Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby paa 6 mnd som har hatt noen hvite flekker bak oret (ligner paa typiske anemiflekker hos voksne). Har bestilt legetime (helsestasjonen har ikke brydd seg noe saerlig). Jeg har faatt paabist lav jernverdier saa lurer paa om baby ogsaa har dette. Er typiske lyse flekker bak oret..

lurer paa om noen har hatt barn med lignende?

Anonymkode: 7250a...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beklager, men det er ikke i overkant hysterisk å hoppe rett til anemi fordi baby har et par lyse flekker? Det kan jo være en grunn til at helsestasjonen ikke bryr seg noe om flekkene???

• Liker 3
Skrevet
Teatrica skrev (3 minutter siden):

Jeg beklager, men det er ikke i overkant hysterisk å hoppe rett til anemi fordi baby har et par lyse flekker? Det kan jo være en grunn til at helsestasjonen ikke bryr seg noe om flekkene???

Du, helsestasjonen sitter ikke på alt vettet. De reagerte ikke på mitt barn heller så kom det frem at det var både refluks, melkeallergi, vann i ørene og en genfeil fra fastlegen (henvisninger fra fastlegen).

Anonymkode: 4f00b...1e4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du, helsestasjonen sitter ikke på alt vettet. De reagerte ikke på mitt barn heller så kom det frem at det var både refluks, melkeallergi, vann i ørene og en genfeil fra fastlegen (henvisninger fra fastlegen).

Anonymkode: 4f00b...1e4

Nei, men det har jeg da heller ikke påstått! Men anemi er en sykdom med ganske mange flere, og alvorlig symptomer enn et par lyse flekker bak ørene - derfor spør jeg altså om det er flere symptomer til stede.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Teatrica said:

Synes du? Jeg synes ikke det er rart aa regaere paa flekker som plutsellig har dukket opp hos et spedbarn. Du trenger jo ikke reagere- mitt barn og jeg velger aa sjekke disse ut.

helsestasjonen her er generelt veldig passiv, derfor jeg har bestilt legetime:)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Teatrica said:

Nei, men det har jeg da heller ikke påstått! Men anemi er en sykdom med ganske mange flere, og alvorlig symptomer enn et par lyse flekker bak ørene - derfor spør jeg altså om det er flere symptomer til stede.

Maaten du skriver paa er ganske bastant, du spurte ikke om det kan vaere andre ting. Jeg derimot er aapen og har ikke peilling. Derfor jeg spor her oM noen har sett disse paa sine barn og bestilt legetime. Leste du at jeg som mor har mangler? Baby faar kun brystmelk.

• Liker 1
Skrevet

Anemi og jernmangel er ikke det samme

Anonymkode: 5329c...ed3

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Maaten du skriver paa er ganske bastant, du spurte ikke om det kan vaere andre ting. Jeg derimot er aapen og har ikke peilling. Derfor jeg spor her oM noen har sett disse paa sine barn og bestilt legetime. Leste du at jeg som mor har mangler? Baby faar kun brystmelk.

Sorry, spørsmålet mitt om babyen hadde flere symptomer hadde falt ut, det skulle ha stått der. 

Men jeg synes likevel at det er i overkant å hoppe rett på anemi, men jeg sier ikke at det er feil å få en lege til å se på det.

Endret av Teatrica
Skrevet

Anemiflekker?? Jo det er rimelig sært å hoppe på en anemidiagnose bare fordi mor (som svææært mange andre nybakte mødre) har jernmangel. 

Anonymkode: 1c967...75c

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Anemiflekker?? Jo det er rimelig sært å hoppe på en anemidiagnose bare fordi mor (som svææært mange andre nybakte mødre) har jernmangel. 

Anonymkode: 1c967...75c

Jeg har anemi- og mangler paa flere ting selv. Har dessverre hatt det for jeg ble gravid ogsaa.  Derfor jeg lurer paa om baby har samme type flekker som jeg har. Spesielt siden baby faar morsmelk. Haaper dere har rett og det er noe helt ufarlig.

kanskje omformulere meg og heller sporre om saa smaa babyer kan ha mangel paa jern feks? Og igjen- mest om noen hR erfaert det selv? Det medisinske vil jeg gjerne at en lege skal se paa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...