Gå til innhold

Forskjellige pupiller, noe å være bekymret for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har ved ett par anledninger nevnt av pupillene mine har forskjellig størrelse. Da blir det ganske stor forskjell sånn som på bilde. Det gir seg etterhvert, og forskjellen kan bli litt mindre før den etterhvert forsvinner. Første gang det skjedde er vell rundt 3 uker siden cirka, også har det skjedd ett få tall ganger siden som vi har lagt merke til. Ville dere blitt bekymret? 1215F917-E0A5-4B5B-99DC-11B8A7EA0C8A.thumb.jpeg.f6a3a3061e4f53fbe74e0c7f7e3ef4c6.jpeg

Anonymkode: 1087f...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kanskje fått meg en legetime for å få det sjekket, eller eventuelt blitt videresendt til øyelege.

Anonymkode: 51ea6...6f8

Skrevet

Jeg hadde det samme. Det ble ekstra tydelig når jeg var sliten. Jeg gikk til lege, tok CT. De fant ingenting. Men ville tatt en tur til legen da. 

Anonymkode: ac38f...605

Skrevet

Datteren min har også det. Men det har vært slik siden hun var nyfødt. Visstnok ikke noe å bekymre seg for. Men hvis endringen skjer i voksen alder, det vet jeg ikke. Kan det ha vært sånn hele livet men ingen har lagt merke til det? Går alltids an å høre med lege/øyelege. 

Anonymkode: 7c737...8bb

Skrevet

Jeg oppdaget det selv for en stund siden- mange har det. Jeg fikk beskjed av lege og øyelege at med mindre det er akutt forandring er det ikke farlig- heller veldig vanlig. 
jeg så tilbake på bilder og jeg har hatt det i mange år, sikkert hele livet. Bare ikke lagt merke til det før. 

Anonymkode: 5393c...9d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppdaget det selv for en stund siden- mange har det. Jeg fikk beskjed av lege og øyelege at med mindre det er akutt forandring er det ikke farlig- heller veldig vanlig. 
jeg så tilbake på bilder og jeg har hatt det i mange år, sikkert hele livet. Bare ikke lagt merke til det før. 

Akutt forandring MED andre symptomer altså- Kraftig hodepine, lammelser osv. 

• Liker 1
Skrevet

Mest sannsynlig ingenting. Akutte endringer og nevrologiske utfall skal alltid sjekkes. 

Anonymkode: ae1c9...16b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...