AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Hvorfor er det egentlig sånn at mange, og jeg synes det er vesentlig flere damer enn menn som er sånn, som tror/føler/mener de kan bestemme en masse ting for kjæresten sin? Og komme med en hel masse meninger om kjærestens valg. Jeg har tatt meg selv i det og, ikke å bestemme over han, men at jeg f eks har lettere for å si meg uenig med hans smak og si hva jeg ville valgt i steden, noe jeg sjelden eller aldri ville gjort med en venn/venninne. F eks da kjæresten pusset opp stua og kjøpte bilder, var jeg ikke spesielt fan av verken fargevalg eller bildene, og gav uttrykk for det. Men jeg angrer, for det er jo ikke min stue, han må selvsagt ha det akkurat sånn han vil, og jeg ville aldri utrykt meg slik til venner. Kanskje mange av oss blir litt bedre kjærester om vi tenker på kjæresten som en venn og ikke et barn vi skal bestemme over? 🙈 Anonymkode: 570ef...ccc 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Så utrolig enig med deg, og jeg kjenner jeg får litt bakoversveis av tråder her inne som som starter med "får mannen deres lov til..." Altså, får lov til? Hva i alle dager er det slags forhold mellom to voksne mennesker? Anonymkode: a4341...41d 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Ofte så blir det slik fordi jeg føler mannen min ikke har tenkt over det. F eks jeg bestemmer hva slags regntøy og støvler ungen vår skal ha, fordi mannen min ikke klarer å planlegge at det regner mye på høsten og ungen har vokst ut av det gamle. Menn er vel mer slik at de tar ting som det kommer, og neppe tar det som et personlig nederlag om ungen deres har vært kald eller våt i bhg pga for lite/dårlig tøy 🤷♀️ Anonymkode: 4beab...c91
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ofte så blir det slik fordi jeg føler mannen min ikke har tenkt over det. F eks jeg bestemmer hva slags regntøy og støvler ungen vår skal ha, fordi mannen min ikke klarer å planlegge at det regner mye på høsten og ungen har vokst ut av det gamle. Menn er vel mer slik at de tar ting som det kommer, og neppe tar det som et personlig nederlag om ungen deres har vært kald eller våt i bhg pga for lite/dårlig tøy 🤷♀️ Anonymkode: 4beab...c91 Ikke helt sånne ting jeg sikter til, såklart skal du bry deg om at ungen din er skikkelig kledd. Tenker mer på valg som egentlig er hans, f eks at han kan bruke pengene sine på det han vil (forutsatt at hans del av felles utgifter er betalt selvsagt). F eks hvis han vil bruke 20000 på en klokke, så er det hans valg, selv om ikke jeg ville brukt så mye på en klokke. Og som i mitt tilfelle, hans stue, hans smak på farger og interiør. Anonymkode: 570ef...ccc 3
Doktor Dyregod Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Så lenge det ikke er noen kjøpskontrakt eller overdragelse mellom foresatt og ny kjæreste, så kan ingen bestemme over kjæresten😂😂 3
tangent Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Noen gjør nok det. Men jeg tenker også at det er en god ting med en partner. At de kan hjelpe og være ærlige ut over det man av høflighet ville sagt til andre. Jeg ville aldri vært slem mot mannen min, men jeg er ærlig når han spør om min mening. Men så holder jeg også kjeft hvis han ikke spør om min mening. Men det har nok hendt jeg har spurt om jeg kan komme med et innspill hvis jeg ser noe som ikke virker fornuftig eller virkelig ikke ser bra ut.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 tangent skrev (7 minutter siden): Noen gjør nok det. Men jeg tenker også at det er en god ting med en partner. At de kan hjelpe og være ærlige ut over det man av høflighet ville sagt til andre. Jeg ville aldri vært slem mot mannen min, men jeg er ærlig når han spør om min mening. Men så holder jeg også kjeft hvis han ikke spør om min mening. Men det har nok hendt jeg har spurt om jeg kan komme med et innspill hvis jeg ser noe som ikke virker fornuftig eller virkelig ikke ser bra ut. Enig i at man skal være ærlig hvis man blir spurt. En kompis av meg gikk til slutt fra samboeren fordi hun bestemte alt, bl a forsøkte hun å nekte han hans årlige besøk til hjemplassen hvor foreldrene hans bor fordi hun mente at han ikke hadde råd til dette (dyr flybillett). De hadde grei økonomi med to inntekter og turen gikk ikke utover felles økonomi, hun er bare ei sånn som skal bestemme alt. Noen er sånn. Anonymkode: 570ef...ccc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå