Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror kjæresten min er alkoholiker. Han drikker så og si hver dag mer eller mindre. Det går hovedsakelig i øl men også sprit. Han kan drikke en 100cl spritflaske fordelt på 4 dager i hverdagene. Drikker han for å drikke så går det en 100cl sprit flaske i løpet av en kveld eller 2 kvelder. Han drikker MINST 3 øl hver eneste dag, ofte 6 stk også. 

Har sagt til han at jeg syns han drikker mye og at det ikke er bra å drikke hver eneste dag som han gjør. Da svarte han tilbake at jeg ikke var noe bedre eller sunnere selv som drakk rent sukker hver dag 🙄Med det mener han lettmelk som jeg blander med oboy. Å ja jeg drikker dette hver eneste dag, 2-3 Glass om dagen. Men det er da søren meg ikke like ille og helseskadelig som alkohol hver eneste dag? Eller er det virkelig det?

Måtte bare få dette ut, er så frustrert nå at jeg har bare lyst å slå opp med han 😫

Anonymkode: e164b...d81

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dere har ett stort problem begge 2. Du har helt klart et sukker problem og han et alkohol problem! Her må dere begge ta tak i livene deres!

Anonymkode: 519ae...de5

• Liker 2
Skrevet

Ja, han er nok alkis. Du skal være veldig motivert for å fortsette et forhold med en alkoholiker.

Og nei, tre glass lettmelk med oboy er selvfølgelig verken sammenlignbart eller noe problem. Lurer du faktisk på om det er det? 

Anonymkode: 89d24...c35

• Liker 17
Gjest Hottentått
Skrevet

Kom deg unna mens du kan!! Det er en helvetes byrde å ha familie med en alkoholiker. Det fortjener INGEN barn å bli født inn i. 

Gjest AnomynBruker
Skrevet

Han er alkis, kom deg bort fra han. 

Når det gjelder oboy-drikkinga di bør du slutte. For din egen del. Du ødelegger ikke liv ved å drikke sjokolademelk. Og han har ikke noe han skulle ha sagt på det. 

Skrevet

Er folk her inne stein eller?

2-3 glass med o'boy tilsvarer hva, 300-750 ml med melk, og litt sjokoladepulver. Alt ettersom hvor stort glasset er. 200-400 kalorier om dagen.

Men, til deg TS: Ja, typen din har åpenbart alkoholproblemer. Stefaren min drakk like mye, hver dag, og endte opp med skrumplever etter 10 år. 

Anonymkode: 1297f...814

• Liker 12
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig råd og latterliggjøring. 

- Matas, mod. 

Skrevet

Ja, han høres ut som en alkoholiker. Det er faktisk uutholdelig å være i et forhold med en og jeg snakker dessverre av erfaring. Det blir ikke bedre. Min eks innså hvertfall at han hadde et problem, men klarte ikke gjøre noe med det. Det høres ut som kjæresten din er i fornektelse enda. 

Jeg pleier nesten aldri å si hva folk skal gjøre og vil heller ikke si at du må forlate ham, men hvis han ikke endrer seg så vil det bli verre enn det er nå.

Og nei, ditt "problem" med sjokomelk er ikke sammenlignbart. Han prøver bare å speile samtalen tilbake på deg.

• Liker 3
Skrevet

Han er alkoholiker, og med det forbruket der kommer lever og andre organer til å skades betraktelig. 

Det er bare latterlig at han snakker om din sjokomelk. Typisk rusatferd å få fokuset over på deg, eller andre. 

Anonymkode: d334b...335

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. 

- Matas, mod. 

Skrevet

Han drikker mer enn helsemessig anbefalt.

Sjokolademelkdiskusjonen er selvsagt en avledning/avsporing. 

Anonymkode: ce41b...f1e

• Liker 2
Skrevet

Min eks, som er alkoholiker, sa at jeg drakk for mye Pepsi max når jeg konfronterte han med drikkingen  

Jeg ville bare inn å si at jeg brukte 8 år av mitt liv på å prøve å hjelpe han ut av det. Det nytter ikke!! Han må ville det selv og det er en laaaang vei dit! 

Jeg kom meg endelig unna han og nå har jeg verdens mest fantastiske mann!

Anonymkode: a886d...273

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min eks, som er alkoholiker, sa at jeg drakk for mye Pepsi max når jeg konfronterte han med drikkingen  

Jeg ville bare inn å si at jeg brukte 8 år av mitt liv på å prøve å hjelpe han ut av det. Det nytter ikke!! Han må ville det selv og det er en laaaang vei dit! 

Jeg kom meg endelig unna han og nå har jeg verdens mest fantastiske mann!

Anonymkode: a886d...273

Det fikk jeg og høre av en alkoholiker når jeg konfronterte 😅 Han er ganske langt unna tilfriskning når han vrir problemet om til å handle om din oboy drikking.

Anonymkode: 866b6...275

• Liker 2
Skrevet

Hvis din oboy-drikking plager han, så får han slå opp med deg, eller dra deg med til legen.

Hvis hans alkoholproblem plager deg, så får du slå opp med han. Ser du har prøvd å gjøre noe med det, og at han bare kommer med motangrep. Da er det ingen vits med mindre du liker å ha det slik, og ser for deg å ikke få barn i fremtiden.

Anonymkode: d09b3...76d

Skrevet

Det at han prøver å vri det over på at du drikker oboy og at det er like ille, det tenker jeg er nærmest et bevis på at han er alkoholiker og at du ikke kommer til å klare å snu han. Han forsvarer drikkingen og prøver å vri fokuset over på noe annet. Han synes åpenbart ikke selv at han har noe problem. Og da er det ikke håp. Det kunne kanskje vært håp hvis han selv innså han hadde et problem og lyttet til din bekymring. 

Beklager, TS. Men kom deg vekk fra han ❤️ Sjansen for at dette skal bli bedre er så liten. 

Anonymkode: 0f92e...3c0

• Liker 3
Skrevet

Rart det der… Når menn tar seg en 2-3 pils om dagen og en tynn en av og til så er de alkiser. Men når kjerringa nipper til seg noen glass rødvin om dagen så er hun kultivert. 

Anonymkode: 1045b...a8c

Skrevet

Syns vi skal være forsiktig med å si at han er en avdanka alkoholiker, det er en stor forskjell på noen som tar seg noen øl om dagen og de som drikker seg dritings fra morgen til kveld. Min samboer må gjerne kalle meg for alkoholiker som tar meg et glass rødvin hver dag, men forskjellen fra meg og en alkoholiker er at jeg ikke MÅ ha det, og hvis jeg hadde blitt bedt om å ikke drikke et glass rødvin eller to hver dag så hadde jeg fint klart å la vær. 

Snakk med din samboer, for hvis du skal høre på de her inne å gå ifra han og at han nesten er farlig så er det ikke sikkert de har rett. 

Husk på at det også kan være en grunn til at han gjør det, også er han mann i tillegg så det betyr at det kanskje kan være vanskelig å få ut av han om noe plager han. Mange drikker alkohol for å døve noen følelser.

Vi må også huske på at alle har forskjellig toleranse, hvis han nyter alkohol fordi det er godt og drikker 3 øl på en kveld uten å bli påvirket av det. Noen blir dritings av 1 og andre av 8.

Anonymkode: c6433...b66

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rart det der… Når menn tar seg en 2-3 pils om dagen og en tynn en av og til så er de alkiser. Men når kjerringa nipper til seg noen glass rødvin om dagen så er hun kultivert. 

Anonymkode: 1045b...a8c

Jeg synes ikke det er «kultivert» å drikke rødvin hver dag. Eller pils. Nå skal man være forsiktig med å kaste rundt seg med diagnoser, men jeg synes absolutt det er bekymringsverdig når noen drikker alkohol hver eneste dag - uansett om man er mann eller kvinne. Også blir jo oppfølgingsspørsmålet om de klarer å la være, eller om de blir sine hvis noen påpeker alkoholvanene deres. Hvis de ikke klarer å la være å drikke, og de ikke klarer å snakke om det på en normal måte uten å bli sinte, vri samtalen over på noe annet, latterliggjøre den som spør etc - ja, da lyser varsellampene. 

Og de lyser uavhengig av kjønn. Kvinner kan naturligvis også bli alkoholikere, og jeg tror ikke så mange synes det er normalt å drikke vin hver dag. 

Anonymkode: 0f92e...3c0

• Liker 2
Skrevet

Men TS er jo ikke nødt til å bli i dette forholdet om adferden hans plager henne og alkoholkonsumet hans plager henne. Bare fordi HAN mener at konsumet er OK og at hennes sukker-konsum er verre. Det er ikke HAN som bestemmer hva hun skal finne seg i. Det er ikke HAN som bestemmer hvilke forhold hun skal leve i.

Det er ikke ikke HAN som bestemmer om hun skal ha et lykkelig liv eller ikke.

Anonymkode: d09b3...76d

Skrevet

Han er alkoholiker. Du vil ikke bli bundet til en alkoholiker resten av livet.

Anonymkode: 3b076...84e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...