Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 0.07):

Sluttet å bruke tørketrommel. Altså dette her er galskap.

priviligerte nordmenn altså, blir flau😒

Anonymkode: fdbcc...6b4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 0.51):

Og vi kan ikke la barna sove i iskaldt soverommet, fordi strømprisen er gått opp.

vi slår alt av, og slår på varmen på soverommet når vi legger oss, og våkner til iskaldt stue og kjøkken.

Anonymkode: a3131...e5f

Vi her mange av oss sparer på strømmen og har det mye verre enn deg, men vi klager ikke. Jeg sover med ullsokker på fordi det koster for mye å varme opp soverommet. Har tykk dyne med ullpledd over. Med ullsokker i tillegg kan jeg fint sovne selv om det er iskaldt. Har du prøvd disse tiltakene for barna eller deg? Nytter ikke å klage over strømprisene, finn heller løsninger som nevnt! Tøfler og ullundertøy gjør også susen. Bomullsklær varmer ikke. Anbefaler også å skaffe dere pulsvarmere. Kroppen justerer automatisk opp temp når man får noe varmt rundt håndledd. 

Nordmenn har blitt snowflakes. 

Skrevet
Thanos skrev (På 21.1.2022 den 1.10):

Nei. Man har buffer for å håndtere en bil som uforutsett må på verkstedet eller for å dekke en skattesmell. Å bli flådd levende av staten, på en vare som befolkningen eier selv og produserer selv, en vare som er essensiell for å kunne leve i et kaldt land oppe i nord, det skal man virkelig ikke ha buffer for å dekke. Folk er vandt med at strømprisen varierer fra årstid til årstid, men her snakker vi 500% økning over natten. Det stinker råtten drift lang vei. 

Man har levd under en stein om man ikke visste at strømprisene skulle opp i vinter. Vi har måttet legge av til strøm med en gang dette var på nyhetene. Det er flere mnd siden! Jeg forsvarer ikke de ville strømprisene, men vi er da ikke 18åringer som ikke har utviklet evnen til å tenke langsiktig?  Måtte kutte ut sløsevarer som vin i helger, spotify og div. Det ga hver av oss 500 kr ekstra de mnd vi hadde til å spare til prisene økte dramatisk. Det er ikke rocket science med buffer. men det krever at man er villig til å omstille seg og endre vanene. 

Skrevet
AnomynBruker skrev (På 21.1.2022 den 1.37):

Da får du ta av takbufferen din da, til å betale strømregninga. 

Sært å klage når dere har hus, har pussa opp for en million og kan håndtere alle mulige regninger. 

Jeg for min del er mest bekymra for uføre, pensjonister og studenter. 

Deg er det ikke spesielt synd i. 

Er så enig. Å lese hva ts fabler om er bare flaut, spesielt når hun sitter i et diger hus og klager over at de ikke har råd tll strøm Men å pusse opp for 1 mill hadde de råd til.. Takbufferen har nok ikke ts, hvis ikke hadde de brukt av den. Det er økonomistyringen til ts som er problemet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 6.33):

Prøv også å tørke klær og sengetøy og håndklær i et kaldt og fuktig vaskerom - det tar mange dager. For en familie på 5 er det ikke noe særlig.

Forøvrig enig i at man skal ha en buffer, men en buffer er ikke noe som vanligvis skal dekke en strømregning altså, det går under vanlig forbruk. Nå man kjøper hus og pusser opp er det også ofte at man må ta noe av bufferen siden allting blir dyrere enn man trodde, sp antakeligvis er det ikke mye igjen hos TS akkurat nå.

Og så kan du jo prøve å droppe eksempelvis matlaging i 16-17 tiden med tre unger - da blir det dårlig stemning.

Anonymkode: f9a90...0a7

Må klær og sengetøy tørkes på vaskerom? Vi tørker i stuen. ikke pent nei, men nødvendig nå. 

Matlaging kl.16-17 er ikke noe problem altså, ungen vår får brødskiver eller frokostblanding når han kommer hjem. Så spiser vi middag i 20 tiden. Hvorfor er du så vanskelig og lite fleksibel? 

Fins ingen fasit på hva buffer dekker. Vi sparte opp strømbuffer med en gang de annonserte at strømprisene ville stige. Det er ikke rocket science. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 12.42):

Hvis det å ha kalde soverom og ikke bruke tørketrommel er definisjonen på et uverdig liv så er det forskremmende mange av oss som har levd uverdige liv i årevis uten å være klar over det. Begrepet uverdig liv utvannes så mye at det ikke lenger er et problem å ha et uverdig liv. Jeg har godt med midler på konto, har likevel aldri hatt en tørketrommel og jeg vil si at jeg klarer meg fint med det uverdige livet mitt.

Anonymkode: b1c36...2c1

Mange reagerer fordi ts sitt innlegg var så utrolig bortskjemt nordmenn som synes hun lever ekstremt nøkternt (hennes ord) fordi hun dusjer på kveld og oppholder seg kun i varme rom. Velkommen etter sier jeg da, mange (min familie også) har levd slik lenge. Derfor ble jeg forbanna når jeg leste HI. Ts trenger å få bena ned på jorden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 0.07):

Vi har et stort hus, som vi kjøpte for et år siden, og brukt en million å pusse opp. 
Nå snakker mannen om at vi kanskje må selge huset, hvis ikke strømprisene går ned, og flytte inn i 3 roms leilighet. 
Vi har gått mye ned i økonomi, og får 7-8000 kr i strøm faktura, selv om vi har redusert mye. 

Frokosten spiser vi i iskaldt kjøkkenet. På nettene legger vi oss i kald seng og kaldt soverommet. Sluttet å bruke tørketrommel. Altså dette her er galskap.

Jeg er så sint, er det virkelig sånn vi skal leve nå? Er vi så naive at vi fortsatt stoler på politikere? 

Røyker dere? Drikker dere? Snuser dere? Dere har noe dere kan kutte - det er jeg sikker på!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 1.04):

Kanskje 100 kr mindre er mye for dere, men 100 kr er ingenting for oss

100 mindre enn året før står det jo. 

Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Dere kjøpte et hus dere ikke har råd til å bo i. Kan dere jobbe mer, leie ut en del, leie ut en hytte/bobil/campingvogn for ekstra inntekt? Selge en bil et eller annet? 

Tråden er så lang at jeg gidder ikke å lese alle kommentarer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man har levd under en stein om man ikke visste at strømprisene skulle opp i vinter. Vi har måttet legge av til strøm med en gang dette var på nyhetene. Det er flere mnd siden! Jeg forsvarer ikke de ville strømprisene, men vi er da ikke 18åringer som ikke har utviklet evnen til å tenke langsiktig?  Måtte kutte ut sløsevarer som vin i helger, spotify og div. Det ga hver av oss 500 kr ekstra de mnd vi hadde til å spare til prisene økte dramatisk. Det er ikke rocket science med buffer. men det krever at man er villig til å omstille seg og endre vanene. 

Det er jo ikke meningen at man skal kutte ut god mat og drikke og snurpe igjen på alle goder fordi regjeringen har blitt grådig! De fleste regnet med økning i strømprisen, men folk flest kalkulerte ikke med 600% økning!

• Liker 1
Skrevet
Just now, Thanos said:

Det er jo ikke meningen at man skal kutte ut god mat og drikke og snurpe igjen på alle goder fordi regjeringen har blitt grådig! De fleste regnet med økning i strømprisen, men folk flest kalkulerte ikke med 600% økning!

Kan ikke du knipse og få fjernet halve strømregningen? :lur:

Anonymkode: 7aeac...117

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke du knipse og få fjernet halve strømregningen? :lur:

Anonymkode: 7aeac...117

Spør Støre 😎 Han kan faktisk hjelpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...