AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Jeg er selv veldig nysgjerrig på alderen til folk jeg møter. Det er litt interessant, men det virker ikke sosialt akseptert å spørre: «hvor gammel er du?» når man får en ny kollega/ møter nye mennesker? Hvorfor er det sånn? Jeg er selv 37, og ser at mange av facebookvennene mine kun har bursdagen sin offentlig, men ikke fødselsår (som om de er flau over alderen? 🤔). Interessant å få høre andres meninger om dette. Anonymkode: b9652...545
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Selv om man er nysgjerrig på ting, spør man ikke om det som første ting når man møter noen. Følg de sosiale normene, hvor gammel en person er kommer som regel frem etterhvert. Anonymkode: e4e74...c09 15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Forhørstilen er ikke sjarmerende, uansett. Er man sosialt oppegående klarer man å føre en samtale uten at den består av spørsmål og svar. Og at de få spørsmålene som stilles er naturlige gitt hvor lenge relasjonen har vart, og hva samtalen består i. Anonymkode: 9ee2a...df5 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Oi. Er ikke det innafor? Jeg spør alltid om det, nesten med engang. Synes kolleger bør kjenne hverandre. Jeg spør om de er gift eller single, om de har barn og hvor gamle de er, og hvor de bor. Det skjer første gang vi hilser. Og så forteller jeg det samme om meg selv. Er en bra start på kollegaforholdet har jeg tenkt. Og da kan jeg referere til det når vi har med hverandre å gjøre senere. Anonymkode: 75774...84e 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oi. Er ikke det innafor? Jeg spør alltid om det, nesten med engang. Synes kolleger bør kjenne hverandre. Jeg spør om de er gift eller single, om de har barn og hvor gamle de er, og hvor de bor. Det skjer første gang vi hilser. Og så forteller jeg det samme om meg selv. Er en bra start på kollegaforholdet har jeg tenkt. Og da kan jeg referere til det når vi har med hverandre å gjøre senere. Anonymkode: 75774...84e Jeg håper dette var ironi. Anonymkode: 9ee2a...df5 31
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oi. Er ikke det innafor? Jeg spør alltid om det, nesten med engang. Synes kolleger bør kjenne hverandre. Jeg spør om de er gift eller single, om de har barn og hvor gamle de er, og hvor de bor. Det skjer første gang vi hilser. Og så forteller jeg det samme om meg selv. Er en bra start på kollegaforholdet har jeg tenkt. Og da kan jeg referere til det når vi har med hverandre å gjøre senere. Anonymkode: 75774...84e Håper vi aldri må jobbe sammen. Anonymkode: b2b83...fd8 15
tangent Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 Man kan jo stort sett se ca hvor gammel noen er. Om de er 33 eller 35 spiller jo ingen rolle. Så jeg tenker bare at det er uinteressant. Om man jobber med noen eller er i omhangskretsen til noen kommer nok alderen frem på et tidspunkt, men jeg har aldri spurt om det rett og slett fordi det er et kjedelig spørsmål. 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 tangent skrev (Akkurat nå): Man kan jo stort sett se ca hvor gammel noen er. Om de er 33 eller 35 spiller jo ingen rolle. Så jeg tenker bare at det er uinteressant. Om man jobber med noen eller er i omhangskretsen til noen kommer nok alderen frem på et tidspunkt, men jeg har aldri spurt om det rett og slett fordi det er et kjedelig spørsmål. Dette. Det er i utgangspunktet ikke interessant eller relevant, og du kan se sånn omtrent hvor gamle folk er. Anonymkode: 6e1cd...f10 9
skreppamedleppa Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 (endret) Alderen min er overhode ikke hemmelig, men for meg så tenker jeg så uendelig annerledes enn deg ts.. Jeg kjenner meg mer igjen i dette: Enn HI.. Jeg pleier å si at jeg samler på mennesker, de gode vel å merke! Jeg har yngre venner og eldre venner, et generasjonsskifte i alder, og jeg liker de alle som en. Men alderen deres, jojo de fleste tenker som meg, det er overhodet ikke hemmelig, bare veldig veldig lite interessant.. Jeg tenker at selv om folk ikke introduserer seg med navn OG fødselsdato så betyr ikke det at en er flau over alderen sin, bare at det er irrelevant i den store sammenhengen. Og så både ser en og opplever en jo faktisk forskjell på en 20 åring og en 50 åring også da om tall virkelig er så viktig. Edit: * hilsen 37 åringen (om det skulle være relevant for trådens tema) Endret 21. januar 2022 av skreppamedleppa 14
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er selv veldig nysgjerrig på alderen til folk jeg møter. Det er litt interessant, men det virker ikke sosialt akseptert å spørre: «hvor gammel er du?» når man får en ny kollega/ møter nye mennesker? Hvorfor er det sånn? Jeg er selv 37, og ser at mange av facebookvennene mine kun har bursdagen sin offentlig, men ikke fødselsår (som om de er flau over alderen? 🤔). Interessant å få høre andres meninger om dette. Anonymkode: b9652...545 Hvorfor akkurat alder? Og føler du selv at det må begrenses til dette? Om jeg lurer på helt andre ting - er det ok at jeg spør om det? Feks lurer jeg ofte på hvorfor folk har barn. Kan jeg spørre dem om det, mener du? Eller om de har jevnlig sex? Eller om de liker leverpostei? Eller om de går på ski? Eller kanskje om deres presise adresse? Jeg vitser med deg. Poenget er å illustrere at slik "ufiltrert" tale tilhører sfæren til små barn. Som voksen forventes du å filtrere. Klarer du det ikke? Psykolog. Anonymkode: 6259b...753 10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 skreppamedleppa skrev (15 minutter siden): Alderen min er overhode ikke hemmelig, men for meg så tenker jeg så uendelig annerledes enn deg ts.. Jeg kjenner meg mer igjen i dette: Enn HI.. Jeg pleier å si at jeg samler på mennesker, de gode vel å merke! Jeg har yngre venner og eldre venner, et generasjonsskifte i alder, og jeg liker de alle som en. Men alderen deres, jojo de fleste tenker som meg, det er overhodet ikke hemmelig, bare veldig veldig lite interessant.. Jeg tenker at selv om folk ikke introduserer seg med navn OG fødselsdato så betyr ikke det at en er flau over alderen sin, bare at det er irrelevant i den store sammenhengen. Og så både ser en og opplever en jo faktisk forskjell på en 20 åring og en 50 åring også da om tall virkelig er så viktig. Edit: * hilsen 37 åringen (om det skulle være relevant for trådens tema) En versjon av ‘alt er relativt’. Flaks at samfunnet aksepterer unnskyldningen din. 🤓 Anonymkode: 963f8...0cb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Oi. Er ikke det innafor? Jeg spør alltid om det, nesten med engang. Synes kolleger bør kjenne hverandre. Jeg spør om de er gift eller single, om de har barn og hvor gamle de er, og hvor de bor. Det skjer første gang vi hilser. Og så forteller jeg det samme om meg selv. Er en bra start på kollegaforholdet har jeg tenkt. Og da kan jeg referere til det når vi har med hverandre å gjøre senere. Anonymkode: 75774...84e Hadde jeg fått den spørsmålsrekka der i første møte med en ny kollega hadde jeg trodd at vedkommende var litt sosialt tilbakestående. Anonymkode: 45f11...d25 16
skreppamedleppa Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En versjon av ‘alt er relativt’. Flaks at samfunnet aksepterer unnskyldningen din. 🤓 Anonymkode: 963f8...0cb Du gjør det svært enkelt å Skjønne hvorfor jeg er kresen på mennesker og ikke tall i samlingen min også😉 4
skreppamedleppa Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 Varmepumping skrev (2 minutter siden): Du har det verste bilde jeg noen gang har sett. Nå får jeg ikke sove inatt Hee hee You're welcome Når jeg lagde meg profil her var det så mye "pupper og lår" på profilbildene til folk at jeg personlig synes det ble en smule latterlig.. Jeg bestemte meg for å opposisjonere på skreppers vis selvsagt... 2
TheHairyToothfairy Skrevet 21. januar 2022 #15 Skrevet 21. januar 2022 (endret) . Endret 23. januar 2023 av TheHairyToothfairy Borte! 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #16 Skrevet 21. januar 2022 Ang facebook så skjuler folk hele fødselsdatoen også av sikkerhetsmessige årsaker. Det er ikke all info man burde gi til alle. Anonymkode: 5be64...ce9 1
GammelKaktus Skrevet 21. januar 2022 #17 Skrevet 21. januar 2022 På facebook så har jeg verken årstall eller dato jeg. 😄 Man ser jo raskt aldergruppen til den vi prater så det er sjelden det er noe som dukker opp i samtaler jeg har vært med på.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #18 Skrevet 21. januar 2022 Det er vel mest barn som er opptatt av hverandres alder. «Jeg heter Thea og er fem og et halvt». Har aldri vært interessert i å vite eksakt hvor gamle kollegaene mine er med det samme vi har blitt introdusert for hverandre, jeg ser jo omtrent hvor gamle de er. Eksakt alder vil etterhvert komme frem, men det er ikke informasjon som er veldig viktig for meg. Anonymkode: ed1c1...813 8
Gjest Acer Skrevet 21. januar 2022 #19 Skrevet 21. januar 2022 Du vet at alder er bare eit tall, og det er like vanskeleg å tallfeste alderen på en person som å ha 7 rette i Lotto. Alder er personlege opplysninger, og kan samanlignes med å spørre etter hvilke str. ein person har på trusa eller brystholderen. Det enkleste hadde vert om alle hadde eit stempel i pannen som stod fødselstall, og år.
Peanut Skrevet 21. januar 2022 #20 Skrevet 21. januar 2022 Alder er som regel irrelevant i situasjoner som det. Jeg forholder meg til om jeg kan snakke med personen, om det vil være noe vanskelig, eller helt umulig. Jeg unngår helst de to siste 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå