Gå til innhold

Hvordan takler dere personer som utelater detaljer for å stille dere i dårlig lys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som ofte utelater detaljer fra hendelser for å stille seg selv i godt lys og slik at vi andre kommer i dårlig lys når hun deler dette med den hun jobber tettest med. Å den hun forteller det til er ukritisk og tror på alt.   Har vært borti flere episoder med henne der hun har vridd på sannheten og pynter på det som skjedde. Hva gjør dere med slike?  Det har flere gang skapt dårlig stemning mellom meg og de andre kollegaene.  

Anonymkode: dedaa...f26

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj sånne folk er pyton. Jeg gjør ikke så mye med dem, prøver å unngå dem. Sjefen min er en sånn og han kan jeg ikke unngå. Jeg har rett og slett sluttet helt å bidra mer enn det jeg absolutt må. Jeg deler ingen forslag, kommer ikke med råd eller noen andre innspill som kan være nyttig for arbeidsplassen. Det er ikke ideelt men jeg slipper at han tar æren for mine forslag og min innsats. 

Anonymkode: af517...dca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en kollega som ofte utelater detaljer fra hendelser for å stille seg selv i godt lys og slik at vi andre kommer i dårlig lys når hun deler dette med den hun jobber tettest med. Å den hun forteller det til er ukritisk og tror på alt.   Har vært borti flere episoder med henne der hun har vridd på sannheten og pynter på det som skjedde. Hva gjør dere med slike?  Det har flere gang skapt dårlig stemning mellom meg og de andre kollegaene.  

Noe jeg kunne skrevet selv. Jeg har fått tips om opptak av samtaler og den slags. Det har kommet flere ting og da har jeg kontaktet tillitsvalgt som har vært med å forklare ting som ikke er riktig. Da opplevde jeg en bedre kommunikasjon med sjefen etterpå. Og fikk høre av den som sladrer at nå trives hun ikke på jobb mer, etter det. 

Ellers i verste miljøer har jeg byttet jobb

Anonymkode: 07c53...f3d

• Liker 2
Skrevet

Er av den passiv-aggressive sorten. Tør ikke si noe der og da, men etterpå, når den som har skrytt på seg MINE bidrag/prosjekter i arbeidet, forlater rommet... DA får de andre høre hvordan det egentlig hang sammen.

Og som regel er det flere andre som har opplevd akkurat det samme med denne personen.

Anonymkode: 30777...4cd

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke de utelater detaljer. 

Tror at de folka tenker at det faktisk er sånn og at de detaljene er fullstendig irrelevante. 

Anonymkode: 6dd5b...bd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tror ikke de utelater detaljer. 

Tror at de folka tenker at det faktisk er sånn og at de detaljene er fullstendig irrelevante. 

Anonymkode: 6dd5b...bd5

Ja og det er det som er skremmende.  Jeg konfronterte en kollega av meg om det.  Jeg var veldig direkte og jeg sa jeg syntes ikke noe om at hun utelater detaljer for å stille meg i dårlig lys og at hun er en løgner.  Jeg spurte om hun oppriktig ikke så hvorfor det er stygt å utelate detaljer.  Hun sa nei fordi hun mente at det hun føler om noe den dagen er rett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...