Gå til innhold

Hva er egentlig fordelen med lave barnevogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høye vil jo ha en mye mer behagelig arbeidsstilling? Er det stabilitet, sikkerhet eller noe lignende som gjør at så mange går rundt med sånne markkrypere? 

Anonymkode: 97957...65e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt på det samme. Kjøpte høy selv😂

Anonymkode: b926a...77d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her, er vel spesialt Bugaboo som har disse lave.

Anonymkode: 10c31...458

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på alderen til barnet. Fram til han var ett år hadde vi Stokke trailz, det var praktisk. Etterhvert som han ble tyngre og eldre (klarerer opp i vogn selv), er det mye bedre med en lav vogn.

Anonymkode: 9f1f0...5ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her, er vel spesialt Bugaboo som har disse lave.

Lav bag, høy sittedel. Helt tullete, ville styrt unna.

• Liker 8
Skrevet

Lav vogn her! Rett og slett fordi jeg er 160 cm høy, og liker å se litt over vogna når jeg går. Den passet meg rett og slett bedre enn høye vogner, som for eksempel Stokke. I tillegg passet den godt i bagaserommet vårt, der den måtte dele plass med et svært hundebur. Mer mystisk enn det er det ikke. Elsker Bugabooen vår, den har vært i bruk daglig siden høsten 2017.

Anonymkode: f041c...8ed

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Alle" går rundt med de her, så det må jo være noe? 😆

Fikk en brukt Bugaboo forrige gang, så bare brukte den, men så i misunnelse på de med høy, spesielt etter keisersnitt var det pes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lav vogn her! Rett og slett fordi jeg er 160 cm høy, og liker å se litt over vogna når jeg går. Den passet meg rett og slett bedre enn høye vogner, som for eksempel Stokke. I tillegg passet den godt i bagaserommet vårt, der den måtte dele plass med et svært hundebur. Mer mystisk enn det er det ikke. Elsker Bugabooen vår, den har vært i bruk daglig siden høsten 2017.

Anonymkode: f041c...8ed

Hmm, det har jeg aldri tenkt på. Argument:

*ser lettere over vogna 

Kanskje man bak høye blir gående og gløtte framom til høyre og venstre 🤔

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kommer an på alderen til barnet. Fram til han var ett år hadde vi Stokke trailz, det var praktisk. Etterhvert som han ble tyngre og eldre (klarerer opp i vogn selv), er det mye bedre med en lav vogn.

Ah, det har jeg ikke tenkt på, at de meg høy liggedel kanskje gjerne har høy sittedel også 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ah, det har jeg ikke tenkt på, at de meg høy liggedel kanskje gjerne har høy sittedel også 🤔

Nei de har ikke nødvendigvis det. Jeg har Britax smile 3, den har høy liggedel og lav sitte del. Er også lang nok til at den kan brukes helt til barnet ikke har behov for vogn lenger. Ser med mange av de andre at de må byttes ut når ungen blir større.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Britax Go Big har faktisk veldig høy bagdel og lav sportsdel, en av få ting å elske med den vognen 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei de har ikke nødvendigvis det. Jeg har Britax smile 3, den har høy liggedel og lav sitte del. Er også lang nok til at den kan brukes helt til barnet ikke har behov for vogn lenger. Ser med mange av de andre at de må byttes ut når ungen blir større.

Så bra! Var den jeg tenkte å kjøpe 🙂 ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bogaboo fox2 , den er helt fantastisk for meg som kun er 163. Den er kort og utrolig lett å manøvre .. kjøpte først en eldre utgave av Emmajuangi. Den er høyere og lengre ... tung å håndtere..

Anonymkode: 81e43...284

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm, det har jeg aldri tenkt på. Argument:

*ser lettere over vogna 

Kanskje man bak høye blir gående og gløtte framom til høyre og venstre 🤔

Ja, det var årsaken til at jeg ville ha en lav vogn. Lav vogn var mindre upraktisk for mannen min enn høy vogn var for meg. Men jeg er 1.54. 

Anonymkode: cdf4f...e09

Skrevet

Er Bugaboo lav? Aldri tenkt på...og jeg er 178.. 

Anonymkode: a12a6...b83

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er Bugaboo lav? Aldri tenkt på...og jeg er 178.. 

Anonymkode: a12a6...b83

De er kjempelave. Ser helt merkelig ut.

Anonymkode: a72c1...290

• Liker 8
Skrevet

Det er sjeldent jeg arbeider oppi vogna, så jeg har aldri hatt behov for god arbeidsstilling ved bruk av den. Jeg pleier å legge ned barnet, og ta det opp, etterhvert bruker jeg 10 sekunder på å feste selene også. 

Jeg kjøpte høy vogn først, og jeg trillet borti folk eller ting titt og ofte når jeg brukte bagdelen fordi jeg så ikke hvor jeg trillet 🤷🏼‍♀️ Jeg er bare 160 cm, men jeg burde jo kunne se hvor jeg triller med mindre vogna er to meter liksom. Det var en Stokke Trailz. Nå har jeg en Britax Go Big 2, bagdelen er helt normal høyde, men sittedelen er veldig lav. Gjør meg ingenting. 

Anonymkode: 9c203...7a5

• Liker 3
Skrevet

Men dets agt: Ja, jeg syns Britaxen er MYE mer stabil en Trailzen var! Var aldri redd den skulle tippe, bortsett fra ved bruk i ujevn snø og terreng.

Anonymkode: 9c203...7a5

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske stor variasjon føler jeg. Fra bugaboo som er veldig lavt nede, til Babyjogger som ser utrolig høy ut ?? 

Anonymkode: f5d72...956

Skrevet

Brukte Bugaboo med alle tre, kjenner det var riktig høyde for meg og jeg er litt over 170. 

Anonymkode: 7b391...765

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...