Gå til innhold

Galskap med 3 tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2,5 år og ei jente på snart 10 måneder. Begynte nettopp på jobb i 80% stilling og overgangen har gått bra. Men så kom ideen om 3 tette barn😂 Eller vente i to år.

Er jeg gal? 

Altså, har lyst på 3 barn og samboer er med, men jeg ønsker de tett.. Noen med erfaring her?

Anonymkode: 11342...4ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke er erfaring med så tette, men mine tre er også ganske tette. Jeg tenker at det er bare å kjøre på dersom dere vet at dere ønsker en til. Dere er jo allerede "i det", overgangen til tre er ikke så særlig stor. 

Anonymkode: 96065...e7c

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk først ett barn. Da han var seks måneder, ble jeg gravid igjen - med tvillinger. 

Det har vært tungt, slitsomt, givende, fælt og fantastisk. Usikker på om jeg hadde gjort det igjen. 😅 Vi overlevde jo (barna er nå tenåringer), men det var krevende lenge. 

Anonymkode: e8705...582

Skrevet

Kjør. Eldstemann blir mye større når tredje kommer. Og som du sier dere er i det nå, tror det er mer kneik om et par år 

Anonymkode: 9bc71...bf9

Skrevet

Jeg har 3 tette, 2,5 år mellom første og siste. Og det er heftig. Anbefaler å spre de litt utover 😂 

Anonymkode: 7cbf8...da5

Skrevet

Har dere kapasitet så er det jo bare å kjøre på og bli ferdig:) Jeg skulle gjerne hatt mine tettere. 

Anonymkode: 72ca5...f44

Skrevet

Har 3 år og 4 mnd fra første til siste, det var noen intense år. Men det går over, og de har hatt ekstremt stor glede av hverandre, de er som knoll og tott alle 3 :) nå kommer det i tillegg en attpåklatt, så så ille kan det ikke ha vært 🤭

Anonymkode: 1ae23...6b2

Skrevet

Har 3 år og 11 mnd mellom første og tredje. Er helt perfekt.

Slitsom noen år var det, spesielt siden mannen reiste mye på jobb.

Nå er de ungdom, og ville aldri ha hatt lengrevavstand mellom dem.

Anonymkode: 72633...822

Skrevet

Galskap ja, men så fikser jeg knapt å ha ett barn da. Hvis dere fikser to tette så fikser dere sikkert tre?🤷‍♀️

Anonymkode: 1dc19...03c

• Liker 1
Skrevet

Har dere hjelp utenfra? Sånn type, besteforeldrene? Er besteforeldrene også villige å stille opp som barnevakt for tre små barn? (Ikke en selvfølge). Tror det må bety mye. 

Fordelen med tre tette er jo at det er nærmere en fremtid der ingen sover på dagtid og familieaktiviteter blir enklere å utføre. Og det er nærmere tiden der dere kan være med på mer "gøye" familieaktiviteter der dere alle sammen går på ski, eller slalåm, uten at du må være hjemme med en baby. 

Minuser er mange dog. Små barn er slitsomt på en måte, med gråt og bleieskift og lite søvn. Men tre litt større tette barn blir slitsomt på en helt annen, mer utmattende måte. Der du har tre som kjemper om oppmerksomheten og snakker til deg konstant. Der du har 3 barn, kanskje 2 fritidsaktiviteter hver, +cup / loppemarked / stevning i helgene, og flere dager og helger du blir nødt til å nedprioritere ett av barna, fordi logistikken ikke går opp. Og barna er ikke veldig gamle før de merker, at de får færre ressurser bare fordi de er flere i familien. For de sammenligner med andre barn i klassen.

Anonymkode: 1b8c2...d6b

Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan dere har det nå :) har dere det fint, samarbeidet er bra, dere takler evt søvnmangel osv er det jo ingenting i veien for tre tette! Min éne er 2,5 år nå og jeg orker ikke tanken på nr 2 en gang - men dette er jo veldig individuelt! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har en gutt på 2,5 år og ei jente på snart 10 måneder. Begynte nettopp på jobb i 80% stilling og overgangen har gått bra. Men så kom ideen om 3 tette barn😂 Eller vente i to år.

Er jeg gal? 

Altså, har lyst på 3 barn og samboer er med, men jeg ønsker de tett.. Noen med erfaring her?

Ja, du er gal.

Hilsen, en med 3 relativt tette 😄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jeg gal? 

Jeg fikk 3 barn med 16 mnd mellom hvert barn, hektisk men gikk helt fint.

Anonymkode: 8ea4f...afd

Skrevet

En ting jeg har lurt på med tre tette er: Hvordan handler dere mat? En av foreldrene storhandler uten barna, eller brukes bare Oda (bestilling på nett)? 🤔

Anonymkode: adf54...c3f

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke er erfaring med så tette, men mine tre er også ganske tette. Jeg tenker at det er bare å kjøre på dersom dere vet at dere ønsker en til. Dere er jo allerede "i det", overgangen til tre er ikke så særlig stor. 

Anonymkode: 96065...e7c

Jeg har to tette så fikk vi tredjemann etter 5 år. Vil bare si dette også går. Det beste svangerskapet, jeg gråt da barselen var over så koselig det har vært, så var det et herlig år. Jeg elsket tilværelsen.  Han er straks 6 år.

Anonymkode: dc7d4...518

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tre tette barn og synes det er fantastisk. Eldste hadde akkurat fylt 4 og mellomste var 2 mnd unna 2-årsdagen da tredjemann ble født. Litt intenst de første par årene, men det føler jeg at vi har fått igjen med renter. De har et nært og godt forhold til hverandre og så er det både fint og praktisk at de er så tette i alder at det er enkelt å finne felles aktiviteter, spill, filmer eller hva det måtte være som er hyggelig å gjøre hele familien sammen.

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i minusene som står skrevet lenger opp. Barna har ikke færre ressurser fordi de er flere (så stor forskjell utgjør ikke tre barn kontra to, som de fleste har), vi har aldri slitt oss ut med fritidsaktiviteter og aldri måttet nedprioritere et barn pga logistikk. Ikke har vi besteforeldre i nærheten som sitter barnevakt eller hjelper til heller. Det går faktisk helt fint å oppdra tre (tette) barn uten hjelp, uten å slite seg ut og uten at noen av barna går glipp av noe som helst. 

Skrevet

Det hadde jeg aldri gått inn for, men folk er forskjellige. Det hadde nok blitt et helvete for min del, og absolutt ikke noe jeg hadde ønsket meg. 

Anonymkode: 44972...61a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har tre tette. Mye jobb som små. Nå er det gøy, 13 år siden første vart født. 

Anonymkode: acd71...fdb

Skrevet

De vil fortsatt være tette og vel så det om du venter to år 😆 Lykke til! Høres ut som dere har det som trengs for å gyve løs enten nå eller om litt 😊

Anonymkode: 8d05d...ad3

Skrevet

Mine tre er 9, 11 og 12 nå. Vi har hatt noen morsomme, travle, slitsomme og fine år. De har veldig god kjemi og krangler ikke, så det hjelper jo på 🙂

Anonymkode: c658b...d87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...