Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg og min samboer har vært sammen i 7 år, jeg er utrolig glad i ham, vi har det kjempefint sammen.men forelskes følelsen er borte. jeg har følelser for en kompis av meg, vi kan snakke om alt og følrter endel. har kysset han et par ganger- da var det skikelige følelser med i bildet. angret som en gal etterpå. fortalte min sambo at jeg trodde en stund at jeg hadde følelser for en annen men var usikker jeg ville prøve å få forholdet vårt til å fungere igjenn. han sa dette var greit, så klart var han skuffet men vi skulle være sammen. sa jeg bare skulle glemme det. jeg fortalte ikke sambo at vi hadde kysset, han sa jo at vi skulle glemme hele greia. men nå gnager samvittigheta noe helt forferdelig. burde jeg fortelle han det eller skal jeg la være? vi har det jo så fint sammen nå, jeg var bare så usikker en periode. er det normalt å føle seg små forelsket/betat av noen når du allerede er i et fast forhold?
Annie Skrevet 20. oktober 2005 #2 Skrevet 20. oktober 2005 Tror ikke jeg ville fortalt det. Ikke om dere nå har fått forholdet på rett kjøl.
Gjest lolz2 Skrevet 20. oktober 2005 #3 Skrevet 20. oktober 2005 nei, jeg ville ikke ha fortalt det heller. ikke gjør det. da ødelegger du bare det fine som dere har det nå.
NinaL Skrevet 20. oktober 2005 #4 Skrevet 20. oktober 2005 Spør deg selv om en ting: Hvorfor vil du fortelle det? For å gjøre livet bedre for mannen din? Neppe. Han blir sikkert ikke gladere av å høre at du har kysset en annen mann. Tvert om. Kanskje blir han skikkelig sur og sjalu. Kanskje får han det ordentlig vondt med seg selv, og blir den som må ta konsekvensen av din dumhet. FOr å lette din egen samvittighet? Du har gjort noe du egentlig angrer på, og dette plager deg. Hvis det er for at det skal plage deg mindre du vil fortelle det - la det være. Det er din dumhet, og du får selv ta konsekvensene. Ikke gjør dette en annen gang. Hvis det er fordi du og mannen din har en klar avtale om at dere forteller hverandre alt, uansett - da bør du gjøre det. Og ta konsekvensene av det også.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #5 Skrevet 20. oktober 2005 tusen takk for svarene, jeg skal holde det for meg selv. det var noe domt jeg gjorde en gang og aldri mere!!!
Pauline Skrevet 21. oktober 2005 #6 Skrevet 21. oktober 2005 legg det bak deg som et øtt minne fra en gang da livet var vanskelig. Det er jo absolutt ikke snakk om utroskap. Skal love deg det er mange som har gjort det samme eller mer. Glem det og gå videre med livet ditt.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #7 Skrevet 21. oktober 2005 Det eneste jeg kan si, er at ditt forhold neppe kommer til å vare særlig lenge. Jeg kjenner lusa på gangen.
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #8 Skrevet 21. oktober 2005 Et par ting kan jeg si. Du sier at forelskelsesfølelsen er over i forholdet til samboeren din, og det er faktisk helt naturlig, Hvis du skal jakte på den følelsen hos en ny person hver gang den går over i et etablert forhold, så kommer du til å skifte partnere med jevne mellomrom hele livet. Forelskelsen er bare kjemi, og ikke noe annet. Kjærligheten er det som kommer etterpå, når forelskelsen er over, og det er den du kan bygge fremtiden på. Det er ikke unormalt å bli betatt av andre, selv om man er i et forhold - men er du glad i ham du har, og har tenkt å leve livet ditt med ham, så oppsøker du ikke sånne fristelser som å være på tomannshånd med en du er betatt av på si. Greit nok at man blir betatt, men ¨man kan stoppe det fra å bli noe mer, rett og slett ved å la være og flørte, og sørge for at man ikke er på tomannshånd med vedkommende. Verre trenger det ikke å være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå