Gå til innhold

Hva er kortest tid dere har hørt om noen som har blitt smittet for 2.gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde deltavarianten en uke før omikron kom, det er 2 mnd siden. Nå har kjæresten fått positiv test og regner med at det er omikron. Hvor forsiktig ville dere vært i dagene fremover? Iflg reglene MÅ jeg jo ikke være så forsiktig, men jeg er skeptisk.. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delta beskytter vel uansett ikke mot omikron?

Skrevet

Men Iflg FHI har jeg ikke karanteneplikt. 

• Karanteneplikt gjelder ikke for husstandsmedlemmer og tilsvarende nære som:
    • Har gjennomgått covid-19 de siste 3 månedene

Men som sagt, jeg er skeptisk og vurdere å sette meg selv i karantene uansett. Men overdriver jeg? 

• Liker 2
Skrevet

Våre hadde delta i november, og alle tre fikk omikron nå. Flere av klassevenner hadde delta i julen og omikron nå.

Skrevet
Areola skrev (1 time siden):

Hadde deltavarianten en uke før omikron kom, det er 2 mnd siden. Nå har kjæresten fått positiv test og regner med at det er omikron. Hvor forsiktig ville dere vært i dagene fremover? Iflg reglene MÅ jeg jo ikke være så forsiktig, men jeg er skeptisk.. 

En mnd mellom delta og omikron.

Skrevet

Man egentlig ikke sammenligne Delta og Omikron - vi har hele tiden visst at gjennomgått sykdom med Delta ikke har noen innvirkning på Omikron-smitte.

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om en eneste person som har fått korona to ganger.

Endret av Sommer2464
  • Liker 2
Skrevet
15 hours ago, Areola said:

Men Iflg FHI har jeg ikke karanteneplikt. 

• Karanteneplikt gjelder ikke for husstandsmedlemmer og tilsvarende nære som:
    • Har gjennomgått covid-19 de siste 3 månedene

Men som sagt, jeg er skeptisk og vurdere å sette meg selv i karantene uansett. Men overdriver jeg? 

Poenget med karanteneplikten er ikke å hindre all videresmitte, men å dempe den. Derfor slipper de unna som har lavest sannsynlighet for å spre smitten videre.

Men du kan jo selvfølgelig gjøre ditt for å unngå masse unødvendig sosial kontakt.

Skrevet
Sommer2464 skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke om en eneste person som har fått korona.

Det er vel ikke akkurat noe man går rundt og skryter av. Når jeg får korona kommer jeg kun til å informere nærkontakter.

Skrevet
Imsdalen skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke akkurat noe man går rundt og skryter av. Når jeg får korona kommer jeg kun til å informere nærkontakter.

Mente vet ikke om en eneste som har fått korona to ganger vet om mange som har fått det en gang.

• Liker 1
  • Opprett ny...