Gå til innhold

Vanskelig forhold til foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine har lillebroren min som favoritt, sånn har det alltid vært. De besøker han ofte, dette vet jeg for han bor like ved siden av meg, har sett flere ganger at de drar rett hjem når de har vært der, de gidder ikke stikke innom meg å si hei en gang.  De gangene jeg inviterer dem så har de ikke tid, men de har tid til å besøke han. Mamma er her en sjelden gang da, hvis hun finner ut av selv at hun skal komme innom, men da skal hun innom han først og hun blir selvfølgelig mye lenger der en hos meg. Er jeg og broren min hos dem samtidig så må jeg veie ordene mine for mamma har sagt at jeg må ta hensyn til han, for er ikke sikkert han tåler å høre alt jeg sier,  som om jeg liksom skulle si noe veldig grovt eller helt forferdelig. Uansett så tror jeg han tåler mer en hun mener. Han er da en voksen mann. Tror neppe hun sier det samme om meg til han. Vi har begge jobb, men vi bor alene. Jeg syns det er sårt å bli behandlet på denne måten. I barndommen fikk jeg alltid kjeft men han fikk aldri det. Nå får han penger og de fyller opp kjøleskapet hans selv om han tjener bra selv, jeg får ingenting selv om jeg tjener mye mindre en han. Har tatt det opp med dem men de bare blåser av det, eller blir irriterte og ber meg om å tie stille meg meg. 

Er det flere her inne med sånne foreldre?

Anonymkode: dab1b...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at dei er foreldrene  dine begge eller den eine?

Anonymkode: 3d8c8...386

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns det er sårt å bli behandlet på denne måten. I barndommen fikk jeg alltid kjeft men han fikk aldri det. Nå får han penger og de fyller opp kjøleskapet hans selv om han tjener bra selv, jeg får ingenting selv om jeg tjener mye mindre en han. Har tatt det opp med dem men de bare blåser av det, eller blir irriterte og ber meg om å tie stille meg meg. 

Er det flere her inne med sånne foreldre?

Jeg kjenner meg igjen med å være det sorte får. For å si det slik. Men det bærer jeg fint. Jeg var glad i og beskyttende mot mine småsøsken. Så lenge mine foreldre behandlet dem bedre enn meg, så var det bare bra. Da visste jeg at de hadde det bra. 

Jeg har aldri kjent på søskensjalusi, og jeg ba aldri mine foreldre om noe.  Antageligvis fordi de sjelden har gitt meg noe. Jeg ville ikke ha noe av dem utenom at de tok vare på mine søsken. 

Så ja men nei. Vær en mann/kvinne, og frigjør deg fra "mamma og pappa". Du trenger ikke at de er der og duller rundt deg, og de er uansett ikke velkommen til å gjøre det. Ta fra valget i hodet ditt, og lev livet ditt. Smil og vær glad. 

Det er så stusselig å være sjalu på sine egne søsken. 

Endret av Mooza
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du sikker på at dei er foreldrene  dine begge eller den eine?

Anonymkode: 3d8c8...386

Ja, det er jeg sikker på.

Skrevet
Mooza skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner meg igjen med å være det sorte får. For å si det slik. Men det bærer jeg fint. Jeg var glad i og beskyttende mot mine småsøsken. Så lenge mine foreldre behandlet dem bedre enn meg, så var det bare bra. Da visste jeg at de hadde det bra. 

Jeg har aldri kjent på søskensjalusi, og jeg ba aldri mine foreldre om noe.  Antageligvis fordi de sjelden har gitt meg noe. Jeg ville ikke ha noe av dem utenom at de tok vare på mine søsken. 

Så ja men nei. Vær en mann/kvinne, og frigjør deg fra "mamma og pappa". Du trenger ikke at de er der og duller rundt deg, og de er uansett ikke velkommen til å gjøre det. Ta fra valget i hodet ditt, og lev livet ditt. Smil og vær glad. 

Det er så stusselig å være sjalu på sine egne søsken. 

Kan det være at det er sårt at det virker som at de ikke bryr seg? At de ikke er glad i ts?

Skrevet

Ja faren min favoriserer lillebror og skryter nesten av det. Narsissister gjør sånt. Skaper dårlig forhold mellom søsken og føler seg viktig. Ufattelig at foreldre kan oppføre seg sånn. Har skapt mye sorg for meg.

Anonymkode: 05c4f...a80

Skrevet

Er der noe i veien med broren din muligens? Virker som de er redd for at han er skjør eller ikke klarer seg selv? Har han hatt eller har han vansker av noe slag?

Anonymkode: 1d440...255

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er der noe i veien med broren din muligens? Virker som de er redd for at han er skjør eller ikke klarer seg selv? Har han hatt eller har han vansker av noe slag?

Anonymkode: 1d440...255

Ikke som jeg vet om, men jeg vet jo ikke alt. Han er ikke spesielt skjør, men de tenker kanskje det da.

Skrevet
emilie123 skrev (1 time siden):

Kan det være at det er sårt at det virker som at de ikke bryr seg? At de ikke er glad i ts?

Ja det er sånn det føles.  Jeg trodde egentlig foreldre skulle være like glade i alle barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...