonstrere og provosere dem. Håper Norge stiller opp med all sikkerhet som vi har! 5
GammelKaktus Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 Typisk norsk dette da, når vi først er kvitt kreket så inviterer vi nye...så nei, kan ikke si jeg er overbegeistret. 17
Sommer2464 Skrevet 21. januar 2022 #16 Skrevet 21. januar 2022 Taliban lederne kan risikere å bli drept på Oslos gater for hva slags nordmenn liker dem. 2
Gjest Villfisker Skrevet 21. januar 2022 #17 Skrevet 21. januar 2022 Stina234 skrev (2 timer siden): Verdens største narko organisasjon er invitert til Norge. Nei, dette er bare meningsløst. Så skal vel Norge bistå med masse millioner til et eller annet tåkete forslag. Blir vel i praksis å bistå terroristene økonomisk ja. Får nesten lyst til å unndra skatt, når man ser hva skattepengene søles vekk på. Men hjelpe noen av våre egne i stedet. Nei, det kan vi visst ikke.
solmåneogstjerner Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #18 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Thaila skrev (17 timer siden): Jeg synes det er skremmende, men mest fordi jeg veit at vi også har høyreekstreme her i landet. Jeg tror at det kan gå rolig for seg hvis vi lar dem være i fred, men jeg tror også det kan bli en forferdelig situasjon dersom folk skal begynne å demonstrere og provosere dem. Håper Norge stiller opp med all sikkerhet som vi har! Er i Oslo. Jeg vet ikke akkurat hvor de skal oppholde seg men kommer ihvertfall til å holde meg unna sentrum og kollektivtransport de neste dagene... Villfisker skrev (19 timer siden): Helt enig, og med menneskefiendtlig menneskesyn. Denne terrorsekten har ingenting i Norge å gjøre. Man kan ikke forhandle med terrorisker. Enig. Og hvorfor blir ikke dette snakket om mer i nyhetene?? Endret 22. januar 2022 av solmåneogstjerner 5
Sommer2464 Skrevet 22. januar 2022 #19 Skrevet 22. januar 2022 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): Er i Oslo. Jeg vet ikke akkurat hvor de skal oppholde seg men kommer ihvertfall til å holde meg unna sentrum og kollektivtransport de neste dagene... Enig. Ja jeg vil anbefale folk å holde seg unna sentrum. 9
øyne_lyver_aldri Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 Så bra nå kan Norge bli den største økonomiske støttespilleren til en terrorgruppe. Godt skattepengene våre kommer godt til bruk. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå