AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Er vikar i denne barnehagen, men ikke på avdelingen jeg observerte disse barna. De kranglet og slengte stygge ord til hverandre. Barnet som ikke er etnisk norsk kalte et etnisk norsk barn for gulost. Han slengte tilbake brunost og dette barnet bare ble så sint at han slo det andre på grunn av dette ordet. Både jeg og en fast ansatt observerte hele situasjonen, det gikk veldig fort før en av oss brøt inn. Det som bare forundret meg var at det hvite barnet fikk all skyld og denme ansatte brukte ord som rasisme er ikke lov osv. Barna er 5, så vet ikke om de forstår dette ordet. Etterpå sa hun bare rolig og fredelig til det brune barnet at han ikke måtte slå. Nesten sånn pusekatt opplegg. Han forstår norsk 100 % Har noen vært borti sånt før og hvordan eventuelt reagerte du? Anonymkode: 66d34...b30 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Dette handler nok om at afrikanere har opplevd mye rasisme, men det er ikke greit å kalle hverandre navn likevel. De burde jo sagt til begge at man ikke må kalle hverandre ting? Anonymkode: 95724...9d3 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Kjenner jeg tviler sterkt på at det mørke barnet kalte det lyse for gulost altså 😅 Anonymkode: b8743...512 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner jeg tviler sterkt på at det mørke barnet kalte det lyse for gulost altså 😅 Anonymkode: b8743...512 Hvorfor ikke? Før så ble vi jo kalt for poteter... Anonymkode: c706a...9cf 8
Rosatoast Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er vikar i denne barnehagen, men ikke på avdelingen jeg observerte disse barna. De kranglet og slengte stygge ord til hverandre. Barnet som ikke er etnisk norsk kalte et etnisk norsk barn for gulost. Han slengte tilbake brunost og dette barnet bare ble så sint at han slo det andre på grunn av dette ordet. Både jeg og en fast ansatt observerte hele situasjonen, det gikk veldig fort før en av oss brøt inn. Det som bare forundret meg var at det hvite barnet fikk all skyld og denme ansatte brukte ord som rasisme er ikke lov osv. Barna er 5, så vet ikke om de forstår dette ordet. Etterpå sa hun bare rolig og fredelig til det brune barnet at han ikke måtte slå. Nesten sånn pusekatt opplegg. Han forstår norsk 100 % Har noen vært borti sånt før og hvordan eventuelt reagerte du? Anonymkode: 66d34...b30 Forstår godt hvorfor lille gutten ble sint, hvorfor mener du han skulle fått mest skyld her? Det er ikke lov å slå, men rasistiske holdninger provoserer klart. Og en 5-åring klarer ikke kontrollere seg på samme måte som en voksen person. Den etnisk norske gutten var rasistisk, og det er godt mulig de ikke slang dritt til å begynne med, men at de prata om andre ting. Og den etnisk norske gulpa opp at han andre var en brunost. Måten du reagerer på sier meg vel egentlig en ting, og det er at du ikke har noe i en barnehage å gjøre. Den fast ansatte gjorde alt riktig i denne situasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Rosatoast skrev (10 minutter siden): Forstår godt hvorfor lille gutten ble sint, hvorfor mener du han skulle fått mest skyld her? Det er ikke lov å slå, men rasistiske holdninger provoserer klart. Og en 5-åring klarer ikke kontrollere seg på samme måte som en voksen person. Den etnisk norske gutten var rasistisk, og det er godt mulig de ikke slang dritt til å begynne med, men at de prata om andre ting. Og den etnisk norske gulpa opp at han andre var en brunost. Måten du reagerer på sier meg vel egentlig en ting, og det er at du ikke har noe i en barnehage å gjøre. Den fast ansatte gjorde alt riktig i denne situasjonen. Så det er ikke rasisme at de svarte kaller andre for hvite? Anonymkode: 66d34...b30 21
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 Det er samma dama som lager alle disse trolletrådene 🤷♀️ Hun kan skrive hva hun vil, men jeg kjenner igjen skrivestilen ig refleksjonsstilen hennes. Anonymkode: db4bc...f63 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er samma dama som lager alle disse trolletrådene 🤷♀️ Hun kan skrive hva hun vil, men jeg kjenner igjen skrivestilen ig refleksjonsstilen hennes. Anonymkode: db4bc...f63 Og hva slags andre innlegg har jeg liksom skrevet? Anonymkode: 66d34...b30 1
Rosatoast Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så det er ikke rasisme at de svarte kaller andre for hvite? Anonymkode: 66d34...b30 Hvis du skal være så fin på det, jo det er det. Men hvis du går med en tankegang hvor du bagatelliserer rasisme mot svarte, nei da har du virkelig et problem. Problemet med rasisme er at vi hvite, fordømmer svarte mennesker. Du har et problem. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Hvis du skal være så fin på det, jo det er det. Men hvis du går med en tankegang hvor du bagatelliserer rasisme mot svarte, nei da har du virkelig et problem. Problemet med rasisme er at vi hvite, fordømmer svarte mennesker. Du har et problem. står ingen steder at jeg er rasistisk mot svarte. Herregud les innlegget skikkelig før du spyr drit på andres innlegg. Er ihvertfall 100 % tydelig at du ikke forstår ihvertfall. Er vel heller du som har et problem ds du ikke klarer å tolke ting riktig Anonymkode: 66d34...b30 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 Rosatoast skrev (8 minutter siden): Hvis du skal være så fin på det, jo det er det. Men hvis du går med en tankegang hvor du bagatelliserer rasisme mot svarte, nei da har du virkelig et problem. Problemet med rasisme er at vi hvite, fordømmer svarte mennesker. Du har et problem. Veldig veldig enig 👏 Anonymkode: db4bc...f63
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 Jeg må spy av at det blir tatt parti med det mørkhudete barnet her. Jeg tror dere bør sette dere inn i hva etnisk norske barn blir utsatt for av fremmedkulturelle, både voksne og barn, her i landet. I barnehager og på skoler. Det står jævlig dårlig til, for å si det mildt. Norge står i knestående og aksepterer all dritten fra denne gjengen, og kvinnfolk (utrolig nok er det mest av dem) forsvarer faenskapet. Kvinner og barn er de som har aller mest å tape på disse underkulturene som dominerer rundt omkring i Europa. Jeg får frysninger av dumskapen. Anonymkode: 30c39...7f7 14
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #15 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg må spy av at det blir tatt parti med det mørkhudete barnet her. Jeg tror dere bør sette dere inn i hva etnisk norske barn blir utsatt for av fremmedkulturelle, både voksne og barn, her i landet. I barnehager og på skoler. Det står jævlig dårlig til, for å si det mildt. Norge står i knestående og aksepterer all dritten fra denne gjengen, og kvinnfolk (utrolig nok er det mest av dem) forsvarer faenskapet. Kvinner og barn er de som har aller mest å tape på disse underkulturene som dominerer rundt omkring i Europa. Jeg får frysninger av dumskapen. Anonymkode: 30c39...7f7 Er også det jeg føler. Det svarte barnet startet krangelen Anonymkode: 66d34...b30 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #16 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er også det jeg føler. Det svarte barnet startet krangelen Anonymkode: 66d34...b30 Jeg hadde blitt rasende om jeg var forelder til "gulosten", og gitt barnehagen klar melding om hvordan landet ligger. Dette hadde jeg aldri latt passere. Det triste er at barnehager tier om slikt til foreldre. De er så politisk korrekte at jeg får hjerneslag av å tenke på det. Anonymkode: 30c39...7f7 12
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #17 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? Før så ble vi jo kalt for poteter... Anonymkode: c706a...9cf Av små barnehagebarn? Sikkert. Anonymkode: b8743...512 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #18 Skrevet 21. januar 2022 Her har du ikke all informasjonen du trenger... Du har sett én situasjon. Du vet ikke om det mørke barnet har vansker som gjør at han ikke kan tas like hardt, om der hvite barnet har en tendens til rasistiske kommentarer, om det er noe spesielt som arbeides med etc. Anonymkode: 578cf...107 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #19 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her har du ikke all informasjonen du trenger... Du har sett én situasjon. Du vet ikke om det mørke barnet har vansker som gjør at han ikke kan tas like hardt, om der hvite barnet har en tendens til rasistiske kommentarer, om det er noe spesielt som arbeides med etc. Anonymkode: 578cf...107 Men det mørke barnet var jo den som først slengte med leppa og kalte det hvite barnet for gulost, så hvorfor er det kun det hvite barnet som svarer tilbake med samme mynt som har rasistiske tendenser? Dersom en kvinne kaller en mann for en jæva pikk, og han svarer tilbake jævla fitte, er han da kvinnehater mens kvinnen ikke er mannehater? Eller er kvinnen mannehater? For å sette det helt på spissen altså. Anonymkode: 9e734...8c4 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #20 Skrevet 21. januar 2022 Kunne vært verre. Kunne vært pultost. Anonymkode: 3fd2d...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå