AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Men nå har jeg mulighet til å få en dagjobb, og jeg får litt småpanikk av tanken på å bli bundet til en 8-16 jobb og miste muligheten til å ha en fridag midt i uka der jeg kan hente ungene tidlig i barnehagen. Altså, hva skjer med tankene mine?😅 Jeg har jo drømt om dagjobb siden jeg fikk barn, hater å jobbe kveld, helger og helligdager. Anonymkode: b4a62...902 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Fordeler og ulemper med begge! Turnus er ikke nødvendigvis så ille, så lenge man har en mann, evt barnevakt på kveldene. Ofte kan det gjøre at man får mer fritid/tid til husarbeid og ærend OG mer kvalitetstid med barna. Men det er jo forskjell på hva folk liker og hva slags nettverk de har rundt seg. Anonymkode: 24b0a...75e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Ja, det er fast jobb 8-16 som er "dritt" når man har barn. Men turnus, kan du få en heldig da du er på jobb - men til gjengjeld er du da fri midt i uka, når barna er i barnehagen og butikkene er åpne. Med faste arbeidstider eneste shopping muligheter du har, er lørdag, på kjøpesenteret, sammen med barna, og det er døden - fordi der er jo alle. Og shopping er bare en ting, men med to barnehagebarn blir det en del shopping, alle klærne, skoene. Selvsagt kan man bruke internettshopping - og det er det man gjør - men i praksis blir det mer jobb av det, med alt henting av pakker, prøving og feiling og retur, og alle timene man bruker på å finne optimalt utstyr til ikke helt skrekkende pris. 🤷 Samme med huset. Man har jo aldri tid eller overskudd for skikkelig vask - vel, bortsett fra helg da. Men da må mannen ta barna ut av huset, og de går og leker og koser seg, men mamma er hjemme alene og vasker. Ikke veldig koselig det, og veldig kjedelig i lengden. Jeg kan komme på mange ulemper med 8-16 jobb, jeg.. Og forresten, barnehager her har vært åpne frem til 15:30 i lengre tid. Anonymkode: 7e433...325
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Jeg sluttet i turnus like før jeg fikk barn. Da virket det helt uoverkommelig å skulle stå opp tidlig hver dag og ikke ha noen formiddager/hele ukedager fri. Men når barna kom var det utrolig deilig å ha fri når andre hadde fri, jul-nyttår, 17 mai, ikke ha kveldsvakt på sosiale arr.i barnehage og skole. Men; selv etter 12 år med dagjobbing tar jeg meg i å savne å ha litt fri i ukedagene, og jeg ser at mennene til de venninnene mine som fremdeles jobber turnus bidrar nok mer til det 3 skiftet enn min. Jeg er en kontrollfreak og med dagtidsjobbing har ikke «måttet» slippe taket i det. Anonymkode: c7a95...87a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Jeg har prøvd både turnus og dagjobb. Hos meg er dagjobb det eneste som er aktuelt nå. Fri alle røde dager, bla slippe å gå glipp av julaften sammen med barnet mitt.... 17 mai... Fantastisk. Anonymkode: edbd8...16a 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Jeg kjenner flere sykepleiere med barn som har først jobbet turnus, så fikk de ren dagstilling, og sp valgte å gå tilbake til turnus fordi de satte så stor pris på å få noen dager for seg selv. Hjemme, alene, uten barn. Jeg forstår det godt, jeg skulle gjerne hatt det selv! 🤣 Men her er det mannen som jobber turnus, mens jeg tar støyten hjemme. (Og han har ingen fridager heller.) Men folk er forskjellige. Noen synes turnus er fryktelig, andre synes det er supert. Selv om de er i samme livssituasjon. Anonymkode: 1b999...e31
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 Jeg jobber dagjobb, med fleksitid. Jobber i perioder mye hjemmefra på kveld etter barna har lagt seg, og bruker alle disse plusstimene til å hente barna tidlig og ha fri på dagtid🤩 fleksitiden bruker jeg også til andre ting som helsestasjon, optiker, alt mulig. Anonymkode: f4a27...dcf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Jobbet både ren dagstilling og full stilling i turnus d/a med små barn, og er uten tvil sikker på at jeg ville valgt ren dagstilling anytime. Det er viktigere for meg å ha fri røde dager, helger etc, enn å ha tid på formiddagene til å vaske, kjøpe julegaver og hente barna tidlig i bhg. Anonymkode: 41547...6cf 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 Kommer an på turnusen. Jeg savner min dag/aften turnus med arbeid hver fjerde helg. Savner ikke den tiden jeg hadde d/a/n eller når jeg jobbet annenhver helg. Anonymkode: 7c04f...0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå