Gå til innhold

Har de uvaksinerte så stor betydning?

Lonehill

Anbefalte innlegg

LCFA skrev (17 minutter siden):

Belastning måles ikke i antall innlagte!

Det måles i dagsverk hos knappe ressurser. Bl.a. leger og intensivsykepleiere. Før omikron lå en covid-innlagte i snitt fem dager og krevde store personalressurser. Omikron-innlagte ligger i snitt 1.6 dager i følge danske tall. Det er veldig stor forskjell mellom innlagte.

Du må ikke tro at fastlegene synes det passer veldig godt med timeplanen å få en hel haug med utidig menstruerende kvinner i fanget. Fastlegene er presset nok som det er. Nå skal de altså herjes med av hodepinebefengte menstruerende kvinner som ikke orker tanken på sex. Mulig parterapeuter har ledig kapasitet, men det vet jeg ingenting om.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prudens skrev (9 minutter siden):

Så igjen det handler om risikovurdering

Ja. Og ikke minst forskjellen mellom relativ og absolutt risiko. Samt at man må få med seg både debet og kredit.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Ja. Og ikke minst forskjellen mellom relativ og absolutt risiko. Samt at man må få med seg både debet og kredit.

La oss bare fortsette å føre alt ut av kassa og inn på diverse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (2 minutter siden):

Du må ikke tro at fastlegene synes det passer veldig godt med timeplanen å få en hel haug med utidig menstruerende kvinner i fanget. Fastlegene er presset nok som det er. Nå skal de altså herjes med av hodepinebefengte menstruerende kvinner som ikke orker tanken på sex. Mulig parterapeuter har ledig kapasitet, men det vet jeg ingenting om.

Vel ja, nå som fastlegenes situasjon brukes som begrunnelse for tiltak virker dette som en dårlig ide.
Koronapasientene plager tross alt ikke fastlegen for dit får de jo ikke lov å gå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (1 minutt siden):

La oss bare fortsette å føre alt ut av kassa og inn på diverse.

Eller inn under bordet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Vel ja, nå som fastlegenes situasjon brukes som begrunnelse for tiltak virker dette som en dårlig ide.
Koronapasientene plager tross alt ikke fastlegen for dit får de jo ikke lov å gå.

Er det forbudt med videooverføring? Det går kanskje greit hvis man bruker munnbind.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussa84 skrev (4 minutter siden):

Er det forbudt med videooverføring? Det går kanskje greit hvis man bruker munnbind.

Nja, tror man må ha visir i tillegg. Og bare hvis man har tre doser innabords.
Ellers må man vente til man ikke får puste og ikke klarer å snakke. Og da bare kontakt pr telefon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (2 minutter siden):

Nja, tror man må ha visir i tillegg. Og bare hvis man har tre doser innabords.
Ellers må man vente til man ikke får puste og ikke klarer å snakke. Og da bare kontakt pr telefon.

Da går jeg ut ifra at det lønner seg å sende sms når man har kommet til det siste stadiet du nevner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (3 minutter siden):

Da går jeg ut ifra at det lønner seg å sende sms når man har kommet til det siste stadiet du nevner. 

Ja. Det kan også lønne seg å ha sms'en ferdig skrevet på telefonen på forhånd så man ikke risikerer å svime av mens man skriver.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salikatten
Lonehill skrev (På 20.1.2022 den 23.34):

Diagrammet under er hentet fra VG.

Screenshot_20220120-193408_Chrome.thumb.jpg.402df1636249b6bbead8bbf47d545587.jpg

Diagrammer viser toalbelastningen på norske sykehus. Hvis du tar fram forstørrelsesglasset, ser du en tynn, orange stripe nederst. Det er pasienter som har testa positivt for covid-19.

Den nederste halvdelen av den orange stripa er pasienter som er innlagt på grunn av covid-19.

Den nederste halvdelen av den nederste halvdelen av den orange stripa (25%) er uvaksinerte som er innlagt på grunn av covid-19. 

Er det uvaksinerte som er problemet, eller retter helsemyndighetene fokuset mot uvaksinerte for å kamuflere et mye større problem?

Jeg har ikke vaksinert meg jeg smitter ikke mer enn vaksinerte. Om man tar sjangsen å få varige skader er det en menneskerett å bestemme det selv. Jeg smitter ikke min familie mer enn det dem vaksinerte gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evena skrev (23 timer siden):

Det handler om ressurser per pasient, men også at den intensivplassen den uvaksinerte tok opp kunne vært unngått om personen bare tok en vaksine. 

Ja, for det kan man jo vite, siden ingen vaksinerte havner på intensivavdeling?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lonehill skrev (På 20.1.2022 den 23.34):

Diagrammet under er hentet fra VG.

Screenshot_20220120-193408_Chrome.thumb.jpg.402df1636249b6bbead8bbf47d545587.jpg

Diagrammer viser toalbelastningen på norske sykehus. Hvis du tar fram forstørrelsesglasset, ser du en tynn, orange stripe nederst. Det er pasienter som har testa positivt for covid-19.

Den nederste halvdelen av den orange stripa er pasienter som er innlagt på grunn av covid-19.

Den nederste halvdelen av den nederste halvdelen av den orange stripa (25%) er uvaksinerte som er innlagt på grunn av covid-19. 

Er det uvaksinerte som er problemet, eller retter helsemyndighetene fokuset mot uvaksinerte for å kamuflere et mye større problem?

Myndighetene er gode til å flytte fokus for å kamuflere det meste av ting de helst ikke vil snakke om. Som bla nedbyggingen av helsevesenet og eldreomsorgen de siste tiårene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...