Gå til innhold

Hvordan få tilbake selvdisiplin til å trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker å trene ofte, 5-6 ganger i uken, men har ikke trent noe siden julaften. Jeg er blitt SKIKKELIG lat. Har spist usunn drittmat nesten daglig og klarer ikke å slutte. Prøvde å trene for 2 dager siden og jeg fikk det bare ikke til. Klarte bare å gå på mølla i 5 min før jeg ikke gadd mer. Og jeg bruker vanligvis å løpe 10km i oppoverbakker nesten daglig. Hva er det som skjer?? Hvordan får jeg tilbake motivasjon og selvdisiplin? Jeg føler meg jævlig og vil begynne å trene og spise sunt igjen men det er så vanskelig når man har blitt lat!!

Anonymkode: 30982...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymkode: 4d88d...fc7

• Liker 1
Skrevet

For å komme i gang igjen må du nesten bare begynne. Gå ut. Gå 4 km en vei. Snu. Gå tilbake. 

Anonymkode: ac9c2...c0a

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke blitt "skikkelig lat" på noen uker etter et så godt, rutinert treningsgrunnlag. Men jo lenge tid det går, jo mer form mister du, og jo vanskeligere blir det å begynne igjen. Så begynn nå og glem motivasjon. Den kommer av seg selv. 

Jeg tenker alltid at det er bedre å ta den økten jeg ikke har lyst til å gjøre i dag for om jeg dropper den nå så vil det bli enda vanskeligere neste gang. Ren psykologi. Er selv bedagelig anlagt, men det å holde i gang en god rutine krever mindre innsats enn stopp og start. 

Anonymkode: 71b03...465

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...