Gå til innhold

Hvilke soverutiner har din 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Lurer på hvordan soverutinene til deres 2 åringer er? Min sover veldig mye, men er aldri noe stress å legge så det er vel et behov der. Men jeg begynner jo å tenke litt fremover, at det er fint om barnet får med seg litt mer ila dagen 😅

Anonymkode: 3eac9...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han legges kl 19 og sover, stort sett til 6-7. noen oppvåkninger om natten er det enda. 
i barnehagen sover han fra 11.30-13.00.

Anonymkode: f40dc...368

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han legges kl 19 og sover, stort sett til 6-7. noen oppvåkninger om natten er det enda. 
i barnehagen sover han fra 11.30-13.00.

Har dere satt sovetid i barnehagen for å klare å legge om kvelden eller får han sove så lenge han vil?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Heisann.

Lurer på hvordan soverutinene til deres 2 åringer er? Min sover veldig mye, men er aldri noe stress å legge så det er vel et behov der. Men jeg begynner jo å tenke litt fremover, at det er fint om barnet får med seg litt mer ila dagen 😅

han sover ikke lengre på dagen :) sluttet når han var 18mnd

Anonymkode: 64f2b...53b

Skrevet

Vår sovnet ikke før 21-22. så vi har sagt i barnehagen at de skal vekke 1330. Noen ganger våkner han før det andre ganger blir han vekket. Han sovner mellom 19-20 og står opp mellom 06-07.

søstera på den aldere styrte søvnen helt selv i barnehagen og har aldri blitt vekket og sov ofte 2-2.5 timer på dagen og hun sovnet også sånn 19-20 og våknet mellom 06-07.

Sålenge barnet sovner greit på kvelden tenker jeg det er best de styrer dag sovingen selv.

(idag våknet gutten halv 1 og ikke halv 2 og har brukte like lang tid på å sovne)

Anonymkode: 35e99...2c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vår sovnet ikke før 21-22. så vi har sagt i barnehagen at de skal vekke 1330. Noen ganger våkner han før det andre ganger blir han vekket. Han sovner mellom 19-20 og står opp mellom 06-07.

søstera på den aldere styrte søvnen helt selv i barnehagen og har aldri blitt vekket og sov ofte 2-2.5 timer på dagen og hun sovnet også sånn 19-20 og våknet mellom 06-07.

Sålenge barnet sovner greit på kvelden tenker jeg det er best de styrer dag sovingen selv.

(idag våknet gutten halv 1 og ikke halv 2 og har brukte like lang tid på å sovne)

Anonymkode: 35e99...2c7

Ja det er akkurat dette jeg tenker på. Barnet sovner 18:30 alltid (sover til vi velger 7:00-7:30), uansett hvor mye det har sovet på dagtid. Får styre selv og sover regel fra 11:15-14:30. Forsvinner mye tid på dagen, men det viktigste er jo opplagte og glade barn så vi får vel bare se det an og satse på at det justeres selv med tiden 😅

TS

Skrevet

Hun sover fra 19 til mellom 05 og 06, og ca 2 timer på dagtid (vanligvis ca. 12 til 14). I en lengre periode hjemme med sykdom, karantene og juleferie sov hun fra 19 til 07.30 og sovnet ikke på dagtid. Men nå er vi tilbake på morgen kl. 05 igjen. 

Anonymkode: eb6e3...25d

Skrevet

Hun sovner mellom 19:30 og 20, våkner vanligvis rundt 7. Legges i egen seng, sover noen ganger gjennom men våkner oftest en gang i løpet av natta, får da komme over i vår seng og sover videre der. 

Sover ca halvannen time på dagen (om vi ikke vekker henne sover hun gjerne 2-3 timer på dagtid, men da blir hun umulig å legge for kvelden). Det hender vi ikke får til å legge henne på dagtid, da er hun stuptrøtt og grinete fra 15-16 tida og slukner for kvelden 18-18:30 (så totalen på søvn blir ganske lik). 

Anonymkode: 91d7e...5ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har dere satt sovetid i barnehagen for å klare å legge om kvelden eller får han sove så lenge han vil?

TS

Vi har satt sovetid. Sover han lenger enn det blir det bare trøbbel med soving og han er for trøtt når vi må stå opp, barnehagen har tatt det seriøst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har satt sovetid. Sover han lenger enn det blir det bare trøbbel med soving og han er for trøtt når vi må stå opp, barnehagen har tatt det seriøst.

Så bra! Fint når man finner noe som funker for alle parter 😃

TS

Skrevet

Legger kl 19. Står opp kl 6.30, sover så lenge hun vil i barnehagen, ofte ca 2 timer☺️ 
Stresser ikke med at hun må få med seg mer av dagen, enormt mye som skjer i hjerneutviklingen, så tenker hun trenger hvile. 

Anonymkode: 124dd...d37

• Liker 2
Skrevet

Fra 1830-19. Sover uten oppvåkninger til 7-8.30hvis han velger selv, eller vekkes kl 6 i ukedagene (bhg). Sover 1-2 timer på dagen. Innimellom også 3 timer. Aldri vært problem å sove til kvelden. 

Anonymkode: 17bb3...1e1

Skrevet

Sovner rundt 19, våkner mellom 5 og 5:30 😒 Sover ca. 1,5 time på dagen. Skulle virkelig ønske hun hadde bedre sovehjerte. 

Anonymkode: 5f8bb...0a0

Skrevet

Han sovner mellom 1830 og 1900, og sover i ett til ca 6 eller 0630. Sover fra ca 1145 til 1300 i bhg,og 1,5 til 2 timer hjemme i helgene 

Anonymkode: cc735...a6e

Skrevet

Han har sluttet med soving i barnehagen stort sett. Sovner ved 18-19 tiden og våkner rundt 7-8 , sover i ett

Anonymkode: 77d39...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...