Gjest frustrert 24 Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Nå trenger jeg virkelig en begrunnelse her! Jeg har vanskelig for å gå ned i vekt tydeligvis. Har begynt å trene, dvs jogge flere ganger for uken, noen ganger sykle, gå turer. Trener sikkert 4-5 ganger i uken, og trener så hardt at jeg kjenner det dagen etterpå ( gangsperr). Sånn har jeg sikkert holdt på i nærmere 3-4 uker. Samtidig spiser jeg sunt, synest jeg selv da. Har ikke spist sjokolade de siste 9 dagene, og holdt meg unna alt annet som har med sukker og snop å gjøre. Spiser aldri junk food! Jeg spiser normalt. Dvs, spiser sunne middager som suppe, kylling med litt ris og grønnsaker, salat noen ganger, ect. Drikker ikke brus, bare vann. Så prøvde jeg en bokse i dag da, og jeg mener at den har blitt trangere! Jeg er 175 høy og veier ca 90kg vil jeg tippe. Jeg vil si at jeg har ganske god kondis..kan jogge en 5-6 km i strekk...( ikke så fort da, men er i rolig joggetempo). Noen ganger springer jeg i utmark, springer opp bakker og sånn. Så jeg vil jo si at jeg ikke er i så dårlig form. Men jeg har mye spekk på kroppen! Så..hva gjør jeg galt? Jeg prøver å ikke spise for mye karbohydrater. Prøver å være bevisst i mitt valg der ja! prøver også å spise med jevne mellomrom, dvs mellom hver 3-4 time! Men hvorfor må det være slik? Det står ikke på viljen min! Når jeg ser på andre, så lesser dem innpå med burger og junkfood og bare er slanke som bare det. Mens jeg sitter der å tygger på mine knekkebrød og prøver å være bevisst på hva jeg putter i meg. Men blir jeg slank? NEI!! Jeg tror ikke jeg lider av noe sykdommer heller..føler meg ganske pigg og opplagt i grunn! Men synest det er så urettferdig dette her... Her trener jeg og står i..men buksene blir bare trangere? Og da snakker vi om str 46!! Noen gode råd? Jeg tar gjerne imot!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #2 Skrevet 19. oktober 2005 Hei du! Det kan ofte ta litt tid før man merker resultater. Bare stå på, så kommer du garantert til å merke det etterhvert. Vet ikke hvor ofte du spiser, men vil anbefale deg å spise hver tredje time. Da mener jeg ikke store måltider, men en frukt, yoghurt etc mellom hovedmåltidene. Lykke til!
smil Skrevet 20. oktober 2005 #3 Skrevet 20. oktober 2005 Det at slanke mennesker hiver innpå med usunn mat skal du ikke bry deg så mye om. Kan godt hende at de spiser kjempesunt i 99 % av tilfellene. En blir ikke tjukk av å spise hamburger og sjokolade en gang i blant. Jeg synes du skal fortsette som du gjør jeg. Høres ut som du har startet på noe veldig bra! Helt enig med gjest her. Spis ofte. Ikke la det gå mer enn tre timer mellom hvert måltid. Du skal kjenne litt sult før du spiser. Gjør du ikke det, spiser du kanskje litt for mye hver gang. Jeg er ingen ekspert altså. Snakker bare ut fra egen erfaring. Kanskje det kunne være en idé å skrive ned alt du spiser i en periode på to-tre dager. Kan jo hende du spiser mer enn du tenker over. Det er fort gjort å putte et par ekstra osteskiver i munnen når en lager mat f.eks. Ikke at det gjør så mye da, hvis du ellers spiser sunt. Hvis du vil ha et forslag til hva du kan spise i løpet av en dag, er det bare å si fra. Jeg spiser omtrent det samme hver dag, og jeg går jevnt og trutt ned i vekt. Har ikke kommet i gang med trening enda, men jeg ammer og det virker jo på samme måte. Krever ekstra energi det også. Lykke til!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 20. oktober 2005 #4 Skrevet 20. oktober 2005 Det kan hende du spiser for lite i løpet av dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå