AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Først og fremst, jeg vet at dette ikke er et legekontor og ingen kan gi meg diagnose, men er ute etter hvordan angst føles. Jeg var til lege for en måned siden og tok masse blodprøver siden jeg er så svimmel og "rar" i hodet. Dette gjør meg engstelig. Han har ikke tatt kontakt etterpå, derfor vil jeg anta at blodprøvene var fine. Jeg har en rar dottete følelse i hodet, nesten som å være full. Svimmel uten at rommet går rundt. Det er verst når jeg er trøtt, sliten og sulten. Jeg får piping og dotter i ørene. Jeg har hjertebank innimellom. Er lite stressa og redd til vanlig, men syns dette er ubehagelig. Er det slik angst er? Anonymkode: b0a7e...ecb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Angst kan ihvertfall kjennes sånn ut, ja. Og det blir verre hvis jeg er sulten og trett. Anonymkode: 58cca...bc3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Først og fremst, jeg vet at dette ikke er et legekontor og ingen kan gi meg diagnose, men er ute etter hvordan angst føles. Jeg var til lege for en måned siden og tok masse blodprøver siden jeg er så svimmel og "rar" i hodet. Dette gjør meg engstelig. Han har ikke tatt kontakt etterpå, derfor vil jeg anta at blodprøvene var fine. Jeg har en rar dottete følelse i hodet, nesten som å være full. Svimmel uten at rommet går rundt. Det er verst når jeg er trøtt, sliten og sulten. Jeg får piping og dotter i ørene. Jeg har hjertebank innimellom. Er lite stressa og redd til vanlig, men syns dette er ubehagelig. Er det slik angst er? Anonymkode: b0a7e...ecb Kan være krystallsyken, meniere eller noe annet med balansenerven. Anonymkode: a5fd5...7c4 2
Michaelhe Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Først og fremst, jeg vet at dette ikke er et legekontor og ingen kan gi meg diagnose, men er ute etter hvordan angst føles. Jeg var til lege for en måned siden og tok masse blodprøver siden jeg er så svimmel og "rar" i hodet. Dette gjør meg engstelig. Han har ikke tatt kontakt etterpå, derfor vil jeg anta at blodprøvene var fine. Jeg har en rar dottete følelse i hodet, nesten som å være full. Svimmel uten at rommet går rundt. Det er verst når jeg er trøtt, sliten og sulten. Jeg får piping og dotter i ørene. Jeg har hjertebank innimellom. Er lite stressa og redd til vanlig, men syns dette er ubehagelig. Er det slik angst er? Anonymkode: b0a7e...ecb Angst er en samlebetegnelse for flere typer lidelser. Det kafka beskriver i The Trial er bare en form, Herman Hesse beskrev en annen form i Steppeulven. Men det er mange ting som sorterer under angst.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Det kan være angst, og det kan være noe annet. Men spør du noen i helsevesenet så er det følgende som gjelder: "alt er angst til det motsatte er bevist", selv om det er ekstremt mye som ikke kan bevises av sykdommer i dag. Får håpe det går seg til. Anonymkode: ca997...be6 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Jeg tror du har angst. Jeg har hatt angst lenge, men husker for noen måneder siden så opplevde jeg det på en annen måte enn jeg hadde gjort før. Jeg var svimmel, og ble redd pga det, dro til legen og legen sa det var angst. Så, ja, man kan bli svimmel av angst. Husker jeg var så dårlig at jeg bare måtte legge meg på senga. Mistet også litt av synes og det fant jeg ut var migrene med aura. Hadde angst den dagen og fikk en anderledes reaksjon enn jeg pleier, som førte til svimmelhet og migrene med aura dagen etter. Har hatt dette med svimmelhet noen flere ganger etter den hendelsen, men nå vet jeg hvertfall hva som er grunnen til svimmelheten som plutselig kommer og det roer meg LITT mer. Jeg er ganske sikker på at du har angst, man kan få forskjellige reaksjoner på angsten helt plutselig. Det er alltid skummelt når man ikke vet grunnen til det eller kjenner igjen følelsene. Jeg får også dette veldig intenst hvis jeg er stressa, sulten eller trøtt. Det er helt jævlig. Heldigvis går det går over. Anonymkode: 5bc43...7aa
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror du har angst. Jeg har hatt angst lenge, men husker for noen måneder siden så opplevde jeg det på en annen måte enn jeg hadde gjort før. Jeg var svimmel, og ble redd pga det, dro til legen og legen sa det var angst. Så, ja, man kan bli svimmel av angst. Husker jeg var så dårlig at jeg bare måtte legge meg på senga. Mistet også litt av synes og det fant jeg ut var migrene med aura. Hadde angst den dagen og fikk en anderledes reaksjon enn jeg pleier, som førte til svimmelhet og migrene med aura dagen etter. Har hatt dette med svimmelhet noen flere ganger etter den hendelsen, men nå vet jeg hvertfall hva som er grunnen til svimmelheten som plutselig kommer og det roer meg LITT mer. Jeg er ganske sikker på at du har angst, man kan få forskjellige reaksjoner på angsten helt plutselig. Det er alltid skummelt når man ikke vet grunnen til det eller kjenner igjen følelsene. Jeg får også dette veldig intenst hvis jeg er stressa, sulten eller trøtt. Det er helt jævlig. Heldigvis går det går over. Anonymkode: 5bc43...7aa Synet** litt skrivefeil der. Har forresten hatt svimmelhet i sammen med angst flere ganger etter den store hendelsen, nå kjenner jeg igjen følelsene og vet grunnen til det og hva som skjer, da føler jeg det går fortere over. Anonymkode: 5bc43...7aa
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror du har angst. Jeg har hatt angst lenge, men husker for noen måneder siden så opplevde jeg det på en annen måte enn jeg hadde gjort før. Jeg var svimmel, og ble redd pga det, dro til legen og legen sa det var angst. Så, ja, man kan bli svimmel av angst. Husker jeg var så dårlig at jeg bare måtte legge meg på senga. Mistet også litt av synes og det fant jeg ut var migrene med aura. Hadde angst den dagen og fikk en anderledes reaksjon enn jeg pleier, som førte til svimmelhet og migrene med aura dagen etter. Har hatt dette med svimmelhet noen flere ganger etter den hendelsen, men nå vet jeg hvertfall hva som er grunnen til svimmelheten som plutselig kommer og det roer meg LITT mer. Jeg er ganske sikker på at du har angst, man kan få forskjellige reaksjoner på angsten helt plutselig. Det er alltid skummelt når man ikke vet grunnen til det eller kjenner igjen følelsene. Jeg får også dette veldig intenst hvis jeg er stressa, sulten eller trøtt. Det er helt jævlig. Heldigvis går det går over. Anonymkode: 5bc43...7aa Men migrene får man vondt i hodet? Anonymkode: b0a7e...ecb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Jeg hadde mye anfall av svimmelhet mens jeg jobbet. Avtok når jeg ble sykmeldt men det tok nermere ett år. Kan fortsatt 4 år etterpå få slike avfall når jeg føler meg utrygg så jeg vet at det er angstanfall, skjønte det ikke når det sto på som verst men merker det tydelig nå at det er en sammenheng mellom tryggere, å være overbelastet og sliten. Anonymkode: fe324...f3c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 Hvis man har angst, VET man det så synes dere fabler litt for mye i tråden. Alt er angst? Anonymkode: a5fd5...7c4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis man har angst, VET man det så synes dere fabler litt for mye i tråden. Alt er angst? Anonymkode: a5fd5...7c4 Jeg har en sykdom med tap av hørsel, svimmelhet, øresus, dottfølelse, migrene med aura og utmattelse. Den fikk jeg lenge før jeg fikk angst. Jeg kjenner godt forskjellen på generalisert angst, panikkanfall og uro etter over 30 år med nevrosen. Er angst in i dag? Kjenner jeg uro kaller jeg det ikke angst. Er jeg svimmel forbinder jeg ikke det med angst, men jeg kan bli sliten av å bruke mye energi på å bevege meg fra A til punkt B, og da kan angsten lettere dukke opp. Anonymkode: a5fd5...7c4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men migrene får man vondt i hodet? Anonymkode: b0a7e...ecb Ikke av migrene med aura. Anonymkode: a5fd5...7c4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men migrene får man vondt i hodet? Anonymkode: b0a7e...ecb Man kan vel ha migrene uten hodesmerter, mener jeg. Anonymkode: 7e402...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå