AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Skal reise en uke på ferie i morgen. På mandag fikk mini feber og ble dårlig. Han ble bedre igjen tirsdag og onsdag. Har ikke lyst til å avlyse ferien, men er han for syk så drar vi selvfølgelig ikke. Men nå kom feberen igjen i går kveld og han er slappere. Usikker på om det er riktig å dra i tilfelle der er noe alvorlig, eller om vi skal dra og han blir frisk igjen reisedag eller dag 1. Har ikke korona, testa oss alle hele veien. Jeg og samboer er også syke, mistenker kanskje influensa siden spesielt sambo har vært skikkelig dårlig siden mandag og er fortsatt ikke bra. Er det dumt av meg å ta med mini på tur allikevel? Pleier man å avlyse ferie når barna blir syke.?? Anonymkode: 7f2d2...a96
Gjest BethD Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Du sier jo ingenting om hva ferie dette er. Er det på hytta? Spania? jeg hadde reist på hytta,hadde ikke reist til Spania. vesentlig informasjon mangler
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 BethD skrev (9 minutter siden): Du sier jo ingenting om hva ferie dette er. Er det på hytta? Spania? jeg hadde reist på hytta,hadde ikke reist til Spania. vesentlig informasjon mangler Er tur til Spania, besøke besteforeldre i egen leilighet. Har forsåvidt to flybilletter hjem både på tirsdag og lørdag (det var billig og vi ombestemte oss etter vi bestilte og kunne tenke oss å bli litt lenger) Anonymkode: 7f2d2...a96
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Jeg hadde ikke reist, tenkt om dere blir skikkelig syke og så belaster dere et helsevesen der nede som allerede har nok å gjøre. Anonymkode: 3b17a...a5f 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 Dere kan fint reise bort med feber, men dere setter dere ikke syke og smittsomme på et fly. Husk forresten at hurtigtester tar opp til en uke på å vise positivt......hvis det var kortere enn det da dere testet. Anonymkode: 6158b...006 11
Gjest BethD Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er tur til Spania, besøke besteforeldre i egen leilighet. Har forsåvidt to flybilletter hjem både på tirsdag og lørdag (det var billig og vi ombestemte oss etter vi bestilte og kunne tenke oss å bli litt lenger) Anonymkode: 7f2d2...a96 Tror ikke jeg ville reist såpass langt med fly og det hele med syke barn. Det er vel heller ikke lov eller? Aner ikke. Men ja.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 Nei, ikke reis når dere er syke alle tre. Influensa er også veldig smittsomt, og statistisk havner fler på sykehus med influensa en corona. Sykdom nå, uansett hva, gjør at folk må testes og i karantene. Anonymkode: 9331a...665 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Ville avlyst og heller reist senere når alle er friske. Selv om dere har testa negativt på covid, kan dere fortsatt være smittebærere av f.eks influensa, og på fly blir man lettere smittet enn andre steder pga aircondition ombord. Anonymkode: 937d1...3cd 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 Dere kan risikere å ikke få reise hvis dere virker syke. Man skal ikke reise med feber. Trykket er og anderledes oppe i lufta og kan påvirke ørene. Dessuten så må dere ta hensyn til andre rundt dere. I disse tider er man hjemme når man er dårlig. Anonymkode: 88a21...159 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 Er dette tull? Hvis ikke så kjenner jeg at jeg blir ordentlig provosert. Er det mulig å være så tett i toppen? Selvfølgelig kan dere IKKE reise syk til Spania nå. Herrefred, det er ikke rart det ble en pandemi, folk er jo totalt tilbakestående. 24 timer etter feber skal dere være isolert. Anonymkode: 0b440...a9e 12
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 Dere utsetter såklart reisen. Dere får det dekket av reiseforsikringen når dere er syke. Anonymkode: bdb48...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 3 av 3 er syke- så nei, jeg ville defintivt ikke reist. Anonymkode: 41fa2...f44 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dere kan fint reise bort med feber, men dere setter dere ikke syke og smittsomme på et fly. Husk forresten at hurtigtester tar opp til en uke på å vise positivt......hvis det var kortere enn det da dere testet. Anonymkode: 6158b...006 Dessuten er hurtigtestene ikke sikre. Anonymkode: ba50a...47e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 Ta en PCR test hos lege og nei - man reiser ikke med fly om man kan smitte andre uten at det "står om liv" Anonymkode: 9a8aa...3b3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #15 Skrevet 21. januar 2022 Hold deg hjemme om du er syk. Selv om det ikke er korona men influensa så vil ikke alle andre på flyet ha den, og når de får symptomer belaster du dem i og med at de både må testes og kanskje i karantene til de får negativt svar. Jeg er ikke forkjemper for noe tiltak og syntes vi skal leve som vanlig men dette er unødvendig, egoistisk og dust selv i en situasjon uten pandemi. Anonymkode: 1246b...976 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #16 Skrevet 21. januar 2022 Det er jo ikke bare corona som er grunn for å avlyse reise. Dere setter dere selvfølgelig ikke på et fly til Spania når dere har influensa eller andre smittsomme sykdommer! Anonymkode: 971ec...471 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #17 Skrevet 21. januar 2022 Du skal ikke ombord i fly hvis dere er syke. Kan risikere å bli nektet adgang. Hold dere hjemme. Selvsagt. Anonymkode: fd394...173 5
Adrenalina1 Skrevet 21. januar 2022 #18 Skrevet 21. januar 2022 Dette burde ikke være et spørsmål i det heletatt. Hold dere hjemme. Ikke rart sykdommer sprer seg. 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #19 Skrevet 21. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal reise en uke på ferie i morgen. På mandag fikk mini feber og ble dårlig. Han ble bedre igjen tirsdag og onsdag. Har ikke lyst til å avlyse ferien, men er han for syk så drar vi selvfølgelig ikke. Men nå kom feberen igjen i går kveld og han er slappere. Usikker på om det er riktig å dra i tilfelle der er noe alvorlig, eller om vi skal dra og han blir frisk igjen reisedag eller dag 1. Har ikke korona, testa oss alle hele veien. Jeg og samboer er også syke, mistenker kanskje influensa siden spesielt sambo har vært skikkelig dårlig siden mandag og er fortsatt ikke bra. Er det dumt av meg å ta med mini på tur allikevel? Pleier man å avlyse ferie når barna blir syke.?? Anonymkode: 7f2d2...a96 Feber og fly er nei og nix. Tok dere pcr eller bare hurtigtester? Anonymkode: 10fde...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå