AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #81 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg forstår at du liker yoga men du kommer ikke så langt med kun yoga. Du har fått gode råd her i tråden men du nekter å ta dem i mot. Du er ikke motivert nok. Det hjelper ikke med å si " jeg hater å trene" eller "jeg har kuttet ut det meste,men litt glede må jeg ha". Kroppen endrer seg jo eldre man blir,så det at noe fungerte i 2019 trenger nødvendigvis ikke å fungere i 2022. Du kommer ikke til å gå ned så lenge du har den holdningen. Anonymkode: 18540...956 Forstår at denne tråden har gått i en negativ retning. Vurderte å bare lese og ikke svare. Den mentale delen av vektnedgang er like viktig som alt annet. Det er der viljen er. Akkurat nå gjør jeg det jeg kan. Og ja det er tydelig ikke nok. Jeg har vært gjennom mange, utallige «nå skal jeg blir sunn og gå ned i vekt» runder. Jeg vet akkurat hva jeg kan og ikke kan takle. Og helt ærlig så er trening er vanskelig punkt. Det har det alltid vært. Det å presse meg, betyr at jeg stopper og plutselig smeller det på 10 kg til. Jeg har ikke råd til at det skal skje. Jeg er allerede alt for overvektig, og jeg må ned i vekt. Helt ærlig så ønsket jeg bare noen oppmuntrende ord. Anonymkode: 2359e...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeling Skrevet 21. januar 2022 #82 Del Skrevet 21. januar 2022 (endret) Jeg skjønner godt at det er demotiverende og ikke se de effektene du vil når du føler du gjør en innsats. Jeg tror heller ikke at det er det at du har fått muskler, men om du har begynt å trene yoga og er støl, så vil musklene du har holde vann. Det betyr ikke at du har fått mer muskler enda, men de du har brukt samler litt vann for å restituere seg. Jeg trener masse, og har jeg en hard treningsperiode så står vekten min stille eller jeg går opp. Har jeg noen treningsfrie dager så faller vekten veldig. Hormonene påvirker også vekten, og med endomteriose og p-piller så spiller dette garantert inn. Derfor kan det være vanskelig å se effekt av kostholdet ditt på så kort sikt. Stress, karbo, salt er også andre ting som påvirker vekten. Men alle disse tingene er hovedsaklig vannvekt. 60% av kroppen vår er vann så skal ikke mye til for at det svinger, og at vekten kan endre seg med 1 kg +/- pga vann. Finn gleden i å ha en treningsform du trives med som Yogaen. All bevegelse er bedre enn ingenting og mange setter pris på Yoga. Finn et kosthold som du trives med, og fortsett å registrere som du gjør. Så ha tålmodighet, og se litt til. Til info så følger jeg samme Lifesum programmet som deg (enkel Keto), og med en del høyere kalorinivå enn deg (men jeg trener en del). Jeg drikker melk hver dag, og har også fløtesaus i blant. Vi er ikke langt fra hverandre i vekt og høyde. Og jeg syns det funker veldig bra, men jeg vet også at i korte perioder kan vekten stå helt stille eller justere seg opp nettopp pga de tingene jeg nevner over. Så jeg syns det er litt for tidlig for deg å si at det ikke fungerer enda, men skjønner skuffelsen din godt Endret 21. januar 2022 av pingeling 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 21. januar 2022 #83 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg synes også det er for tidlig. Man må holde på en stund før man ser resultater. Jeg forsøker å stramme inn litt her og der selv, men har nylig lagt om til litt sunnere kosthold og det vil ta litt tid. Har en måned uten godteri nå, og det går overraskende bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #84 Del Skrevet 21. januar 2022 Du må få opp hverdagsaktiviteten, uansett hva det måtte være, gå en tur på 30 min med en spennende podd eller musikk på øret😊 du må få aktivitet til å bli en vane, det tar litt tid bare. Anonymkode: 44bde...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #85 Del Skrevet 21. januar 2022 S.Hawk skrev (55 minutter siden): Det tar tid å se endringer på vekten. Vektnedgang er ikke en lineær prosess, vekta på tallet vil i perioder vise et høyere tall enn ved tidligere målinger. Vekten kan stå stille eller variere opp-ned i flere uker, før den plutselig dropper ned et kilo eller to. Målebånd er et mer presist verktøy. Hvis du spiser 2000 kalorier eller mindre i gjennomsnitt hver dag, vil du gå ned i vekt. Vektnedgang tar måneder og år, så tålmodighet er nøkkelen. Finn ut hva slags kosthold du kan leve med over lang tid, for varig vektnedgang handler om livsstilsendring, ikke dietter og kurer. Hva du spiser har veldig liten betydning for vektnedgang, det er kalorier som er viktigst. Det er ikke nødvendig å kutte karbohydrater, fett, meieriprodukter eller noe som helst annet. Derimot finnes det noen funn fra vitenskapelige tidsskrift som kan være lurt å ha i bakhodet: 1. Kombinasjonen protein, fett og fiber i måltidene øker metthetsfølelse. 2. Vi fordøyer mer prosessert mat mer effektivt (tar opp mer kalorier) enn mindre prosessert mat, derfor kan det være lurt å i hovedsak holde seg til hele frukt og grønnsaker, velge kjøtt eller fiskefilet over bearbeidede kjøttprodukter osv. Trening og aktivitet er svært bra for helsa, men betyr lite for vektnedgang, er et annet funn. Man forbrenner så pass lite ved aktivitet at det ikke er realistisk at de fleste av oss vil klare så mye aktivitet at det utgjør noen stor betydning for vektnedgang. Hvis du liker yoga, fortsett med det og ha fokus på å holde på et fornuftig kosthold. Endre på en vane om gangen, du kan alltid legge til mer aktivitet når du føler at du har mer kontroll på kostholdet. Og husk at det finnes hjelp å få i helsevesenet, ernæringsfysiolog og lege kan i mange tilfeller være gode støttespillere. Takk for et faktisk motiverende innlegg 💙 Jeg kan helt ærlig leve med det kostholdet jeg har nå. Tarmene har det bedre merker jeg. Jeg føler meg bedre. Tror det å kutte loff og pasta er en god ting for meg. Men når jeg da når kroppsmålet mitt, så ser jeg da for meg at jeg da kan ha pasta carbonara en fredag når jeg skal kose meg. Men at pasta ikke blir hovedandelen av kostholdet mitt i fremtiden. Som det har vært. Det jeg spiser av prossesert mat nå er kjøttdeig. Jeg kommer ikke til å orke å lage kjøttdeig selv, og noen retter trenger man det til. Men de siste ukene har det gått i kylling, torsk og laks som proteinkilder til middag. Da rene fileter. Helt ærlig er yoga kun for å få noe bevegelse, for jeg vet kroppen har godt av det. Jeg har lest selv at trening ikke utgjør største delen av vektnedgang. Men om jeg klarer å bygge noen muskler, vil forbrenningen øke, som er ønskelig. Og yoga gir meg mer muskler, det er allerede merkbart at det å holde planken er enklere nå en ved første økt. Anonymkode: 2359e...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #86 Del Skrevet 21. januar 2022 Bare vær mer tålmodig, du har jo ikke holdt på lenge i det hele tatt. Dersom kalorimengden stemmer, så skal du gå ned over tid. Har du målt cm rundt midje, lår, osv.? Ofte er det der det vises først, ikke på vekta. Anonymkode: 5f591...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #87 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Forstår at denne tråden har gått i en negativ retning. Vurderte å bare lese og ikke svare. Den mentale delen av vektnedgang er like viktig som alt annet. Det er der viljen er. Akkurat nå gjør jeg det jeg kan. Og ja det er tydelig ikke nok. Jeg har vært gjennom mange, utallige «nå skal jeg blir sunn og gå ned i vekt» runder. Jeg vet akkurat hva jeg kan og ikke kan takle. Og helt ærlig så er trening er vanskelig punkt. Det har det alltid vært. Det å presse meg, betyr at jeg stopper og plutselig smeller det på 10 kg til. Jeg har ikke råd til at det skal skje. Jeg er allerede alt for overvektig, og jeg må ned i vekt. Helt ærlig så ønsket jeg bare noen oppmuntrende ord. Anonymkode: 2359e...43e Jeg beklager hvis jeg ikke var oppmuntrende. Jeg har gått ned 35 kg 3 ganger (etter svangerskapet), og det eneste som hjalp var jo akkurat det jeg skrev til deg i første siteringen. Ellers kan du kanskje betale noen for å skreddersy en løsning til deg som vil fungere best i din hverdag. Anonymkode: 18540...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #88 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veier opp og legger inn i lifesum. Om dataen i lifesum er feil vet ikke jeg. Jeg vet at det er middagen der kaloriene «tar» meg, men tenker at selv om middagen er «stor» så totalt sett ligger jeg på rundt 1500 kcal til dagen. Skal ikke bety når du spiser dem. Jeg telte kun kalorier i 2019, gikk fint ned 8 kg. Men i 2020 prøvde jeg både før og etter sommeren, og akkurat som nå sto det stilt. Var sa jeg prøvde meg på en mild form for lavkarbo (100g karbohydrater lov om dagen), og gikk ned 3 kg i høst. Men nå igjen funker ingen av delene ser det ut som 😕 Anonymkode: 2359e...43e Har du forsøkt å gå ketogent? Anonymkode: 3a4e0...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S.Hawk Skrevet 21. januar 2022 #89 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for et faktisk motiverende innlegg 💙 Jeg kan helt ærlig leve med det kostholdet jeg har nå. Tarmene har det bedre merker jeg. Jeg føler meg bedre. Tror det å kutte loff og pasta er en god ting for meg. Men når jeg da når kroppsmålet mitt, så ser jeg da for meg at jeg da kan ha pasta carbonara en fredag når jeg skal kose meg. Men at pasta ikke blir hovedandelen av kostholdet mitt i fremtiden. Som det har vært. Det jeg spiser av prossesert mat nå er kjøttdeig. Jeg kommer ikke til å orke å lage kjøttdeig selv, og noen retter trenger man det til. Men de siste ukene har det gått i kylling, torsk og laks som proteinkilder til middag. Da rene fileter. Helt ærlig er yoga kun for å få noe bevegelse, for jeg vet kroppen har godt av det. Jeg har lest selv at trening ikke utgjør største delen av vektnedgang. Men om jeg klarer å bygge noen muskler, vil forbrenningen øke, som er ønskelig. Og yoga gir meg mer muskler, det er allerede merkbart at det å holde planken er enklere nå en ved første økt. Anonymkode: 2359e...43e Hyggelig å kunne være til hjelp, ønsker deg alt vel og at du lykkes med dette prosjektet ditt. 😊 Det er en fornuftig endring du har gjort med å kutte ned på raske karbohydrater som hvit pasta og loff. Grovt brød og fullkornspasta er gode alternativ, de gir mer metthetsfølelse i tillegg til at fiber er bra for fordøyelsen. Jeg vil anbefale deg å unne deg gode middagsretter en gang i blant hele veien, men redusere mengden du lager slik at kaloriinntaket ikke overskrider dagsbehovet. Det er ikke noe i veien med å kose seg med pasta carbonara på lørdag, så lenge man passer kaloriinntaket. Dette må man gjøre når man er på målvekten også, så man kan like godt etablere dette som en god vane allerede på vei ned. Ofte er det mer overkommelig om man kan kose seg litt, enn å skulle kutte helt. Men ikke lag eller kjøp inn mer enn du kan tillate deg å spise samme dag, for er det mer vil det som regel være vanskelig å stoppe. Kjøttdeig er ikke så prosessert at det er noe problem. Det er farseprodukter som kjøttkaker, karbonader, pølser ol. som man bør begrense inntaket av. Det virker derimot som du spiser mye filet av fisk og kylling, som er veldig bra, så litt kjøttdeig og bearbeidede kjøttprodukter er overhode ikke noe problem for deg. Yoga er en undervurdert treningsform, man trener både styrke, balanse og fleksibilitet (selvsagt litt avhengig av retning og øvelser, men jevnt over er det ingen dårlig treningsform). Jeg tenker det aller viktigste er å finne aktiviteter som man har glede av, da er det størst sjanse for at man gjennomfører over tid og det er jo det som vil ha størst effekt for helsen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 21. januar 2022 #90 Del Skrevet 21. januar 2022 Syns du får mange rare råd her. Noen gode nyanserte råd innimellom, men noen henger seg jo helt opp i detaljer. Du trenger ikke kutte ut melk. Du kan fint spise potet. Potet gir metthetsfølelse, så hvorfor i all verden ikke spise en mettende matvare? Tren yoga med GOD samvittighet. Hold på den vanen. Kanskje er du motivert for noe annet om et halvt år, kanskje ikke. Men fokuser på kosthold og yoga nå, ikke la hele livet dreie seg om å gjøre det som er vanskelig for deg. Så. Ta deg bedre TID. Fortsett slik du gjør noen uker til og se om det utvikler seg. Det er så mange variabler som påvirker vekta, så du bør minst gå gjennom én syklus før du justerer. Å veie seg en gang i uka kan være risky, fordi du i uke 1 kanskje veier deg en dag variablene gjør at du veier lite, og i uke 2 en dag du veier mye. Så er vektnedgangen kamuflert av disse variablene. Jeg har pleid å veie meg daglig, så ser jeg på trenden over tid. Når jeg er lei veier jeg meg annenhver uke. Hva passer best for deg? Fortsett på vanene dine. Hvis du etter 4 uker fortsatt ikke ser nedgang kan du senke kaloriinntaket. Ikke heng deg sånn opp i tallet, det er uansett grove estimater, og hvis ditt grove estimat ikke fører til nedgang må du estimere deg lenger ned. Og da må du finne ut hvilke endringer du kan gjøre uten å bli mer sulten. Lykke til ts! Det tar tid å snu vekta, og noen ganger tar denne prøve-og-feile-prosessen lenger tid. Men det finnes ingen raske løsninger her som å kutte ut to glass melk, droppe potet (WHY people, WHY??) eller what not. Ja det kan hjelpe å gå en time hver dag, men får man det ikke til så får man det ikke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #91 Del Skrevet 21. januar 2022 Det å gå ned i vekt er enkelt. Spis mindre. Anonymkode: 31423...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #92 Del Skrevet 21. januar 2022 Så sant det ikke feiler deg noe eller du går på medisiner som kan gi vektøkning så spiser du nok for mye kalorier i forhold til hva du forbrenner i løpet av dagen. Er du nøye med å loggføre alt du spiser? «Små» ting som saus osv, inneholder mye kalorier og her kan du bli lurt hvis du slurver. (Snakker av erfaring) Jeg veier 92kg, og jeg går ned i vekt når jeg er streng med å logge, samt at jeg går tur hver dag. Enten går jeg til og fra jobb, eller turer utenom. I helgen går jeg gjerne to turer. (2x4-5km) fordi jeg vet jeg spiser litt mer. Jeg ligger gjerne på rundt 20.000 skritt daglig, og spiser ofte mellom 1700-2000 kcal i hverdagen. Jeg følger med på totalforbrenningen min i løpet av dagen, og spiser litt der etter. Eller, beveger meg litt mer hvis jeg ser det trengs. Lykke til! Anonymkode: f0030...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
queenbii Skrevet 21. januar 2022 #93 Del Skrevet 21. januar 2022 det spørs på hva du spiser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #94 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Yoga ble valget, for jeg hater trening, all trening. Det er virkelig yoga eller ingenting. Har hørt fra noen som driver med yoga at det jeg holder på meg er ikke direkte klassisk yoga, men har noen styrketreningsaspekter ved seg. Jeg småspiser ikke noe gjennom dagen. Prøver å venne meg av vanen med det. Det vil da også gjelde en gulrot. Problemet mitt med dette med man kan spise så mye grønnsaker som mulig, er at jeg ikke blir mett av det. Det gir absolutt ingen følelse av metthet. Da er det enklere å spise noe ekstra kjøtt isteden. Jeg har en svakhet for å ville ha noe på kveldstid selv. Har gjerne hatt en skål med blåbær. Evt 1 bit sjokolade. Og jeg presiserer 1 bit, som også telles med i det totale på hele dagen. Jeg drikker ofte heller vann enn å spise noe på kvelden. Anonymkode: 2359e...43e Du blir ikke mett av grønnsaker alene, du må tilsette litt fett for å få metthetsfølelse, men også for å oppta næringsstoffene fra grønnsakene. Jeg lager en god mettende suppe hvor jeg blender 1 kg ulike grønnsaker med buljong og fløte. Grønnsakene inneholder omtrent like mange kcal som fløten, men suppen holder til 3-4 porsjoner, og uten fettet hadde den ikke vært tilfredsstillende. En porsjon er på rundt 300 kcal. Anonymkode: b57d6...b65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. januar 2022 #95 Del Skrevet 22. januar 2022 Tråden er ryddet for brudd på følgende regel fra retningslinjene for Kosthold og livsstil Sitat Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #96 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 12.57): En normal kvinne skal spise rundt 2000kcal for å opprettholde vekta si. Jeg vil si at jeg er ganske normal, 167 cm høy og ca 60 kilo. Kan spise ca 1600 kalorier hver dag for å opprettholde vekta. Anonymkode: b565b...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #97 Del Skrevet 22. januar 2022 Det er tydelig at du ikke spiser sunt nok for din kropp. Når man spiser sunt nok for sin kropp, så trenger man ikke å telle kalorier. Da spiser man bare etter sulten og så blir man normalvektig og holder seg normalvektig. Jeg ville kuttet mer på karbohydratene. Jeg gikk ikke ned ett gram hvis jeg spiste mer enn 20 gram karbohydrater til dagen. Men så var jeg veldig insulinresistent. Spis mer egg, rent kjøtt, og ren fisk. Inkluder gjerne innmat. For endometriosens skyld ville jeg kuttet ned på oksalater. https://www.urologyofva.net/articles/category/healthy-living/3740469/11/13/2019/the-damaging-effects-of-oxalates-on-the-human-body Anonymkode: 44e4f...708 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 22. januar 2022 #98 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er tydelig at du ikke spiser sunt nok for din kropp. Når man spiser sunt nok for sin kropp, så trenger man ikke å telle kalorier. Da spiser man bare etter sulten og så blir man normalvektig og holder seg normalvektig. Jeg ville kuttet mer på karbohydratene. Jeg gikk ikke ned ett gram hvis jeg spiste mer enn 20 gram karbohydrater til dagen. Men så var jeg veldig insulinresistent. Spis mer egg, rent kjøtt, og ren fisk. Inkluder gjerne innmat. For endometriosens skyld ville jeg kuttet ned på oksalater. https://www.urologyofva.net/articles/category/healthy-living/3740469/11/13/2019/the-damaging-effects-of-oxalates-on-the-human-body Anonymkode: 44e4f...708 Det er ikke så enkelt. Jeg spiser veldig sunt med bra sammensetning, men jeg har spiseforstyrrelse og periodevis overspiser jeg noe helt vanvittig. Jeg har lagt på meg 2 kg på en måned nå. Men jeg er slank. Hadde 19 i BMI før jeg ble så dårlig psykisk at jeg begynte å overspise. Når jeg får det bedre psykisk så pleier jeg å få tilbake kontrollen på overspisingen. Sjeldent det er så ille at jeg går opp så mye som nå da, men så er jeg i en svært tung situasjon også da. Så det handler om mer enn å bare spise sunt nok. Det er selvsagt viktig, men hvis man er en person som meg så holder ikke det. Jeg må bruke svært mye energi og selvdisiplin for å holde meg slank. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #99 Del Skrevet 23. januar 2022 Purple_Pixiedust skrev (20 timer siden): Det er ikke så enkelt. Jeg spiser veldig sunt med bra sammensetning, men jeg har spiseforstyrrelse og periodevis overspiser jeg noe helt vanvittig. Jeg har lagt på meg 2 kg på en måned nå. Men jeg er slank. Hadde 19 i BMI før jeg ble så dårlig psykisk at jeg begynte å overspise. Når jeg får det bedre psykisk så pleier jeg å få tilbake kontrollen på overspisingen. Sjeldent det er så ille at jeg går opp så mye som nå da, men så er jeg i en svært tung situasjon også da. Så det handler om mer enn å bare spise sunt nok. Det er selvsagt viktig, men hvis man er en person som meg så holder ikke det. Jeg må bruke svært mye energi og selvdisiplin for å holde meg slank. Da spiser du ikke sunt nok du heller. Man blir ikke overvektig hvis man spiser sunt nok for sin kropp og man trenger ikke å bruk energi og selvdisiplin for å holde seg slank hvis man spiser sunt nok for sin kropp. Hva skjer med dyr i naturen når de har god tilgang på sunn, næringsrik mat? Blir de overvektige? Nei, de blir mer fruktbare. De får oftere avkom og flere. De fleste mennesker har dessverre et forvrengt syn på hva som er sunn mat for mennesket. Vi har ikke utviklet oss til å spise så mye karbohydrater hele tiden. Særlig korn er veldig usunt. Rent kjøtt er veldig sunt, særlig rødt kjøtt. Fett er sunt, og det bør være animalske kilder. Frøoljer (rapsolje, soyaolje, maisolje) er veldig usunne. Veganske menn har lavere fruktbarhet enn altetende menn. Til tross for at de er mer helsebevisste og tror at de er sunnere... Anonymkode: 44e4f...708 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 23. januar 2022 #100 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Da spiser du ikke sunt nok du heller. Man blir ikke overvektig hvis man spiser sunt nok for sin kropp og man trenger ikke å bruk energi og selvdisiplin for å holde seg slank hvis man spiser sunt nok for sin kropp. Hva skjer med dyr i naturen når de har god tilgang på sunn, næringsrik mat? Blir de overvektige? Nei, de blir mer fruktbare. De får oftere avkom og flere. De fleste mennesker har dessverre et forvrengt syn på hva som er sunn mat for mennesket. Vi har ikke utviklet oss til å spise så mye karbohydrater hele tiden. Særlig korn er veldig usunt. Rent kjøtt er veldig sunt, særlig rødt kjøtt. Fett er sunt, og det bør være animalske kilder. Frøoljer (rapsolje, soyaolje, maisolje) er veldig usunne. Veganske menn har lavere fruktbarhet enn altetende menn. Til tross for at de er mer helsebevisste og tror at de er sunnere... Anonymkode: 44e4f...708 Jo jeg spiser faktisk sunnere enn de fleste, men jeg har en spiseforstyrrelse. Jeg er ikke overvektig. Er i nedre sjikte av BMI. I tillegg sliter jeg med avhengighet. Som innebærer både mat og rusmidler. Så nei det er ikke så enkelt som du påstår. I perioder hvor jeg er bedre psykisk så klarer jeg fint å holde meg unna alt av usunt. Dette har med min psyke å gjøre. Endret 23. januar 2022 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå