Gå til innhold

Hvilken type komfyr (topp) anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Siemens komfyr og må skifte ut induksjonstoppen fordi sikringen stadig ryker i den. Nå klarer jeg ikke å velge, for det er jo et vell av ulike former og varianter. Ser det er veldig inn med sånne kokeplater som slås sammen som den under i linken. Men er de praktiske? Tar de mye strøm?

https://www.skousen.no/hvitevarer/platetopp/induksjons-platetopp/product/siemens-ed651fsb5e/?utm_source=google&utm_medium=surfaces&gclid=EAIaIQobChMIi8O62dHB9QIVEeJ3Ch3dngzLEAQYAyABEgLwZ_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Har noen anbefalinger å komme med?

Anonymkode: fd137...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har en Siemens komfyr og må skifte ut induksjonstoppen fordi sikringen stadig ryker i den. Nå klarer jeg ikke å velge, for det er jo et vell av ulike former og varianter. Ser det er veldig inn med sånne kokeplater som slås sammen som den under i linken. Men er de praktiske? Tar de mye strøm?

https://www.skousen.no/hvitevarer/platetopp/induksjons-platetopp/product/siemens-ed651fsb5e/?utm_source=google&utm_medium=surfaces&gclid=EAIaIQobChMIi8O62dHB9QIVEeJ3Ch3dngzLEAQYAyABEgLwZ_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Den du henviser til her, har jeg. Er superfornøyd, men nå er jeg Siemens fan så det holder :) Hadde nok gått for en Siemens eller Miele platetopp. 

Anonymkode: 6ff90...7ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har flyttet tre ganger, og pusset opp tre kjøkken.  Og jeg elsker sånne plater som slås sammen.  Gir mye fleksibilitet.  Jeg har blant annet en sånn grillplate som jeg kan legge på om jeg vil vil f.eks lage grillet kjøtt og grønnsaker til fajitas.  Eller jeg har en stor kjele til koking av kraft.  Eller du kan ha flere mindre kjeler på flexisonen om du skal holde flere ting varm samtidig.  Mange muligheter om man er glad i å lage mat. 

• Liker 2
Skrevet

Har du plass anbefaler jeg 80 cm. Jeg elsker å ha bredden til flere store kjeler (har fire barn, så hos oss er det en nødvendighet)

• Liker 2
Skrevet

Hva med å sørge for en kurs som gjør at sikringen ikke går?

Du løser nok ikke problemet ved å bytte topp.

Anonymkode: 38682...640

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den du henviser til her, har jeg. Er superfornøyd, men nå er jeg Siemens fan så det holder :) Hadde nok gått for en Siemens eller Miele platetopp. 

Anonymkode: 6ff90...7ea

Ja det blir Siemens, da jeg også har gode erfaringer med det merket. Og så holder jeg nå en knapp på den i linken siden du også anbefaler den:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva med å sørge for en kurs som gjør at sikringen ikke går?

Du løser nok ikke problemet ved å bytte topp.

Anonymkode: 38682...640

Fordi det er en sikring inni komfyren som ikke har noe med kursen i området å gjøre;) Har allerede hatt en elektriker her for å se på det. Siden det var en gammel komfyr anbefalte han å skifte toppen fremfor å fikse den.

Skrevet
pingeling skrev (15 timer siden):

Jeg har flyttet tre ganger, og pusset opp tre kjøkken.  Og jeg elsker sånne plater som slås sammen.  Gir mye fleksibilitet.  Jeg har blant annet en sånn grillplate som jeg kan legge på om jeg vil vil f.eks lage grillet kjøtt og grønnsaker til fajitas.  Eller jeg har en stor kjele til koking av kraft.  Eller du kan ha flere mindre kjeler på flexisonen om du skal holde flere ting varm samtidig.  Mange muligheter om man er glad i å lage mat. 

Takk for tips og info:) 

Kan temperaturen reguleres ulikt i hver ende av den sammenlagte plata? Altså feks holde noe varmt i den ene enden og grille noe i den andre?☺️

Skrevet

Hvilken sikring er det som går? Hos oss går sikringen når vi bruker stekeovn eller mikroen. Fant til slutt ut at kontakten de var på hadde samme kurs som badet (og mellom kjøkken og bad er det trapperom) så vi må skru ned på varmekablene så ikke de trekker når vi lager mat. Men egentlig må vi bare bruke en annen kontakt under kjøkkenbenken men da må vi ha padde for å rekke frem. Gamle hus hurra!!

Anonymkode: 14614...8fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken sikring er det som går? Hos oss går sikringen når vi bruker stekeovn eller mikroen. Fant til slutt ut at kontakten de var på hadde samme kurs som badet (og mellom kjøkken og bad er det trapperom) så vi må skru ned på varmekablene så ikke de trekker når vi lager mat. Men egentlig må vi bare bruke en annen kontakt under kjøkkenbenken men da må vi ha padde for å rekke frem. Gamle hus hurra!!

Anonymkode: 14614...8fd

Litt innviklet. Men dersom vi bruker den største og varmeste platen (av 3 stk) over lengre tid (10-15 min) så ryker sikringen inni komfyren slik at kun 2 av 4 plater kan brukes etterpå. Dermed begrenses jo matlagingen. Komfyren må ha en lang pause før vi kan bruke den normalt igjen. Og da helst unngå den store plata. Skjedde bla på selveste julaften. Slitsomt. Resten av strømmen på kjøkkenet går som før. I alle kurser/soner. Ingenting som kan reguleres i sikringsskapet.  Det er rett og slett den største plata som er mer eller mindre gåen/røket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tips og info:) 

Kan temperaturen reguleres ulikt i hver ende av den sammenlagte plata? Altså feks holde noe varmt i den ene enden og grille noe i den andre?☺️

De jeg har hatt kan du bruke platene hver for seg også med forskjellige temperaturer eller slå sammen hele området til en temperatur. Men vet ikke om det er forskjell på de forskjellige typene.  Har ikke prøvd akkurat den du linket til 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...