Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7 måneder på vei og har i tillegg en liten en på 2 år. Sliter veldig med blodtrykk og svimmelhet, samt utbrenthet etter jobb som jeg hittil har vært 100% i. Om jeg husker riktig beregnes foreldrepermisjonen ut fra lønna av de siste 6-10 månedene man har jobbet? Stemmer det?

Det egentlige spørsmålet mitt er da hva som skjer om jeg må sykmeldes før svangerskapspermisjonen som inntrer de tre siste ukene før fødselen? Per nå klarer jeg ikke å se for meg å jobbe 100% helt ut, skulle gjerne hatt en dag eller gjerne to å komme meg på. Men om vi kun får utbetalt 60-80 prosent av lønna vil det slite litt på den økonomiske situasjonen vår. Så da lurer jeg på om jeg bare må stå i det. Eller får man utbetalt full lønn, selv om man blir sykmeldt? :) 

Anonymkode: 17bf2...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har full lønn ved sykmelding. Får fortsatt full uttelling ved permisjonspenger. 

Anonymkode: 7181b...6e7

Skrevet

Dette står på nav.no. Om man er sykemeldt i de siste 3 mnd så beregnes foreldrepenger av det man vanligvis ville tjent om man ikke var sykemeldt, altså av vanlig lønn. (Hvis sykepengene er mindre enn 100% lønn)

https://www.nav.no/foreldrepenger-etter-oktober

Anonymkode: 296e8...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...