Gå til innhold

Kjøkkenleverandør- hvilken?

Blålilla

Anbefalte innlegg

Albbas skrev (Akkurat nå):

Vi skal ha Aubo. Var innom flere leverandører, men de hadde frontene vi likte best til en ok pris. Har lest mye om Aubo, og ser at mange montører mener at Aubo er blant de bedre (ifht pris). 

Jeg mener at det er lurt å sjekke løsninger hos flere leverandører, hvis du er usikker og har god tid. Da får du litt innblikk i forskjellene de ulike stedene, og kan kjenne på magefølelsen hva som er rett. 

Husk også at nesten alle leverandører med jevne mellomrom har kampanje med minst 25% rabatt (ikke Ikea, men de er jo rimeligere uansett). Så aldri kjøp et kjøkken til fullpris noen andre steder enn Ikea. 😅 

Takk for innspill. Jeg har 25% rabatt hos Aubo fra før så det hjelper veldig. 
Vi heller mot enten Aubo på alt, eller Ikea på skapene langs vegg og Aubo med trefronter på øyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tegnet fra Sigdal nå fordi vi må mtp at det er nybygg rekkehus og det ble så dyrt at jeg blir helt kvalm. Har hatt IKEA før og var veldig fornøyd. Hadde jeg ikke måtte brukt Sigdal nå så hadde jeg lett valgt IKEA igjen.

Anonymkode: 722df...af5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har tegnet fra Sigdal nå fordi vi må mtp at det er nybygg rekkehus og det ble så dyrt at jeg blir helt kvalm. Har hatt IKEA før og var veldig fornøyd. Hadde jeg ikke måtte brukt Sigdal nå så hadde jeg lett valgt IKEA igjen.

Ang kaffemaskin så har vi heller valgt å montere stikk inni et av skapene og en lav skuff slik at kaffetrakter kan stå på skuffen og trekkes ut når vi skal bruke den. Samme med mikro, den blir stående inni et skap. Betaler ikke 7000 kr for en mikro liksom, som Sigdal skulle ha 😂 har også en skuff for brødrister med stikk i, så alt blir skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTH har mange mirsomme løsninger som jeg ikke har sett andre steder.

IKEA setter jeg i kategorien "en gang og aldri mer". Så mye surr, feil leveringer, rot og laaaange leveringstid. Hele seansen tok 1.5 år.

Anonymkode: e8904...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kjøkken fra Norema i to leiligheter og er ikke fornøyd, kommer aldri til å velge dem igjen. Valgte Ikea siste jeg byttet fordi de var uslåelig på pris, og jeg ville ikke bruke mange hundretusen mer på et nesten likt kjøkken fra en "bedre" produsent. Bestilling og levering gikk smertefritt, manglet ikke noe som helst da det ble levert. Tok en ukes tid å få kjøkkenet (jeg gadd ikke plukke og kjøre selv, så fikk Ikea til å gjøre det), og så tok benkeplaten et par uker ekstra. Veldig fornøyd med Ikea, kommer nok til å velge dem neste gang også. 

Anonymkode: 96e30...df5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vurderer sigdal selv. Så av nysgjerrighet- hvor mye ca koster kjøkkenet deres?

Anonymkode: 31d73...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blålilla skrev (På 21.1.2022 den 19.45):

Takk for masse svar.

Det blir ikke det mest eksklusive, men har sett på Aubo f eks. Noen som har vært borti det?

Ikea kan være aktuelt- men jeg ønsker ekte treverk på noen av frontene på øya. Det har vel ikke de? 

Aubo hadde vi i vårt forrige hus og vi elsket kjøkkenet og var veldig fornøyd. Alle som så kjøkkenet skrøt av det. 😍

I dette huset som vi bor i nå, da vi skulle pusse opp kjøkkenet så valgte vi Ikea, er 5 år siden nå og vi er veldig fornøyde. Vi bestilte time til å tegne kjøkkenløsning på Ikea, og den mannen som skreddersydde den for oss, var helt rå, han kom med tips og råd og kule løsninger. Både selve kjøkkenet og servicen hittil, vi er kjempefornøyde 🥰

Om du går for Aubo eller for Ikea, du kommer ikke til å angre et sekund, uansett.  Aubo er litt dyrere og Ikea er litt billigere. Men like fine begge, synes jeg.

Lykke til med å få ditt drømmekjøkken. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 11.03):

Ikke så mye tips, men ville styrt unna Kvik. 
Elendig kvalitet, mye rot med bestillingen, dårlig service. 

Anonymkode: f9d50...870

Uenig. Kjøpte kjøkken fra Kvik, godt fornøyd med prosessen og kvaliteten, samt service i etterkant. Liker mange av løsningene. 

Anonymkode: c820c...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 10.24):

Vil det si at Sigdal leverer til hele prosjektet og at dere har gjort om standardleveransen?  Det er som regel dyrt å gjøre om på kjøkken i prosjekter, for det er som regel ikke rabatter å hente og i tillegg er det gjerne påslag i prisen (15-20% er ikke uvanlig) for at entreprenøren skal å sitt. 

Anonymkode: 96543...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 18.05):

Vurderer sigdal selv. Så av nysgjerrighet- hvor mye ca koster kjøkkenet deres?

Anonymkode: 31d73...8ec

Totalen kom på 278 000 kr. Vi valgte dyr benkeplate da, men det utgjorde 50 000 kr. Kjøkkenet er lite, så prisen er ganske vill. Prisen er uten blandebatteri og med de enkleste hvitevarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vil det si at Sigdal leverer til hele prosjektet og at dere har gjort om standardleveransen?  Det er som regel dyrt å gjøre om på kjøkken i prosjekter, for det er som regel ikke rabatter å hente og i tillegg er det gjerne påslag i prisen (15-20% er ikke uvanlig) for at entreprenøren skal å sitt. 

Anonymkode: 96543...8a6

Yes det stemmer. Påslaget utgjør 13 000 kr da så av 278 000 kr så er det ikke der skoa trykker mest. 94 000 kr er inkl i standardleveransen, så vi betaler altså 184 000 kr ekstra inkl påslag. Synes likevel prisen er helt vill og hadde aldri valgt de igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...