AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #21 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke så vanskelig. Hvis en i husstanden har testet positivt, skal dere alle i karantene med mindre dere a) har tre vaksinedoser eller b) har hatt corona de siste tre månedene. Hvis a eller b er tilfelle, må dere teste dere hver dag i sju dager og avlegge negativ test. Hvis den er positiv, skal dere i isolasjon. Anonymkode: 29a41...6de Når kom disse reglene? Anonymkode: 93748...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #22 Del Skrevet 20. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Når kom disse reglene? Anonymkode: 93748...fbb Reglene er lett tilgjengelige, les de på nettet: Testing, karantene og isolasjon - helsenorge.no Anonymkode: fcff9...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #23 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Reglene er lett tilgjengelige, les de på nettet: Testing, karantene og isolasjon - helsenorge.no Anonymkode: fcff9...978 Jeg leste dem for ca en uke siden, men jeg leste ikke dette som du skrev at vi som har hatt covid nylig skal teste oss hver dag om noen andre i hjemmet får covid . Da skulle vi faktisk ikke testes... Det var dette jeg lurte på om var nytt. Anonymkode: 93748...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutselig_gravid Skrevet 21. januar 2022 #24 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg leste dem for ca en uke siden, men jeg leste ikke dette som du skrev at vi som har hatt covid nylig skal teste oss hver dag om noen andre i hjemmet får covid . Da skulle vi faktisk ikke testes... Det var dette jeg lurte på om var nytt. Anonymkode: 93748...fbb Ja, det er nytt. Dette pga mye resmitte og smitte blant trippelvaksinert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sera D Skrevet 21. januar 2022 #25 Del Skrevet 21. januar 2022 Lill3My skrev (15 timer siden): At en ikke har symptomer betyr ikke at en ikke er smittsom. Dere i samme husstand har stor sjans for p bli smittet og spre smitten videre. Det tar tid før det slår ut på prøven og du kan rekke å smitte folk før du evt tester positivt. Samboeren min testet positivt. Har ingen symptomer. Jeg ble derimot ganske så dårlig. Begge var i isolasjon. Selv etter at symptomene gikk over. Og begge er vaksinert Tenker vi bare følger reglene. De er der av en grunn og er like for alle Hvor lang tid fra smitteeksponering til positiv test var det for dere? Er i karantene selv og lurer litt på når jeg eventuelt kan regne med å få utslag på test Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 21. januar 2022 #26 Del Skrevet 21. januar 2022 Sera D skrev (34 minutter siden): Hvor lang tid fra smitteeksponering til positiv test var det for dere? Er i karantene selv og lurer litt på når jeg eventuelt kan regne med å få utslag på test Vanskelig å vite. Jeg vet ikke hvor jeg ble smittet,nemlig. Fikk symptomer og testet meg. Derfor teste også samboer seg, tross ingen symptomer. Begge testet positivt. Så,for alt jeg vet kan jeg ha fått det fra ham. Men mener å ha hørt at 2-4 dager etter eksponering er vanligst, men at det kan gå,opp til ti dager (dermed er det 10 dager karantene dersom en bor med en smittet uten å være smittet selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud84 Skrevet 21. januar 2022 #27 Del Skrevet 21. januar 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke så vanskelig. Hvis en i husstanden har testet positivt, skal dere alle i karantene med mindre dere a) har tre vaksinedoser eller b) har hatt corona de siste tre månedene. Hvis a eller b er tilfelle, må dere teste dere hver dag i sju dager og avlegge negativ test. Hvis den er positiv, skal dere i isolasjon. Anonymkode: 29a41...6de Dette er helt riktig! men jammen ikke lett å gjennomføre fordet.... Her testet pluselig sønnen positivt på en pålagt hurtigtest før skolen. Og da oppstod det jo plutselig kaos i heimen. Storesøster gikk jo rett i 14 dagers karantene, men kan teste seg ut på dag 11... Jeg og mannen har begge 3 doser, og tenkte vi kunne leve som normalt, og teste oss hver morgen. Men ingen av oss fikk lov av arbeisagiver å komme på jobb, selv om vi ikke er i karantene, og alle regler er fulgt! Ingen andre ønsker å treffe oss heller, når de vet guttungen har testet positivt. Så her sitter vi 4 friske!!! mennesker hjemme uten grunn spørr du meg.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu Skrevet 21. januar 2022 #28 Del Skrevet 21. januar 2022 Er fritidskarantene historie for Helsefagarbeidere også ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud84 Skrevet 21. januar 2022 #29 Del Skrevet 21. januar 2022 2 hours ago, Lilu said: Er fritidskarantene historie for Helsefagarbeidere også ? Den er historie for alle:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 21. januar 2022 #30 Del Skrevet 21. januar 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett og brukerdebatt. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg