Sensi Skrevet 24. januar 2022 #101 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 10.08): På KG er det ikke lov å snakk om (for det er regner som for lite), men om jeg spiser for mye, betyr det at jeg må under 1500kcal til dagen 😟 Anonymkode: 2359e...43e Det bør du ikke gjøre nei. Ta det sakte og stødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 24. januar 2022 #102 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 13.02): Forstår at denne tråden har gått i en negativ retning. Vurderte å bare lese og ikke svare. Den mentale delen av vektnedgang er like viktig som alt annet. Det er der viljen er. Akkurat nå gjør jeg det jeg kan. Og ja det er tydelig ikke nok. Jeg har vært gjennom mange, utallige «nå skal jeg blir sunn og gå ned i vekt» runder. Jeg vet akkurat hva jeg kan og ikke kan takle. Og helt ærlig så er trening er vanskelig punkt. Det har det alltid vært. Det å presse meg, betyr at jeg stopper og plutselig smeller det på 10 kg til. Jeg har ikke råd til at det skal skje. Jeg er allerede alt for overvektig, og jeg må ned i vekt. Helt ærlig så ønsket jeg bare noen oppmuntrende ord. Anonymkode: 2359e...43e Det spiller ingen rolle hvilken aktivitet du velger. Det viktigste er at det er noe du liker. Kan ikke understreke nok at det er viktig å ta dette så gradvis at kroppen rekker å lære at dette er den nye normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 24. januar 2022 #103 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 11.40): Jeg har droppet godt over halvparten av melken jeg normalt drikker. Jeg er ekstremt glad i melk. Bruker (har brukt) det gjerne som tørstedrikk, elsker melk. Vil vel nesten kalle meg avhengig av det. Det jeg drikker nå er foreløpig det jeg har klart å komme meg ned på. Og akkurat nå kan jeg ikke kutte mer. Pasta og brød/loff er allerede 2 ting jeg elsker som er kuttet ut, og det er alt jeg takler akkurat nå. Vektnedgang er ikke bare mat og trening, der er en psykisk komponent også, og man kan pushe seg selv, men vi vet alle hvor smertegrensa går. Og akkurat nå er jeg der med melken. Jeg teller kalorier, alle desiliterene jeg får i meg til dagen. Grønnsaner går i gulrøtter, brokkoli, blomkål, rosenkål, røbeter, flaskegresskar. 1 times gåtur skjer ikke. Igjen kommer den mentale biten inn. Når man hater noe, virkelig hater noe, da skal det ikke mye til før man går lei. 1 times gåtur vet jeg er bra, men det kommer aldri til å skje, for jeg finner absolutt ingen glede i det. Det er bare tidkrevende, og ork. Vet det da høres ut som at jeg ikke vil. Jeg vil, men må ta hensyn til flere deler av livet. Yoga ble der jeg endte, og jeg har faktisk funnet litt glede i det, noe som er helt nytt for min del når det kommer til trening. Anonymkode: 2359e...43e Da gjør du yoga og dropper gåturer. Drikk din rasjonerte porsjon melk. Det går helt fint. Det viktigste er at du er i litt kaloriunderskudd hver dag. Litt kaloriunderskudd er bedre enn ingen. Det tøffeste er starten. Etterhvert blir det lettere. Dette klarer du 👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå