AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Jeg sparer EK til bolig og har 500K på konto med rente 1,10%. Ville dere ha fortsatt med pengene på konto, eller ville dere plassert dem i fond? Eller andre alternativer? Har i tillegg 250K på BSU (som jeg er blitt for gammel til å fylle på). Tidshorisont avhenger av når jeg får ny jobb så jeg kan flytte til byen jeg ønsker å kjøpe bolig i. Ønsker at det blir i løpet av 2022. Realistisk sett tidligst høsten/vinteren 2022. Anonymkode: bef1d...376
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Ville ikke plassert i fond om du tenker å kjøpe i 2022. Kun fond om du har langsiktige sparemål, typ 10år. Ville hørt med banken din om råd, mulig rentefond om noe, men det er sikrest å beholde det på konto. Anonymkode: 4617d...020 3
addict Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Nei. Du skal selvfølgelig ikke sette pengene I fond. Du har alt for kort tidshorisont. La de stå på konto, evt finn en med høyere rente. 3
Miah Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Fond går ikke alltid oppover, og du risikerer dessverre å tape penger om du setter dem i fond nå - spesielt med så kort tidshorisont. Behold dem på en sikker sparekonto, selv om renten er veldig lav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå