Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde han var fremtden min, nå har jeg fullstendig panikk og vurderer å gå fra han… Føler meg som en taper og verdens dårligste person.

Anonymkode: 940a5...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du virkelig at noen kan hjelpe deg med så ekstremt lite info? Hva ønsker du egentlig å få av svar med disse to setningene dine?

Anonymkode: 6978f...b5c

• Liker 26
Skrevet

Du må gjøre det som er rett for deg. Vi har alle gått på en smell. Det er ingen skam å snu. 

Anonymkode: fa2ac...8fa

• Liker 7
Skrevet

Er det en spesiell grunn til at du vil flytte ut, eller er det en slags angst du har fått? 

Anonymkode: 8085b...686

• Liker 3
Skrevet

Man ser ikke alle sidene av en person før man flytter sammen. Det er stor forskjell på å være kjærester og samboere. Kjærester trenger ikke å samarbeide på samme måten, og de kan spare sine verste sider til de er alene hjemme hos seg selv og kun vise sine gode sider når de er med kjæresten. Når man kun er kjærester gjør også begge hvert sitt husarbeide og matlaging, og sitt eget rot går kun ut over seg selv, og blir det liggende, så er det en selv som må rydde det opp (eller moren, om en har slike ordninger). Så flytter en sammen uten å ha laget avtaler fordi en ikke var klar over hverandres uvaner og forventninger. Kanskje han trodde at du skulle overta alt av husarbeide så han kunne ha masse fritid og game og feste og rote og grise masse. Kanskje du trodde han var voksen.

Håper det går bra med deg og at du fortsatt har den forrige boligen din å flytte tilbake til. Det er ingen skam å snu!

Anonymkode: c02a6...616

• Liker 9
Skrevet

Stol på magefølelsen. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 43be8...082

• Liker 1
Skrevet

Huff, så kjipt. Eg flytta sammen med eksen altfor fort, vi KJØPTE leilighet i lag, og det endte med at eg flytta ut etter 4 mnd.. Då holdt eg på å gå til grunne. Fekk meir og meir angst frå vi flytta sammen. Han viste mange dårlige sider som han overhodet ikkje hadde vist før. Det var ein jævlig prosess, men fy fader kor glad eg er for at eg gjorde det. Vanskelig mtp han og mtp alle rundt meg.. 

Noko av det vanskeligaste og smartaste eg har gjort. Som nokon over her sa, det er faktisk ingen skam å snu! Alle gjer feil her i livet, og mest sannsynlig har du lært masse om både deg sjølv og kjærleiken av dette. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: ce448...e32

• Liker 9
Skrevet

Hei! 
TS her, og jeg er supertakknemlig for alle svar: både positive og mer kritiske. 
Leiligheten min er solgt, så der er det ingen vei tilbake. 

Hele dagen idag har jeg vært helt borte. Jeg forstår ikke selv hva jeg holder på med og jeg gruer meg så til jeg må snakke med han om dette. Per nå heller jeg mot det at vi må gå hver vår vei, men tanken på å knuse han ødelegger meg innvendig. Jeg er glad i han, og bryr meg om han, men jeg er verken forelsket eller elsker han. 

Ingen rundt meg støtter meg nå heller, og det er grunnen til at jeg kommer hit. Alle mener jeg burde tenkt på dette før jeg solgte egen bolig og valgte å bli samboer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! 

Hele dagen idag har jeg vært helt borte. Jeg forstår ikke selv hva jeg holder på med og jeg gruer meg så til jeg må snakke med han om dette. Per nå heller jeg mot det at vi må gå hver vår vei, men tanken på å knuse han ødelegger meg innvendig. Jeg er glad i han, og bryr meg om han, men jeg er verken forelsket eller elsker han. 

Ingen rundt meg støtter meg nå heller, og det er grunnen til at jeg kommer hit. Alle mener jeg burde tenkt på dette før jeg solgte egen bolig og valgte å bli samboer. 

Høres jo ut som en skikkelig drittsituasjon 🙈 men hva har gjort så du gikk fra "jeg vil flytte sammen med han" til nå "herre min hatt, jeg må uuuuuut av dette forholdet" ?  Å det er helt umulig å snakke med han om det - hvis det går på dårlige samarbeid, dårlige vaner som har kommet frem osv?

Jeg hadde blitt traumatisert om en dame som opprinnelig var glad i meg, ble sååååå lei meg på kun  5 uker som samboere. Det er jo helt drøyt gjort, så selv om jeg er enig i de andre som sier "ingen skam å snu", så forstår jeg at du ikke får noe støtte av folk rundt deg siden du virkelig burde ha tenkt ting mer gjennom.

• Liker 3
Skrevet

Jeg flyttet inn hos en fyr å bodde der i 2 uker, viste seg at han drakk mye å kuttet seg. Visste ikke om dette så ble nervøs å ringte hans mor for å spørre hva jeg hadde flyttet inn til… han ble sur å dumpa meg. 😬😬

Anonymkode: 4b2f0...025

Skrevet

Vet du, bare flytt. Jeg hadde en tilsvarende opplevelse, men var gravid med denne mannen og prøvde virkelig. Det ble en ond spiral og ting ble bare verre og verre og verre. 

Skjønner dette er kjipt akkurat nå, du føler på at folk ikke støtter deg osv, men det er ingen grunn til å bli! 

Anonymkode: d877c...f9b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er glad i han, og bryr meg om han, men jeg er verken forelsket eller elsker han. 

Men hvorfor flyttet du da sammen med han? 

Anonymkode: bce88...b10

• Liker 3
Skrevet

Forstår jeg det riktig nå? Han har ikke gjort noe galt? Du bryr deg om han og er glad i han. Men du elsker han ikke og er ikke forelsket i han, og var det ikke da du flyttet sammen med han heller? Hvorfor ble dere kjærester da, og hvorfor flyttet du sammen med han hvis du kun har vennskapelige følelser for han?

Anonymkode: c02a6...616

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei! 

Joda. Det er mye man burde tenkt på. Men det er jo feil av de å si det når du er på et punkt du trenger støtte fra dine nærmeste. 

Ta dette som en lærdom slik at du slipper å gjøre samme feil to ganger. 
Skitt happens liksom. Det går bra etter hvert. 

Anonymkode: fa2ac...8fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 6.20):

Trodde han var fremtden min, nå har jeg fullstendig panikk og vurderer å gå fra han… Føler meg som en taper og verdens dårligste person.

Hva er det som gir deg panikk da?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei! 

Hver gang jeg har fremskritt i et forhold så får jeg angst. Alle milepæler skremmer meg. Hvis jeg lar angsten styre så går jeg glipp av mye bra. 

Etter å ha drevet på en stund og vi sa ordet kjæreste til hverandre så kom angsten. Jeg føler for å rømme, ser bare angsten. Den dagen han sa at han ønsket seg barn så kom en ny runde med angst. Jeg måtte virkelig tenke på det lenge før jeg turte å si noe om hva jeg ville. Samme med da vi skulle bli samboere så kom angsten igjen. Jeg måtte hele tiden ha en nødløsning, ha en ekstra nylig bolig klar og alltid være forberedt på å kunne reise. Positiv test på graviditet satte meg helt ut, flytte fra kjent by til ukjent by for familie og jobb var like skummelt. 

Før så har jeg rømt ved det minste tegn til noe som gjør at jeg binder meg til noen. Tenk på alt jeg ikke hadde fått om jeg lot angsten styre nå også. 

Anonymkode: 216d3...c31

• Liker 1
Skrevet

Ikke la angsten styre deg!

Anonymkode: 8ddf1...cc2

• Liker 1
Skrevet

TS igjen. En tung helg. 
Han har gjort enkelte ting, ikke utroskap. Men han er sjalu uten grunn, følger med på alt jeg gjør, blir sur hvis jeg vil henge med venner eller gjøre ting alene. 
Jeg var forelsket i han, men nå er det som om noe bare er skrudd rett av og det ikke finnes i meg lenger. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS igjen. En tung helg. 
Han har gjort enkelte ting, ikke utroskap. Men han er sjalu uten grunn, følger med på alt jeg gjør, blir sur hvis jeg vil henge med venner eller gjøre ting alene. 
Jeg var forelsket i han, men nå er det som om noe bare er skrudd rett av og det ikke finnes i meg lenger. 

Ok, da flytter du ut igjen. Alle kan gjøre feil og som en over skrev, dette lærte du mye av, og vil dermed gi deg bedre sjanse neste gang.Livserfaring gjør deg smartere, selv om det føles vondt her og nå.

Selv om f eks broren min hadde gjort noe overilt og jeg hadde tenkt "dette burde du tenkt på før", så ville jeg jo stilt opp hvis han trengte meg! Det er jeg sikker på at noen gjør for deg også, hvis du bare spør og er ærlig. Glem alle stolthet, få støtte.

Masse lykke til!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS igjen. En tung helg. 

Ja, da flytter du ut.

Ikke bry deg om hva andre sier. De er ikke i dette forholdet. De vet ikke det du vet. Personlig hadde jeg støttet deg uansett, alle gjør feil i livet.

Det er bedre å bryte nå enn å tro dette blir bedre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...