AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Bare lurer på om det er vanlig eller uvanlig. 😊 Anonymkode: b79af...9fa
jaromei Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Jeg opplevde det med min første baby hvertfall. Følte at jeg ikke klarte å roe ham, og at han til tider kun smilte til pappaen sin. Tror dog det handlet mer om at jeg var utslitt og mulig en smule deprimert, enn at babyen faktisk ikke likte meg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 jaromei skrev (1 minutt siden): Jeg opplevde det med min første baby hvertfall. Følte at jeg ikke klarte å roe ham, og at han til tider kun smilte til pappaen sin. Tror dog det handlet mer om at jeg var utslitt og mulig en smule deprimert, enn at babyen faktisk ikke likte meg. TS her. Jeg opplevde det også med min første. Men skjønte jo fort hvor tullete det var, hver gang. Anonymkode: b79af...9fa
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Ja, mange ganger. Pappaen får/fikk henne bedre til. Jeg var bare trøtt og sur hele tiden, med null tålmodighet så kan hende det var derfor. Anonymkode: d606f...8ed
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Jepp! Hadde en baby som sjelden sov (hverken dag eller natt) og ellers var veldig krevende. Følte relativt ofte på at hen ikke likte meg og at hen «straffet meg» for ett eller annet med å være så krevende 😅 Følte meg i perioder totalt mislykket som mor. Gikk heldigvis over da alt ble lettere Anonymkode: 6d434...a5a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Eldste var veldig krevende, slet enormt med å både sovne og sove og hadde kolikk. Hen måtte bæres i timesvis hver eneste dag, helst opp og ned trappa, for å ikke skrike. En periode var jeg så utslitt og hadde så stor søvnmangel at jeg følte hen ikke likte meg og at hen testa meg. Aller helt ville jeg bare rope "skjerp deg" (gjorde det ikke). Måtte bruke alt av rasjonalitet for å overvinne disse følelsene og heller vri tankene over på andre forklaringer. Det ble heldigvis bedre etter hvert. Anonymkode: b6b4f...28b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Ja, har hatt problemer med amming og når baby klorer og sparker frustrert ved brystet har jeg fått den følelsen selv om jeg vet det er irrasjonelt. Eller om baby har roet seg hos andre. Har tenkt stakar baby som har meg til mor. Men np som hen er litt størreog smiler/responderer mer er det lettere å få bekreftet at baby liker meg. Anonymkode: 31098...151 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Vår baby oppfører seg som ein engel når vi har besøk. Sovner lett og sover lenge, tar smokk, og er ein perfekt baby. Når det er 'berre' oss, så sover han ikkje og vil ikkje ta smokk... Eg har lurt på om det er noko vi gjer feil sidan 'alle' andre får den perfekte utgåva av ungen vår. Men fornuften min innser at det ikkje er mulig (han er 8 uker).... Men frustrerande er det! Anonymkode: d3f19...825
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Ja, men på det tidspunktet brydde jeg meg ikke så mye om det heller. Baby bare tok og tok. Anonymkode: bc241...9b9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Søk hjelp på helsestasjonen hvis du føler at babyen ikke liker deg. Anonymkode: 3bee8...249
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 Nei, min på halvannet har vært mammadalt fra dag én. Han kan jo bli litt sur hvis jeg gjør noe med han som han ikke vil, (f.eks å kle på yttertøy) men han er like blid og kosete rett etterpå. Anonymkode: 89f15...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå