Gå til innhold

Smitte i hjemmet, mannen tester negativt til tross for symptomer

-lykke-

Anbefalte innlegg

Både jeg og mannen er vaksinerte med to doser. Jeg fikk i helgen symptomer på covid og testet positivt. Har to barn, ene barnet ble testet, andre ikke fordi hun er så liten. Eldste barnet fikk positiv test, men er helt symptomfri. Minstejenta hadde feber og var snørrete i to dager, så går da ut fra at hun også fikk covid. Helt fin nå, bare litt snørrete fortsatt. Jeg er fortsatt dårlig.

Mannen tok pcr-test samtidig med barna (etter jeg fikk påvist covid), og har fått negativt resultat. Halvannet døgn etter han tok testen fikk han imidlertid symptomer, og føler seg dårlig. Tok to hurtigtester i dag, begge negative. Men han ligger altså rett ut.

Han må jo være smittet han også? Hvorfor slår det ikke ut?? Må han ta ny pcr-test? Hva hvis den fortsatt er negativ? Da må det jo være noe annet (ikke at jeg kan skjønne at kan ha unngått å bli smittet her hjemme)? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er nok smittet han også, selv om det ikke fanges opp på hurtigtest enda;

https://www.vg.no/nyheter/i/JxGB04/overlege-mener-hurtigtestene-gir-falsk-trygghet

Prøv en hurtigtest til, hvor han også stikker pinnen i halsen i tillegg til nesen, eller bestill ny PCR, da disse testene er mer sensitive og tatt av helsepersonell på korrekt måte, og dermed gir et mye sikrere svar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ny PCR, selv om ikke hurtigtesten er positiv. Han ble jo sikkert bare testet for tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan være den siste av dere som ble smittet, og vil da også være den siste som tester positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta litt tid. Jeg testet negativt på både hurtigtest og PCR med symptomer. Fikk positiv test til slutt, syv dager etter jeg ble eksponert for viruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sistemann som fikk korona her i huset ble ikke positiv med pcr før 5 dager etter første ble smitta i husstanden. Han var også negativ på første pcr test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test i både hals og nese. Hører om stadig fler som først får positiv test/evt sterkere positiv når de tar i halsen i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...